Hur tar man bort coolbits.reg (nvidia överclocknings reg)

Permalänk
Medlem

Hur tar man bort coolbits.reg (nvidia överclocknings reg)

Hejsan, körde coolbits.reg för att överclocka mitt 7800gt kort, för att se om jag vann något i benchmarks, och om det var värt att överklocka.

Dock efter ett par timmars arbetande kom jag fram till att kortet blev för varmt för klockningen skulle göra någon skillnad, så tänkte "jag struntar väll i att klocka".

Min fråga är nu: Hur tar jag bort coolbits? vill inte ha överklockningsfliken kvar på grafikinställningarna etc.

Finns det något lättare sätt än att avinstallera alla grafikdrivisar, köra drivercleaner och installera nyaste forceware på nytt? -Eller finns det ett enklare sätt?

-Tacksam för svar.

Visa signatur

Corsair Carbide Air 540 Cube - Asus X99 Deluxe - Intel i7 5820K @ 4,3 GHz - Corsair Hydro H110 - Corsair 16GB DDR4 2666MHz CL16 Dominator - 2 x EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX 2.0 SLI - EVGA Supernova G2 850W - Samsung SSD PRO 850-Series 512GB - 2TB WD Black 7200rpm 64MB - Monitor: ASUS 27" SWIFT PG278Q

Permalänk
Medlem

Hahahaha, används fortfarande coolbits ?

Hursomhelst, öppna reg filen i notepad och kolla var det går i registret. Kommer inte ihåg då det var en jävla massa år sen ja använde det sist. Tror man bara skulle ändra något från en 0 till 1 för att aktivera det. Alltså gör du tvärtom

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Hahahaha, används fortfarande coolbits ?

Hursomhelst, öppna reg filen i notepad och kolla var det går i registret. Kommer inte ihåg då det var en jävla massa år sen ja använde det sist. Tror man bara skulle ändra något från en 0 till 1 för att aktivera det. Alltså gör du tvärtom

Haha, kanske använde lite stenåldersmetod, men ja gillar coolbits, enkelt och bra. Det funkande, stod i notepad vart regfilen var, var bara att ta bort den från regedit.

Tackar.

Visa signatur

Corsair Carbide Air 540 Cube - Asus X99 Deluxe - Intel i7 5820K @ 4,3 GHz - Corsair Hydro H110 - Corsair 16GB DDR4 2666MHz CL16 Dominator - 2 x EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX 2.0 SLI - EVGA Supernova G2 850W - Samsung SSD PRO 850-Series 512GB - 2TB WD Black 7200rpm 64MB - Monitor: ASUS 27" SWIFT PG278Q