Permalänk

Hittar inte screenshots på din nya sida, finns de någon annanstans?

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Tidsplan... hmm... jag arbetar på det mer effektivt nu än tidigare iallafall, med lite mer koll på vad jag egentligen gör. Dock är det ju ett stort projekt och det är bara jag som arbetar på det
så det kommer ta en stund men inte FÖR lång tid, har ju lov nu så då har jag mer tid att arbeta på det.
för mer information om hur arbetet går så är det bara att ta en titt på changelogen lite då och då.

angående screenshots så har jag tagit bort de gamla eftersom jag har skrivit om spelet helt efter hårddisk krasch och allt. då va det ju dessutom windows-only och skrivet i VB.

ska försöka kasta upp ett par screenshots så snart som jag har fixat så man kan logga in och allt

Visa signatur

i7-4770K @ 3.5GHz - 32GB RAM - 2x 500GB SSD - 40TB HDD - GTX770

Permalänk
Medlem

WOHO :D.
Äntligen hittat tillbaka till den här tråden.
Skriver upp mig själv som betatestare när det blir dags.
Väntar VERKLIGEN på en release nu!

Permalänk

kul med screenshot. vänta på mer och eller beta

Visa signatur

"Det är en laZzer som läZzer skivorna sen skjuter den ut bilden i kablarna som dunkar in i tävän!"

Permalänk
Medlem

HackWare! \o/

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Okej nu är det inte roligt längre! Det är typ andra eller tredje gången som jag tappar all kod för HackWare.
Den här gången så var det Microsofts fel. Under natten så hängde sig min disk och kraschade en av Windows systemfiler så jag kunde inte boota Windows längre.
Istället så fick jag boota min Linux-partition och göra en backup av alla filer och sen installera om Windows.
Jag startar Windows installationen och tar bort NTFS-partitionen med Windows på, väljer att skapa en ny NTFS partition och formaterar. Den börjar formatera och är glad, sen när den var klar så sa den "Enheten E: har formaterats! Välj filsystem att använda på enhet C:" och jag tänkte bara "va i helvete?", så kollade jag partitionstabellen och märker att den satans installern har skrivit en logisk partition där NTFS-partitionen låg och sedan själva NTFS-partitionen ÖVER min Linux-partition.
Utan minsta varning eller nånting annat. Tack så jävla mycket Microsoft!

Så ledsen grabbar men ni får vänta ett tag till på att få spela HackWare... T__ T '
Och om nån känner för att bränna ner Microsofts huvudkontor så vore inte det helt fel heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testat att köra ett återställningsprogram? Kanske kan få tillbaka en liten del i alla fall? :/ Så tråkigt när sånt här händer

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

varför inte ta backup efter varje dags kodning? låter vääldigt dumt att inte göra det i mina öron...

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Testat att köra ett återställningsprogram? Kanske kan få tillbaka en liten del i alla fall? :/ Så tråkigt när sånt här händer

försökt, misslyckat :/

och ja jag vet att det va dumt att inte ta backup till servern innan re-install
men jag har installerat om Windows tusen gånger MED Linux inne och detta har aldrig hänt förut

synd att keyn till RealBasic är för Windows och inte för Linux T_ T och RealBasic funkar inge vidare i wine...
får väl ta och installera Windows igen antar jag

Visa signatur

Permalänk

Eftersom du nu ska göra om allt igen kaske du skulle börja med lite nya rutiner.
T.ex. ta daglig backup till en server eller kanske använda subversion?

Bara en tanke.

För övrigt tycker jag synd om dig, och alla oss andra. Samt att jag är med på att bränna ned Microsofts huvudkontor i Redmond!

Edit: Eftersom allt nu är borta, kanske du skulle skriva spelet i C eller C++? Då behöver du inte oroa dig för nycklar till RealBasic

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swejihad
Eftersom du nu ska göra om allt igen kaske du skulle börja med lite nya rutiner.
T.ex. ta daglig backup till en server eller kanske använda subversion?

Bara en tanke.

För övrigt tycker jag synd om dig, och alla oss andra. Samt att jag är med på att bränna ned Microsofts huvudkontor i Redmond!

Edit: Eftersom allt nu är borta, kanske du skulle skriva spelet i C eller C++? Då behöver du inte oroa dig för nycklar till RealBasic

orkar inte lära mig C/C++ det är det som är det största problemet >_ < det skulle ta typ 20 år till att göra spelet då och dessutom vara jobbigare att porta det till Linux och Mac

jag har ju en windows-licens för RB men jag vette fan hur jag ska göra :/
ska nog börja med att strukturera upp spelet lite bättre först, jag har ju en del saker kvar så som nätverksprotokollet och hårdvarulistan

men jag ska ta en titt på subversion, har hört det nämnas tidigare ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gah!!!
Nu när man har längtat så :'(.

Permalänk
Medlem

Fan va synd. Var riktigt sugen på ett bra spel. Hoppas det går bra ändå.

Permalänk
Medlem

Du får säga till om det är nåt mindre du behöver hjälp med, har inte så mycket tid med annat än jobbet känns det som, men kan jag göra nåt som gör att det blir fortare klart så hjälper jag gärna till (Kan dock inte RealBasic). Men hårdvara och sånt kanske behövs någonting till? (I spelet då alltså, så rik är jag inte så jag kan hjälpa till med fysisk hårdvara )

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Du får säga till om det är nåt mindre du behöver hjälp med, har inte så mycket tid med annat än jobbet känns det som, men kan jag göra nåt som gör att det blir fortare klart så hjälper jag gärna till (Kan dock inte RealBasic). Men hårdvara och sånt kanske behövs någonting till? (I spelet då alltså, så rik är jag inte så jag kan hjälpa till med fysisk hårdvara )

Hmm, vad jag skulle behöva hjälp med är grafik, hårdvara, struktur och syntax för HWPL (HackWare Programming Language) och självklart idéer som rör utvecklingen av spelet.
Alla idéer är välkomna, det är ändå bara bra nu när projektet nästan är tillbaka i starten så att det kan formas till vad ni vill.

Visa signatur

Permalänk

*Skriker ut i panik och sparkar ett flertal gånger i väggen till jag insåg att min stortrå också skulle skrika om den kunde*
Jag som såg fram emot det här
varför gör du inte backup människa!!!!!!!
Haha nää nu ska jag inte vara elak mot dig. du gör ju så gott du kan. blev bara lite besviken. jaja i alla fall så löser sig allt någon gång.
en liten tanke bara. är du troende? För i sånt fall tror jag gud hatar din idee till spel. själv är jag inte det. men det verkar ju som "något" inte vill se det spelet släppas
Haha det här var ju ett totalt onödigt inlägg
ha'de gött iaf

Visa signatur

"Det är en laZzer som läZzer skivorna sen skjuter den ut bilden i kablarna som dunkar in i tävän!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av call3
*Skriker ut i panik och sparkar ett flertal gånger i väggen till jag insåg att min stortrå också skulle skrika om den kunde*
Jag som såg fram emot det här
varför gör du inte backup människa!!!!!!!
Haha nää nu ska jag inte vara elak mot dig. du gör ju så gott du kan. blev bara lite besviken. jaja i alla fall så löser sig allt någon gång.
en liten tanke bara. är du troende? För i sånt fall tror jag gud hatar din idee till spel. själv är jag inte det. men det verkar ju som "något" inte vill se det spelet släppas
Haha det här var ju ett totalt onödigt inlägg
ha'de gött iaf

nej jag är inte troende ^^
däremot så försöker säkert Microsoft eller Google att sno min idé och utveckla det själva O__O
eller något sånt...
anyway, sitter i skolan och ska ha matte >__<
have a nice day~

Visa signatur

Permalänk
Medlem

frigolit du kan ju skicka en tar arkiv av spelet till en massa människor så kommer det alltis finnas backup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
frigolit du kan ju skicka en tar arkiv av spelet till en massa människor så kommer det alltis finnas backup.

håller mig nog ifrån sånt
bättre med en central backup bara
och då slipper jag leta efter nån som har senaste versionen dessutom

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frigolit
nej jag är inte troende ^^
däremot så försöker säkert Microsoft eller Google att sno min idé och utveckla det själva O__O
eller något sånt...
anyway, sitter i skolan och ska ha matte >__<
have a nice day~

Skulle tro på Microsoft då. Känns lite som AntiTrust (alias Hackers 3)
http://www.imdb.com/title/tt0218817/
Hihi
Lycka till iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha, Hackers serien är SÅ skön.
Fan man får ju sitta och spela uplink hela dagarna tills HW kommer :S

Permalänk

Rent officiellt har ingen av Hackers-filmerna med varandra att göra, tror jag inte... Rätt skumt att de ens är relaterade med varandra över huvud taget.

"Antitrust" är den bättre av "de tre", i alla fall, även om "Hackers" bjuder på härliga stunder av skratt (även fast det inte är någon vidare komedi ).

"Takedown" har sina problem med att det är knutet till en så skandalartad verklig serie av händelser och att de knappast ger en vettig bild av vad som verkligen hände. Aja, actionfilmer är actionfilmer ^^

Visa signatur

"90% av att vara smart är att veta sina begränsningar. De återstående 10 procenten är att veta att man måste gå utanför dessa begränsningar."
Hjälp till att öka kunskapen.
FirefoxMyths

Permalänk
Medlem

Snarare så att man dör av skratt för allt som är så sjukt konstigt i "Hackers"
Tex en massa "3D-skärmar" och såna saker, och hackarna flyger runt bland det där osv.
Usch nej ^^ Men jag vill fan ha lika coola OS som dem har när dem står vid telefonkioskerna
Tycker min laptop borde kunna göra såna saker, ingen BIOS eller nåt, bara mosa på 'häftiga' saker och sen börja hacka automatiskt.
Or not...

Anyway, det har blivit lite arbete den här helgen och jag har lyckats återställa mycket av det som försvann. Har dock inte hunnit sätta upp en CVS ännu (shame on me ) men det ska jag ha löst snart. Beror mest på att jag inte har root på vår huvudserver där jag tänkte köra CVSen
Speglade diskar i RAIDen på den, vilket kan vara bra. Jag kommer aldrig mer lita på en hårddisk-tillverkare
Förresten, är det positivt att hårddisken i min laptop "knarrar" lite då och då?
Jag HAR slängt över alla filer till en annan maskin den här gången, just in case.

01:42, nu blir det till att sova! Oyasuminasai~

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, Antitrust och Hackers är helt klart dom två bästa. Takedown kommer jag knappt ihåg vad den handlar om :P. Minns bara att det är nån snubbe som åker runt och blir gsm-tracead i en bil eller nått i den stilen ^_^.

Skulle varit mycket roligare att hacka om allt såg ut som i "Hackers". Massa 3d och gulliga grejer osv :P.

Sätt fart med koden nu frigolit, vi väntar :P.

Permalänk

Längtar tills en spelbar version släpps, idén är nog den bästa jag har hört till ett MMORPG(?) på ett bra tag.
Och gör inga Hackers misstag bara. Gillar scenen där dom snackar om Angelina Jolies dator och beundrar Pentium chipet i hennes Mac. ^^

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Längtar tills en spelbar version släpps, idén är nog den bästa jag har hört till ett MMORPG(?) på ett bra tag.
Och gör inga Hackers misstag bara. Gillar scenen där dom snackar om Angelina Jolies dator och beundrar Pentium chipet i hennes Mac. ^^

Haha det misstaget har jag fan aldrig tänkt på. Får se om filmen när jag kommer hem idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker att det var dags igen. Hur går det? Kan man förvänta sig en beta-version snart?

Visa signatur

xintron
I had a life, then my pokémon died

Permalänk
Medlem

Just nu lägger jag ner det mesta av min tid på skolarbete, men slutar på torsdag så då kommer jag ha mer tid till HackWare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

こにいちは。

Har inte orkat läst igenom allt men det verkar intressant :p. Kanske skulle ta och uppdatera förstaposten och skriva i lite info om liret och så. Träligt att du förlorade allt och jag hoppas att det ordnar sig på ett sätt eller annat.

またね。

Visa signatur

|C2D E6400||MSI 975X Platinum PU ed.|2x512 G.skill HZ PC6400|Tagan 500W Dual engine|Connect3D X1800XT|

Permalänk
Medlem

Läste igenom hela tråden idag igen. Verkar som att du haft en jävla massa strul med spelet. Men nu var det då dags igen. Hur går det? Kan man förvänta sig en beta snart eller har du lagt ner allt? Kollade på din hemsida men kunde inte hitta något som kan förknippas med HackWare.

Visa signatur

xintron
I had a life, then my pokémon died