Permalänk
Medlem

Vantec Tornado 92mm - hur långsamt...

Hur långsamt har du lyckats få din att snurra? Över en sunbeam har jag en som snurrar 686 RPM enligt cpu cool, faktum är att det går att få den att snurra något långsammare, men då registrerar inte rpm sensorn det. Har 2 till i samma burk, en utan rpm sensorn inkopplad, det kommer, ska förlängas sladd först, och en på cpu'n, den ska nog inte snurra så långsamt.

Faktum är, även på så lågt varv, flyttar den märkligt nog luft nog för att hålla hd'na under 35c (33, 33, 32,5, 31, 30,5) cpu'n ligger medvetet högt i temp, 73c, en instans F@h, och Throttle watch säger ingenting. så så långt funkar det.

Sparka in ett par rader om din Tornado, och beskriv gärna burken den sitter i lite, så man vet hur andra har det...

btw, min burk är i det närmsta ljudlös när den bara står o går, fläktarna är klart överdimensionerade, men skilnaden mellan en instans F@h och F@h + spel, är stor, då behövs en hel del av vad fläktarna kan ge, och sommartid har jag 35-45c i lägenheten, då lär fläktarna få snurra rätt bra... (25c nu, ingen värme på nånstans, akvarie, vattnsäng och prescott somända värmekällor)

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag har en Vantec Nexus NXP fancontroller (Output Voltage: 7V ~ 12V) till min Vantec Tornado... men jag kan bara få den att snurra ca 2900 rpm som lägst på 7 Volt =( Skulle gärna vilja få den att snurra långsammare. Funderar på att köpa ny fancontroller eller kanske stoppa in en Zalman 92 mm.

Är det en Sunbeam Rheobus 20W x 4 http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=1113&session=8cbe7... som du har eller?

Visa signatur

[ Intel Core i7 4790K @ 4.6GHz ] [ Asus Z97-A ] [ 2 x MSI GTX680 SLI ] [ Kingston 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP Beast ] [ 1 x Samsung 840 EVO 250GB / 1 x Samsung 830 256 GB ] [ Seagate 2TB / Seagate 3TB / 5 x WD RED 3TB ] [ Corsair H100 ] [ Cooler Master HAF X ] [ Corsair AX 850W ] [ 1 x Asus VG278H + 2 x Asus VE278Q ]

Permalänk
Medlem

Japp, en sådan sitter det här i, fortfarande.. risken är överhängande att jag handlar en ny tingest i sommar, Det har för övrigt visat sig grymt svårt att få ner fläktarna regelbundet under 1500 rpm, det går, men kan ta en mindre evighet, 1800-2000 är enkelt. jag gav upp o ställde alla 3 fläktarna i samma omfång, och har sedan dess inte låtsats om dem över huvudtaget, oavsett vad jag gör med burken...

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.