Permalänk
Avstängd

i sommar när jag har lite mer tid över ska jag ta upp beställningar och etsa ett kretskort som gör omkoppling från 25 polig parallellport till 14 eller 16 polig HD44780...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
i sommar när jag har lite mer tid över ska jag ta upp beställningar och etsa ett kretskort som gör omkoppling från 25 polig parallellport till 14 eller 16 polig HD44780...

Du hur lång tid tar de att fixa en display med kabel och allt sånt?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

hur menar du då? hur lång tide det tar att löda? beror på hur bra du är på att löda ju...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

hur menar du då? hur lång tide det tar att löda? beror på hur bra du är på att löda ju...

okej...
men om ja säger så här då!
Hur lång tid tror du att de skulle ta för DEJ att löda den displayen med den kabeln som behövs åt MEJ?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

hehe... en 20-30 minuter eftersom jag är NOGRAN... Men det är nig bättre du ber nån annan om det, för jag har väääääälldigt mycket att stå i både i skolan och på jobbet... Desutom är jag inte billig..

Visa signatur
Permalänk
Citat:

hehe... en 20-30 minuter eftersom jag är NOGRAN... Men det är nig bättre du ber nån annan om det, för jag har väääääälldigt mycket att stå i både i skolan och på jobbet... Desutom är jag inte billig..

okej...
Fan...
Tror du att du kan ta dej tid att ge mej betyg för några lödningar ja själv gör då?
Så ja vet om de duger liksom!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
Avstängd

men om du köper denna, 43-156-10 så går det inte att misslyckas med lödning... sedan köper du hylsdon 43-150-24 som du klämmer på flatkabeln

sedan på flatkabeln gör du själva omkoppling mellan 25 polig parallellport och 14 polig HD44780 (enligt schemat på Fractronics hemsida)

Visa signatur
Permalänk
Citat:

men om du köper denna, 43-156-10 så går det inte att misslyckas med lödning... sedan köper du hylsdon 43-150-24 som du klämmer på flatkabeln

sedan på flatkabeln gör du själva omkoppling mellan 25 polig parallellport och 14 polig HD44780 (enligt schemat på Fractronics hemsida)

tror ja överlåter de där till nån som kan!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
Avstängd

låter 1000 kronor rimligt?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

låter 1000 kronor rimligt?

Beror på när ja fått pengar!
Måste ju liksom ha pengarna först!
Men då hoppas ja att du köper grejerna oxå!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
Avstängd

Jag ska titta på kostnaden att få ett kretskort tillverkat som gör hela HD44780 omkopplingne.. Eller är det brottom med displayen?

Visa signatur
Permalänk

Den här sidan finns de lite lcd´s och vfd´s och färdiga displayer http://www.matrixorbital.com/ om de kan vara av nån nytta...

Permalänk
Citat:

Jag ska titta på kostnaden att få ett kretskort tillverkat som gör hela HD44780 omkopplingne.. Eller är det brottom med displayen?

Nej de e absolut ingen brådska!
Men den displayen ja vill ha är länkad tidigare i tråden!
Med gröna tecken!
Kostade 219:- tror ja!
Har knappt hunnit börja med bygget då ja har lite cash problem!
Men har iallafall fixat moderbordsplatta och plåten för iso och kort grejsen!
Den där bak asså! Kom inte på vad den heter!
Men måste göra helt egen botten, vägg bak (runt om iso och de) och sen fästen till skalet!

TheShaman™:: De var ju as dyrt där!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk

dj_labbo :: Jag sa aldrig att de var billigt asg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheShaman™
dj_labbo :: Jag sa aldrig att de var billigt asg

*doh*
Där fick du mej!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )