Permalänk
Medlem

Jag är ledsen att behöva bryta isen, men jag måste säga att jag verkligen tror Frigolit tar sig vatten över huvudet med att dra igång ett sånt här projekt, och tycker det är på tiden att han inser det själv. Höga ambitioner och naiv vilja är en (ofta positiv) sak, men det tar emot att se hur Frigolit konsekvent fortsätter att tala för en färdig spelbar release som aldrig tycks komma, och jag tycker synd om er alla som låtes vänta med till synes falska förhoppningar. Hittills har vi inte fått se skymten av resultat och jag ser inget som talar för några framtida sådana heller -- inte minst då projektet tämligen frekvent verkar starta från noll. Ursäkta detta cyniska påhopp och min pessimistiska syn på projektet, och rätta mig gärna om jag har fel, men det har gått två år snart.

Permalänk
Medlem

Jag är ledsen över att behöva bryta DIN is, men jag måste säga att Frigolit äntligen är igång igen efter en väldigt jobbig sista termin i 2an som dessutom är det jobbigaste året (iaf på gymnasiet där jag går).
Sen har jag bara glömt bort att kolla till den här tråden, tills idag.

För det första så har det varit flera resultat som screenshots osv som tyvärr som enligt vad jag har skrivit har varit rent waste eftersom jag har haft problem med diskkraschar och dampande windows-intallationer, osv osv.

Jag är fullt medveten om alla problem och det verkar som om det är någon ond makt som vill förhindra mig från att göra klart spelet.
Men nu är jag igång igen med fräscha idéer och ordentligt med backup på två maskiner.

Jag har inte dragit upp någon site i nuläget för projektet men det kommer så fort jag känner att det verkligen behövs.
Nu när jag skriver det här så håller jag på med rörelser och rendering.
När den delen är klar så kommer jag att posta flera screenshots.
Det enda som finns nu är det här: http://frigolit.jrt.se/development/hackware/screenshots/001.j...

Jag vet, splashen är väldigt stor men jag har tänkt mosa in fler saker där sen

Back to work~

Visa signatur

i7-4770K @ 3.5GHz - 32GB RAM - 2x 500GB SSD - 40TB HDD - GTX770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frigolit
Jag är ledsen över att behöva bryta DIN is, men jag måste säga att Frigolit äntligen är igång igen efter en väldigt jobbig sista termin i 2an som dessutom är det jobbigaste året (iaf på gymnasiet där jag går).

För det första så har det varit flera resultat som screenshots osv som tyvärr som enligt vad jag har skrivit har varit rent waste eftersom jag har haft problem med diskkraschar och dampande windows-intallationer, osv osv.

Jag är fullt medveten om alla problem och det verkar som om det är någon ond makt som vill förhindra mig från att göra klart spelet.
Men nu är jag igång igen med fräscha idéer och ordentligt med backup på två maskiner.

Jag har inte dragit upp någon site i nuläget för projektet men det kommer så fort jag känner att det verkligen behövs.
Det enda som finns nu är det här: http://frigolit.jrt.se/software/hackware/screenshots/001.jpg

Back to work~

Är det flygplan eller robotar i bakgrunden? Lycka till hur som helst, jag har inte gett upp hoppet ännu i alla fall

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Det är mechas, så det är väl typ både och ;D

Fixat en sida nu och lite screenshots: http://frigolit.jrt.se/development/hackware
Den gamla länken http://hackware.sytes.net pekar dit nu också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frigolit

Det enda som finns nu är det här: http://frigolit.jrt.se/software/hackware/screenshots/001.jpg

Back to work~

Jag avslutade själv 2an förra månaden, så jag kan relatera till tidspressen och eventuell ovilja att jobba med sidoprojekt under tiden. Däremot grundade sig min skepsis huvudsakligen till kalibern av projektet, inte på hur lång tid det tagit (även fast jag så gav antydan till i sista meningen).

Uppenbarligen (efter att ha kollat på din sida) har spelkonceptet ändrats radikalt sen projektet spawnades, och jag måste säga att målet känns mer rimligt nu. Kanske beror det på att huvudorsaken till mitt tvivel, nämligen själva hackandet, verkar komma ta mindre plats i spelet. Jag är fortfarande väldigt nyfiken (och tyvärr skeptisk) över just den biten.

Permalänk
Medlem

EDIT: Glöm RPG-idén! Efter lite om och men så bestämde jag mig för att skrota den och återgå till den ursprunliga idén.

Lite andra ändringar också...
Klienten och nätverksprotokollet kommer troligtvis att släppas som öppen källkod under GPLv2.
Då kan alla göra ändringar i klienten som dom vill.
Eller göra en helt egen klient om så önskas.

Status kan ses på http://www.digitalfractions.net/project.html?id=1

Visa signatur