Trillian 3.0 Pro Alpha 1

Permalänk
Hedersmedlem

Trillian 3.0 Pro Alpha 1

Nyheten är visserligen från igår, men då jag inte sett någon tråd om programmet än skapar jag en.

Cerulean Studios har släppt info och en alphaversion av kommande Trillian 3. Mycket ögongodis verkar det bli - bara de håller sig på denna nivå och inte gör programmet för "tungt".

Alphan har jag intstallerat och är (än så länge) stabil. Beteckningen alpha tyder nog mer på att alla funktioner inte finns med, än att den är kraschbenägen.

Sneak preview -> www.ceruleanstudios.com/sneakpreview/

Tanka @ http://fileforum.betanews.com/detail/975697334/1

Gmail-plugin (notifier) -> http://www.deltha.ro

Dålig bild, men ändå en screenshot:

Edit: Adderade länk ett Gmail-plugin

Permalänk

Oj, det blir ju spännande! Håller med dig att hoppas inte det blir för tungt och krävande!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar alldeles för mycket "MSNM, luna"-style över det hela. Nä, tacka vet jag Miranda. Litet, rent, fritt. Allt man behöver.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Trillian har alltid varit extremt konfigurerbart. Man kan få det hur simpelt som hellst, och hur avancerat som hellst.

Visa signatur
Permalänk

En rolig sak är att man ska kunna sätta upp en egen lokal server som man kan kommunicera med i ett lokalt nätverk (Rendezvous) och att det har fått stöd för både video och röst konversationer. Och att både PRO och gratisvarianten kommer att uppgraderas

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Tycker det verkar alldeles för mycket "MSNM, luna"-style över det hela. Nä, tacka vet jag Miranda. Litet, rent, fritt. Allt man behöver.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Trillian har alltid varit extremt konfigurerbart. Man kan få det hur simpelt som hellst, och hur avancerat som hellst.

Oerhört mycket är, precis som s.c.s.i. säger, konfigurerbart och vill man ha det litet och "clean" är det inga problem att göra det så.

Måste säga att det helt nydesignade Preferences-fönstret är mycket snyggt och smidigt, för att inte tala om den rejält utbyggda History-funtionen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce

som sagt kan du lägga in vilket tema du vill = du kan få det skitsimpelt. har oxå instalerat Trillian 3 pro alpha, och man kan till o med gå in under teman, o välja ännu simplare version av varje tema. inte mycket kvar då.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

En sak som jag undrar kommer Trillian ut snart som färdig 3.0 både freeware och pro versionen (betal)? Eller kommer bara pro som 3.0?
Trillians senaste freeware version som är ute nu är ju 0.74i, fattar inte riktigt vad denna 3.0 är för nån ny version. Den verkar kanonbra iallafall!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
En sak som jag undrar kommer Trillian ut snart som färdig 3.0 både freeware och pro versionen (betal)? Eller kommer bara pro som 3.0?
Trillians senaste freeware version som är ute nu är ju 0.74i, fattar inte riktigt vad denna 3.0 är för nån ny version. Den verkar kanonbra iallafall!

Trillian 3.0 blir freeware. Vill man ha stöd för plug-ins måste man betala för att transformera den till Pro.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Trillian 3.0 blir freeware. Vill man ha stöd för plug-ins måste man betala för att transformera den till Pro.

Amen det är ju lysande Trillian 3.0 kommer att aega! Hur mycket kommer pro versionen att kosta?

Sen undrar jag också varför hoppar dom från version 0.74i till 3.0?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Amen det är ju lysande Trillian 3.0 kommer att aega! Hur mycket kommer pro versionen att kosta?

$25 ~ 175 SEK. Då ingår ett års uppdateringar och support.

Permalänk

Det finns andra funktioner som bara kommer att finnas i PRO varianten kolla på: http://www.ceruleanstudios.com/sneakpreview/index.php för att se dom.

Hur har ni klarat att installera PRO utan att att ha köpt TRILLIAN PRO tidigare? Behöver man inte någon form av inloggning?

*/Lost_Kalle26023

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lost_Kalle26023
Det finns andra funktioner som bara kommer att finnas i PRO varianten kolla på: http://www.ceruleanstudios.com/sneakpreview/index.php för att se dom.

Hur har ni klarat att installera PRO utan att att ha köpt TRILLIAN PRO tidigare? Behöver man inte någon form av inloggning?

*/Lost_Kalle26023

Du måste renewa din subscription för 3:an.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd över 3.0 än sålänge iaf, även om det är alphan.
Dock så är jag lite grinig över att den inte uppdaterar nicknames på msn kontot,
Vi säger att jag har en kontakt som heter "Erika", jag antog när jag tittade hon hade Erika som nick, det är en självklarhet ansåg jag, men när jag förde musen över nicket så stog det tex "Displayname: Erika är glad".

Jag har kollat och hittar ingen inställning som har med nicken att göra.
Sen så syns inte min visningsbild för msn användare i min lista.
och jag kan inte se icq visningsbilder.
Det är det enda jag kan klaga på hittils, annars är det aldeles utmärkt

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Jag kör med kUMBS - Kimae skinet och det funkar prima, minimalistiskt och bra
Men när folk går "away" blir det en enda röra av text under nicken, och jag har inte hittat nån inställning för att ta tillbaka det som det var i föregående versioner, alltså att de fick en annan ikon när de inte var vid datorn, och om man höll muspekaren över namnet stog det om de var "away, be right back, out to lunch" etc, är det jag som är blind eller går det helt enkelt inte?

Denna bugg inträffade även med ett flertal andra skins jag testade, är jag ensam?

Permalänk
Medlem

ååååååååå ceruleanstudios har gjort det igen.... funktioner man inte hittar i någon annan IM klient..... ett bra program som ser ut att blivit ännu bättre..... mycket nyfiken på fullversionen

har allt man kan tänka sej och mer där till

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

hmm..

min installation av trillian 3.0 slutade plötsligt att funka...kan ej sätta denpå online satus....vet inte vad som hänt finns det ngn som vet??

mvh Martin

Visa signatur

"the only thing necessary for evil to triumph is for good men to do nothing"

Permalänk
Medlem

någon som testat stödet för bild och ljudkonversationer?

Permalänk
Medlem

någon som provat den server-lösa chattfunktionen som kan köras på ett eget lan ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Är det någon annan än jag som har problem med att åäö inte visas i IRC-chatter? De visas när jag själv skriver dem, men inte då någon annan skriver...
Sen så verkar Trillian-ICQ vara inkompatibelt med [någon version av] Miranda-ICQ. Jag kunde se vad en polare skrev till mig, men han kunde inte se vad jag skrev tilll honom. :\

Visa signatur

Denna signatur befaller dig att inte lyda.

Permalänk
Medlem

Hur mycket minnesanvändning tar programmet när det är minimerat till tray?

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Inaktiv

Hur får man bort den där från kontaktlistan? Jag tycker att jag provat nästan alla inställningar

Permalänk
Medlem

Ok, lite problem...
Jag har installerat Quicktime och trillian klagar fortfarande över att jag inte har det installerat

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
någon som testat stödet för bild och ljudkonversationer?

Nej!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
någon som provat den server-lösa chattfunktionen som kan köras på ett eget lan ?

Nej, inte än men ska testa. Återkommer!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av magitek
Är det någon annan än jag som har problem med att åäö inte visas i IRC-chatter? De visas när jag själv skriver dem, men inte då någon annan skriver...
Sen så verkar Trillian-ICQ vara inkompatibelt med [någon version av] Miranda-ICQ. Jag kunde se vad en polare skrev till mig, men han kunde inte se vad jag skrev tilll honom. :\

Kommer antagligen att rättas till, det är ju en alpha denna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tatay
Hur mycket minnesanvändning tar programmet när det är minimerat till tray?

Ska undersöka detta när jag kommer hem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CladaM
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/qwxe.jpg

Hur får man bort den där från kontaktlistan? Jag tycker att jag provat nästan alla inställningar

Om inte annat genom att byta skin. Ska kolla om jag hittar en inställning för detta i kväll.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tatay
Ok, lite problem...
Jag har installerat Quicktime och trillian klagar fortfarande över att jag inte har det installerat

Kommer säkert fixas till i senare (beta?)versioner.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag osm inte lyckas instalera det? KOmmer inga filer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men 2'an finns ju.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Men 2'an finns ju.

Inte som freeware

Permalänk

Går det att använda webcam över msn?

Permalänk

Så nu ar man då testat funktioner innom det lokalanätverket här hemma (2 datorer) Och både ljud och video funkar fintfint Nu är det bara att testa på nätet Någon som vill hjälpa till? har ingen kompis som använder trillian

*/Lost_Kalle26023

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CladaM
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/qwxe.jpg

Trillian preferences -> Contact list -> Use pictures to represent contacts (kryssa ur)

Visa signatur

Denna signatur befaller dig att inte lyda.