Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

val av adsl leverantör

känner mig lite vilsen i valet av adsl leverantör. Helst skulle jag vilja slippa bindnings tiden men det verkar som om startavgiften skuter ihöjden då :/

Funderar på Glocalnet 8Mbit för 250/mån som jag höjer till 24Mbit (350/mån) när jag skaffar ny dator, dom har dock 12mån bindningstid.

Har sökt på pricerunner men jag tro att det finns fler leverantörer än vad dom listar.
Skulle vilja ha tips på vilka adsl leverantörer det finns och råd om vilket man kanske bör välja

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Kolla upp adamo.se. Inga bindningstider och kort (2 mån) uppsägningstid. Installationsavgiften är inte heller så farlig.

Har haft deras tjänst ett halvår utan problem.

Permalänk
Medlem

adamo verkar mycket intressant, tyvärr efter ett test på deras sida kan jag inte beställa från dom vilket verkar konstigt efter som alla andra leverantörer jag testat klarar leverera 24Mbit till mig (telia, Glocalnet, spray) ska ta och ringa till dom när jag kommer hem från arvika.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

det kanske är så att adamo har song som nätleverantör, en teori bara.

Telia och spray har skanova som nätleverantör om jag inte missminner mig
Glocalnet har Telenor och song (och skanova för 0,5 mbit) beroende på telestation.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

jag har 28 från adamo , grymt bra o snabb personlig service inte som hos felia inte

Visa signatur

a64 3000+ s754 newcastle @ 2200mhz
pny 6600gt @ 600/1150
3dmark03 10118

Permalänk
Medlem

Ringde Adamo för någon dag sedan och dom hade fullt på min telestation :/

skriv gärna mer tips

Nytt/ Har nu provat sidan www.alltombradband.se och då pris och bindningstid är viktigt för mig då jag inte vet om jag får fortsätta jobba efter jul. Så har jag hittat 2 intressanta bolag:

Ymex som levererar 24M för 360kr/mån med uppsägnings tid på 3mån.
Och
Rix telecom, 10M, 195kr/mån, 3 mån uppsägning.

Då Rix verkar mest intressant just nu, men jag vet inte hur det fungerar. Dom kör via LAN nämligen, vad krävs då? vilka säkerhetsaspekter bör man tänka på då. En dum fråga kanske men man är väl inte enbart begränsad till K-D stadsnät!? och surfar man även i 10M utanför K-D gränser!

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk

Vilken station sitter du på? Våra stationer byggd konstant ut, det finns dock några som är fulla permanent där Telia inte släpper in oss med mer utrustning...

Mvh
Fredrik Gillström
Ansvarig Sverige
Adamo Bredband

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdamoFredrik
Vilken station sitter du på? Våra stationer byggd konstant ut, det finns dock några som är fulla permanent där Telia inte släpper in oss med mer utrustning...

Mvh
Fredrik Gillström
Ansvarig Sverige
Adamo Bredband

Hej Fredrik!

Har ni ADSL eller VDSL här i Malmö?
En polare är ute efter en bra operatör.

Permalänk

Är det verkligen vdsl??? menar ni inte adsl2+ då? Eller?
Kom ihåg att vdsl är symmetrisk å alltså lika snabbt upp som ner å din download påverkas om du har massa upploads...
BBB har väll vdsl fortfarande har bara hört gott om deras vdsl tjänst (om frågar snällt kan man tydligen få den fortfarande fast det inte finns med ii dem tjänster dem erbjuder nu för tiden)annat är det dock med deras adsl tjänster

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Ska ringa rix och Blix idag och kolla om jag iöverhuvud taget kan använda deras LAN tjänster.

Hej Fredrik Gillström. Ja jag är fortfarande intresserad av Adamo då jag har fått ett gott intryck från er. Bor på Norrstrand, postnr 65464 vet ej exakt vilket telestation det skulle kunna vara. Dock frågade jag i kundtjänst om ev. utbyggnad och fick till svar att ni funderar på utbyggnad men har ej något datum. stämmer det eller har du bättre nyheter?

Visa signatur

minhembio.com/darkages