Permalänk
Medlem

Acquiring network address (fel)

Tjena.
På sista tiden så har jag börjat få problem med nätverket (komma ut på internet) grejen är den att en liten icon dyker upp bredvid klockan som söker min anslutning sätter jag muspekaren på den så står det "Acquiring network address" för att få igång Internet så måste jag högerklicka på den samt sedan trycka på repair knappen,när jag trycker på repair knappen så dyker följande upp:

Windows could not finish repairing the problem because the following action cannot be completed.

Clearing DNS cache

For assistance,contact the person who manages your network.

Efter denna ruta dykt upp,så finns bara close att välja på,när jag tryckt på den så funkar det normalt igen.

Vad tusan kan det vara för fel,jobbigt att köra "repair" varje gång man bootar igång datorn.

M.v.h Nicke

Visa signatur

Lian Li PC65,Be Quiet 600w,Abit IN9 32-Max,Intel DC 6600,Corsair Dominator Twin2X6400C4D 2048Mb,Western Digital sata 2 320Gb,Gainward 8800GTS 640Mb,Dell
2407WFP,Sennheiser HD 600,Win XP pro.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad man kan göra åt detta då jag har samma problem. Jag har trådlöst nätverk och man ska kunna använda DHCP för att komma ut på nätet. Det går inte ens att köra repair. Vi har några maccar och för de funkar det fint.

Det konstiga är att efter att när jag avinstallerade norton systemworks 2003 så slutade den fungera. PÅ min andra dator så har jag Norton 2005 och outpost firewall och där har jag samma problem och den har aldrig fungerat.

Nån som vet vad man kan göra??