Macbook Air M4 eller Windowsdator?

Permalänk
Medlem

Macbook Air M4 eller Windowsdator?

Hej Sweclockers,

Tittar på ny laptop efter att min 10 år gamla Macbook Air gett upp.

Jag tycker Air M4 med 16gb RAM & 256GB SSD ser intressant ut.
Ser ut som man kan få den för 13.5 - 14k.

Datorn kommer användas främst till jobb och tvekar inte för en sekund att Air M4 klarar av det.

Men innan jag bestämmer mig undrar jag om det finns någon Windows-burk som kan mätas sig (typ) med Air M4 i samma prisklass? Gärna samma storlek (13-14 tums skärm).

Tacksam för all input!

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 11 || Ryzen 5 7600X || 32 GB RAM || 2 TB SSD
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Gillar du Mac redan så är det inte ett svårt val, fortsätt köra på det. Batteritiden är fantastisk och processorn är i toppklass. Enda jag skulle tipsa om är att fundera på om du kommer behöva mer lagringsutrymme. 250GB är rätt lite 2025 och kommer bara bli mindre om 4-5 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Gillar du Mac redan så är det inte ett svårt val, fortsätt köra på det. Batteritiden är fantastisk och processorn är i toppklass. Enda jag skulle tipsa om är att fundera på om du kommer behöva mer lagringsutrymme. 250GB är rätt lite 2025 och kommer bara bli mindre om 4-5 år.

Instämmer med det. Känner du dig bekväm med Mac OS så kommer du älska att köra vidare på en nyare Macbook Air. Det är förträffliga datorer.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag sitter själv med en MacBook Air M1 och kunde inte vara mer nöjd.
Har provat flertalet Windows -laptops under mina år och aldrig har de kunnat möta sig med Macbooks egentligen när det kommer till produktivitet / surf / youtube etc.

Skall du spela lite är det kanske en annan historia, men enklare spel är oftast inget problem eller så kör man tex. GeForce Now för att köra fullfjädrade 3D-titlar i hög upplösning och fps.

Kör min Air M1 dockad till 4K 240hz skärm hemma, och sedan är det bara att rycka med sig den när man behöver jobbba mobilt.

... Så jag hade valt macbook'en

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Har aldrig kört mac, men skulle jag köpa en privat laptop idag skulle mac hamna högst upp på listan. För jobb har jag för många applikationer som är beroende av Windows.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla svar! Ganska solklart vad preferensen är om man bara gillar Mac OS.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 11 || Ryzen 5 7600X || 32 GB RAM || 2 TB SSD
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!