Permalänk
Medlem

N64 Emulator

Tjohej!

Jag har hittat en Nintendo 64 Emulator den heter Projekt 64 men när jag ska ändra controllerna där så kan jag inte använda musen!? När jag vill använda typ MOUSE1 som "Attack" eller dyl.

Hjälp mig nu

Permalänk
Medlem

man kan inte använda musen

Permalänk
Hedersmedlem

Låser upp tråden igen, tänk er dock för innan ni gör inlägg med länkar i.

Permalänk
Avstängd

Re: N64 Emulator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groda
Tjohej!

Jag har hittat en Nintendo 64 Emulator den heter Projekt 64 men när jag ska ändra controllerna där så kan jag inte använda musen!? När jag vill använda typ MOUSE1 som "Attack" eller dyl.

Hjälp mig nu

Vilket spel behöver du använda musen i?

Permalänk
Medlem

Det går att använda musen men varför vill man det? Om du nu skulle göra det så kommer det inte finnas någon centerpunkt vilket kommer göra det mer eller mindre omöjligt att hålla siktet stilla ifall du speler tex Goldeneye.

Permalänk

Men går det att styra musen? Eller är det bara knapparna man kan använda?

Annars kan du väl tetsta den senaste versionen som finns på deras hemsida, om du inte har den. Mycket bättre.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Okej, tack för alla svar. Men jag kan inte använda knapparna eller använda musen ens.. Men testar nya versionen nu jag. TACK!

Permalänk

prova denna input plugin har stöd för mus

http://go.to/nrage

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Låser upp tråden igen, tänk er dock för innan ni gör inlägg med länkar i.

Nice

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mymantheman
prova denna input plugin har stöd för mus

http://go.to/nrage

Har laddat hem senaste nu, men hur får jag in det då!?

Permalänk

det är bara att gå till plugins i project64 och välja välja denna istället för den som nu är aktiv för input plugin. Har ej Project 64 installerat så vet inte exakt var plugin väljaren finns men nånstans i settings antar jag.

Permalänk
Medlem

Japp, men jag kan fortfarande inte använda musen.

Permalänk

Får bara låna tråden lite;)

Vraför funkar inte mitt Resident Evil 2? Jag har den Japanska och Europeiska versionen men båda vägrar funka=/

Bilden syns bara på halva skärmen och dampar sig när man trycker på "New Game".

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

prova att byta mellan lite olika plugins