[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är det för ikon du har strax över Norr på minimapen?

Har precis börjat leka lite själv, är inte halvvägs än men så här ser det ut just nu:
Linkage!

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
pröva discord frame modifier

hittar inte var man kan tanka det på deras sida, har du nån url?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Hmm, hur gör man klickbara knappar (sådana som öppnar en ny bar) i UIt Discord? Tänkte jag skulle göra en gemensam knapp för mina skills.
Och vad betyder "Floaters"? Jag har fortfarande inte hittat hur man tiltar bars och hur man gör "lösa" knappar, kan detta vara floaters tro?

Mitt UI "so far"

BTW... Discord tog bort min XP bar,även för mina alts. Hur får jag tillbaka den?
Mitt mål är att få ett så "cleant" UI som möjligt. jag vill se vad som händer och inte ha en massa lull lull som är i vägen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Hmm, hur gör man klickbara knappar (sådana som öppnar en ny bar) i UIt Discord? Tänkte jag skulle göra en gemensam knapp för mina skills.
Och vad betyder "Floaters"? Jag har fortfarande inte hittat hur man tiltar bars och hur man gör "lösa" knappar, kan detta vara floaters tro?

Mitt UI "so far"
http://img481.imageshack.us/img481/6985/wowscrnshot1211052017...

BTW... Discord tog bort min XP bar,även för mina alts. Hur får jag tillbaka den?

En floater är en lös knapp i discord, du måste "skapa" denna manuellt under fliken Floaters.
Därefter kan du i wow's egna macron skapa en knapp att lägga där med de egenskaper du vill ha för dina menyval.

Discord tar bort din xp-bar eftersom den ingår i wow's vanliga interface, antagligen får du skaffa ett addon eller bläddra igenom DAB's manualsidor efter en lösning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
hittar inte var man kan tanka det på deras sida, har du nån url?

Finns under betafliken längst ner, det enda menyvalet under Frame modifier som visar en "sida" är forumsdelen:

http://www.discordmods.com/cgi-bin/genpage.pl?page=betas
Det är mycket kraft i DFM när man lär sig den, men fram till dess är det ett helvete.

Alla ändringar du gör sparas direkt. Gör du fel finns ingen ångraknapp utan du får gott ladda om hela ui'n med nån /reloadui knapp som finns i pluginet.

Minimappen flyttas iom att du väljer "Minimap Cluster" i listan på objekt.

Visa signatur

(\_/)
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är det för ikon du har strax över Norr på minimapen?

Jag tror det är modden...CleanMiniMap eller dylikt.

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smuck
Jag tror det är modden...CleanMiniMap eller dylikt.

Visst var det CleanMiniMap, på bilden där de visar titanbar så kan man se samma symbol i titanbaren.

Visa signatur

(\_/)
(")-(")

Permalänk
Medlem

Det finns en addon som visar i % hur mycket liv och mana man har uppe vid char ikonen, vad heter den?
Även om det finns någon som kan byta teckenstil?

Visa signatur

Få tillbaks Övriga Ämnen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ax3^
Det finns en addon som visar i % hur mycket liv och mana man har uppe vid char ikonen, vad heter den?
Även om det finns någon som kan byta teckenstil?

Det finns flera, någon jag själv använder är Archeologist.

Visa signatur

(\_/)
(")-(")

Permalänk
Medlem

Atwa, Warriors har ju en liknade bar för sina stance, jag hunde flytta den med Ct-mod och "unlock frames"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra

Mitt UI "so far"
http://img481.imageshack.us/img481/6985/wowscrnshot1211052017...

Mitt mål är att få ett så "cleant" UI som möjligt. jag vill se vad som händer och inte ha en massa lull lull som är i vägen.

Vad är det för addons som gör att du kan se mobbens HP, och vad använder du för att recorda critts och sånt ?

Permalänk
Medlem

Sådär, då är jag nog klar med moddandet, återstår bara att flytta buff/debuff-fältet samt dimma det så det smälter in i övre baren.

[Länk]

Addons som används:
* Discord Action Bars (alla knappar)
* Discord Unit Frames (Target, Party osv)
* Discord MyModel (3d-figurerna, buggar ur på massor av mobs än så länge)
* Discord Art (Bakgrundsbilderna som löper längst med top och botten)
* eCastingbar (Ersättare för cast-baren, man får två så man har även en för breath osv.)
* Auctioneer (Vem klarar sig utan denna tooltip info-pryl (inkl. enchantrix))
* cMinimapCoordinates (Visar koordinater framför regionsnamnet)
* flagRSP (jag rollspelar, den här modden är ett MÅSTE! )
* LatencyDisplay (Visar lag i textform)
* SatrinaChatFrame (Flyttar text-inputrutan för chat till ovansidan av generals-fliken)
* SelfCast (slipper markera mig själv för buffs)
* TTW_Tooltip (Tooltip Wrangler, jag kan bestämma var min tooltip skall visas)
* vDefender (Hjälper till med worlddefence, skriver regionen inom parantes)

Visa signatur

(\_/)
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Sådär, då är jag nog klar med moddandet, återstår bara att flytta buff/debuff-fältet samt dimma det så det smälter in i övre baren.

Jag tycker det ser alldeles för konstigt ut för min smak, saker långt ifrån och stor gubbe för sig själv och ens target känns lite onödigt. Jag gissar att spellbaren kommer fram när du går i combat eller? Rutorna för texten var rätt små också, och sen ser man ju inte så mycket när man inte ser hur det ser ut med din spellbar... Men det är bara vad jag tycker, blir man van vid det där kan det säkert vara jätteskönt, men som sagt, min åsikt

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Jag tycker det ser alldeles för konstigt ut för min smak, saker långt ifrån och stor gubbe för sig själv och ens target känns lite onödigt. Jag gissar att spellbaren kommer fram när du går i combat eller? Rutorna för texten var rätt små också, och sen ser man ju inte så mycket när man inte ser hur det ser ut med din spellbar... Men det är bara vad jag tycker, blir man van vid det där kan det säkert vara jätteskönt, men som sagt, min åsikt

Det ÄR min spellbar uppe i vänstra hörnet, de tre mindre knapparna där bläddrar mellan spells, potions och professions.

Alla spells jag har och använder är bundna till tangentkommandon.

Visa signatur

(\_/)
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Det ÄR min spellbar uppe i vänstra hörnet, de tre mindre knapparna där bläddrar mellan spells, potions och professions.

Ugh, jag använder musen sketamycket när jag lirar för att trycka på saker och ting, skulle inte funka för mig tyvärr... eller tja, om jag bara ska köra onyxia/mc så behöver jag ju bara trycka på fyra knappar (Aimed Shot, Feign Death, Multi-Shot och Arcane Shot) Men i PvP? Nej aldrig... men funkar det för dig så är det ju perfekt, det lämnar väldigt mycket ledig plats över till att beskåda det vackra landskapet får jag säga.

Du kommer nog att märka att ECB (eCastingBar) är rätt buggat. Det mäter inte alltid tiden rätt för breath och när du kommer upp till utan så växer inte baren tillbaka så som den gör i originalinterfacet, dessutom blir det rejält med strul om du samtidigt lider av fatigue. Men det är en grymt snygg modd som jag hoppas de tweakar till lite bättre!

Undrar varför jag sitter här och kritiserar ditt UI, det är kanske för att jag är avundsjuk på att jag själv inte skulle kunna ha det så även om jag vill

Nåväl, jag hade faktiskt en fråga också: Vad kör du med för ut... *host* upplösning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Eeew. Det kan inte fungera bra i längden, jag menar, flesta spells använder man ju någon gång då och då... Tror inte du har ALLT till keybindings... Sen typ pots, engineering saker och massa tillbehör, nä jag skulle iaf inte vilja ha det som du har. Men är du nöjd så är det ju perfekt, för så man ska ha det

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Jävligt stilrent UI.

Synd att det aldrig skulle fungera för mig

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Eeew. Det kan inte fungera bra i längden, jag menar, flesta spells använder man ju någon gång då och då... Tror inte du har ALLT till keybindings... Sen typ pots, engineering saker och massa tillbehör, nä jag skulle iaf inte vilja ha det som du har. Men är du nöjd så är det ju perfekt, för så man ska ha det

Alla bars har en knapp, potionbaren ligger vid sidan om:

Darkmoor: ang eCastbar har jag ännu inte stött på några problem, kör en version som släpptes igår natt. Däremot Discord MyTargetModel, den visar en enorm rektangulär form vid vissa elementals osv.

Ska fulfixa detta igenom att krympa rutan, så den i alla fall inte går utanför baren.

* edit:
Vet någon om det går att visa avstånd? Vore underbart med något addon som visar "40 feet, 35feet, 20 feet" som nån antensymbol, så jag slipper se på spellsen hela tiden om dom är i range.

* edit2: Upplösningen är som på skärmdumpen, 1280x1024, 17" tft.

Kommer pröva en 106" projektor snart, ska bli skoj att se hur det lirar

Visa signatur

(\_/)
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Darkmoon: ang eCastbar har jag ännu inte stött på några problem, kör en version som släpptes igår natt. Däremot Discord MyTargetModel, den visar en enorm rektangulär form vid vissa elementals osv.

* edit:
Vet någon om det går att visa avstånd? Vore underbart med något addon som visar "40 feet, 35feet, 20 feet" som nån antensymbol, så jag slipper se på spellsen hela tiden om dom är i range.

Klippte hejvilt i din post där så bara det gottaste kom med

Ok, jag ska prova det nya ecb då, kanske är lösningen på alla mina probs Vet ingenting om MyTargetModel, jag provade en liknande modd men nej, det var inget för mig, tyckte bara det var i vägen... ser ju ändå gubben framför mig.

Om du hittar nåt som kan mäta avstånd i feet måste du bara posta det här, det skulle vara ovärderligt för utplacering mot t ex ragnaros och onyxia, att kunna mäta avståndet genom att markera en raidmedlem.

Angående upplösningen då till sist: Det kanske bara är för att du är gnome som det ser mycket större ut? Eller så har du kanske minskat ner knapparnas storlek rätt rejält. Jag kör med... ehm... 25-30 nånting tror jag.

Permalänk
Medlem

Här är min UI
Perl och moveanything är de främsta addonsen
http://img208.imageshack.us/img208/4843/ui0vx.jpg

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Attans letat som en tok då jag kommer ihåg hur livlig diskussionen var om de två strecken bredvid gubben allstå återigen vad heter addonent som visar healt/rage med de två semi cirklarna runt gubben?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Attans letat som en tok då jag kommer ihåg hur livlig diskussionen var om de två strecken bredvid gubben allstå återigen vad heter addonent som visar healt/rage med de två semi cirklarna runt gubben?

Nurfed HUD

Officiella tråden

Download

Det ser ut såhär just nu.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

inte mycke man såg av spelet , men alla stora rutor du har

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirre
inte mycke man såg av spelet , men alla stora rutor du har

Alltså det är inte mitt UI det där.

Elyzium: Alltså jag är bara på jakt efter själva cirkeln du har runt gubben med health/mana

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltså det är inte mitt UI det där.

Elyzium: Alltså jag är bara på jakt efter själva cirkeln du har runt gubben med health/mana

hehe citerade fel

det var phasio jag syftade på , Iaf du verkar ha ganska lite utrymme o se spelet med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirre
hehe citerade fel

det var phasio jag syftade på , Iaf du verkar ha ganska lite utrymme o se spelet med

nädå, rep och honor är ju inte uppe sä ofta, inte loot heller, så jag ser allt bra mycket av spelet

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Nurfed HUD

Officiella tråden

Download

Det ser ut såhär just nu.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/Mammoth_UI2.jpg

hur gjorde du strecken så tunna? Jag vill också ha de tunna

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Alla bars har en knapp, potionbaren ligger vid sidan om:

http://files.warpdrive.se/home/bars.jpg

Darkmoor: ang eCastbar har jag ännu inte stött på några problem, kör en version som släpptes igår natt. Däremot Discord MyTargetModel, den visar en enorm rektangulär form vid vissa elementals osv.

http://files.warpdrive.se/home/error.jpg

Ska fulfixa detta igenom att krympa rutan, så den i alla fall inte går utanför baren.

* edit:

Kommer pröva en 106" projektor snart, ska bli skoj att se hur det lirar

http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=2765

Ett mod som visar VISS range. Alltså inte exakt utan i segment, före patch 1,6 fungerade det dock att visa exakt vilken range X person stod på, inte mer dock

Ps, Svara på irkk \o/

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Har fixxat lite med interfacet, men mina orginal-actionbars vägrar att rezisas när jag gör det i UI scale i Interface options (verkar iofs som right sidebar ändrar storlek, ingen annan). Vet nån varför och hur man fixxar?

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha såna där trevliga hp/mp ringar runt karaktären. Jag hittade nån addon med såna men då var det 3d-modeller av ens target och sånt skräp och det har jag ingen lust med. Några förslag?

EDIT: INTE Nurfed tack, avskydde det

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga; hur många add-ons har ni? och hur mycket minne ger ni dem att röra sig med?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90