Fler mediaspelare än VLC?

Permalänk
Medlem

Fler mediaspelare än VLC?

Det är så att jag börjar på knapert om videospelare.
som exempel tanka ja doom3 movie trailern igår och när ja spela upp den så: I Winmediaplayer gick det inte alls. I VLC var det inge ljud. Men som tur var gick det i BSplayer, tycker förövrigt att det är en sugspelare som konstigt nog klarade denna men oftast inte klar allt annat som jag vill spela upp i den.

Så finns det inga andra bra spelare som klarar det mesta?
Nån testat Cyberlink PowerCinema v4? (eller är det bara för tv tuning å sånt krafs?)
Har PowerDVD men den får för sig ofta att inte spela upp ljudet eller bilden korrekt.
Skulle sitta bra med en allt i ett spelare...typ VLC fast bättre

Permalänk
Medlem

VLC är just den som alla säger ska i princip klara alla format utan problem, så jag begriper inte varför du kan ha såna problem. Jag använder alla fall den när nåt format inte funkar på media player classic.

Permalänk
Medlem

Den jag kör med på min burk är Windows Mediaplayer Classic.
Även kallad MPC, den med ett litet antal codecs klarar allt jag hittils slängt på den, förutom en quaketrailer då den körde med mpeg4
Hade ingen codec installerad för det tydligen, men men.

På laptopen kör jag med MPC, men den drar så mycket prestanda så den laggar med vissa filmer.
Så där kör jag antingen Mplayer från linuxvärlden eller den sunkiga skiten som kommer med windows default, plus codecs då förstås.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

vlc media player är allt.

Permalänk
Medlem

jo vlc är bra, men kom att ja menade mest istället andra alternativa spelare

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
jo vlc är bra, men kom att ja menade mest istället andra alternativa spelare

Zoom Player, BSPlayer eller WMP (eller annan valfri DirectShow-player) tillsammans med:
ffdshow
AC3-Filter (behövs ev. inte)
QuickTime (Alternative)
RealPlayer (Alternative)

Ev. behövs extra splitter/-s för RealMedia/QuickTime...

Permalänk
Medlem

Min favorit är MPlayer. Den har inbyggt stöd för det flesta codecs och format. Finns på http://mplayerhq.hu/. Har du en Pentium 4 så finns det en optimerad på http://oss.netfarm.it/mplayer-win32.php, fast den borde fungera med andra nyare processorer också.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem

när vi endå är igång, om jag spelar ett videoklipp i VLC och kollar typ i 10min så går skärmsläckaren igång? (har det som tidsgräns i skärminställningar)

antar att det är nån funktion activate screensaver in full screen mode eller nåt sånt . för om jag spelar nåt i t.ex winmediaplayer eller power dvd så går ju inte skärmsläckaren igång. Bara i VLC
Så jag måste helt enkelt stänga av skärmsläckaren om jag inte vill sitta o stöta till musen var tionde minut..

Så såt säga vart stänger man av det i VLC så släckaren inte går igång när man kollar på något?

eller bara jag som har de problemet?

Permalänk
Hedersmedlem

Media Player Classic, ffdshow (för xvid+divx och lite annat), ac3filter (för AC3-ljud), samt real alternative (så att MPC kan spela upp realmedia). Vad kan man mera begära?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
när vi endå är igång, om jag spelar ett videoklipp i VLC och kollar typ i 10min så går skärmsläckaren igång? (har det som tidsgräns i skärminställningar)

antar att det är nån funktion activate screensaver in full screen mode eller nåt sånt . för om jag spelar nåt i t.ex winmediaplayer eller power dvd så går ju inte skärmsläckaren igång. Bara i VLC
Så jag måste helt enkelt stänga av skärmsläckaren om jag inte vill sitta o stöta till musen var tionde minut..

Så såt säga vart stänger man av det i VLC så släckaren inte går igång när man kollar på något?

eller bara jag som har de problemet?

har också det problemet! lyckades stänga av det en gång men formaterat sen dess och kommer inte ihåg vart jag gjorde det...

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggah
vlc media player är allt.

nej? har många filmer som inte fungerar i vlc, och hur den hanterar de flesta av mina .wmv filmer får mig att gråta.

Media Player Classic + ffdshow (ac3filter + quicktime/real alternative)

Permalänk

Hm. VLC vill inte va med och spela .mpg =( har inte en aning om varför.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Man installerar MPC tsunami filter pack , senaste divx och senaste xvid så går det bra.

Visa signatur

OS Pop!_OS 19.04, Mac OS High Sierra, Windows 10
MSI GeForce GTX 1080 8GB Sea Hawk X, Intel Core i5 6600K 3.5 GHz, Gigabyte Z170-HD3, Kingston HyperX 16GB