W800i / K750i _tråden_

Permalänk
Medlem

W800i / K750i _tråden_

Det finns så många olika trådar om dessa två pärlor så varför inte samla allt snack i en enda tråd?
Om intresse finns, vilket jag hoppas på
Äger själv en W800i och är enormt nöjd med den, bästa mobilköp jag någonsin gjort. Och eftersom K750i i stora drag är väldigt lik W800i kan man diskutera även denna lur.

Kör på!

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Hedersmedlem

det finns redan en stor tråd om k750 o w800...

Permalänk
Medlem

jag har hört att man kan flasha om k750 till w800:s firmware, om det går, funkar även "flight" funktionen då? att ha bara mp3spelaren igång utan att telen är påslagen?

Visa signatur

AMD XP3200+ , Asus A7N8X-X, 512Mb minne, Geforce Fx5200 :(
hdd1: 80Gb hdd2: 120Gb

Permalänk
Medlem

Allt blir som en w800i, så ja.

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Hur bra är batteri tiden på dom?

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en w800 ganska snart men har några frågor...
Hur lång tid tar det att föra över 512 mb musik? Och hur för ni över musiken till mobilen, följer det med en usbkabel eller kör ni med minneskortsläsare?

Visa signatur

END OF THREAD

Permalänk
Medlem

Ja det följer med en usb kabel.

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bm
Funderar på att köpa en w800 ganska snart men har några frågor...
Hur lång tid tar det att föra över 512 mb musik? Och hur för ni över musiken till mobilen, följer det med en usbkabel eller kör ni med minneskortsläsare?

Man får med en USB-kabel samt ett program man föröver mp3 filerna med. Det tar dock en liten stund att föra över en låt ( OM man inte har minneskorläsare ) , skulle väl beräkna tiden till att föra över en låt på runt 3Mb till ca 13 sek, sen får du räkna ut själv hur lång tid det skulle ta att köra in 512Mb i den.

( Ifall något stavfel eller gramatiskt fel som är med så skyller jag det på att jag är lite halv-full. )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Hur bra är batteri tiden på dom?

Om man har igång mp3 konstant:
* 23 timmar med telefonen på
* 30 timmar med telefonen avstängd

*Standby 400 timmar
*Taltid 9 timmar

Jag laddar min varannan dag nu men då lyssnar jag också på mp3 två timmar, spelar en timme, tar en del kort och leker lite allmänt varje dag. Annars verkar batteritiden vara hyfsad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fakkjo
jag har hört att man kan flasha om k750 till w800:s firmware, om det går, funkar även "flight" funktionen då? att ha bara mp3spelaren igång utan att telen är på slagen?

Jag skulle tro att flightmode inte fungerar vid en flashning, tyvärr. Men vet inte säkert.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa en av dessa mobiler, k750i eller w800i. Det verkar som att den största skillnaden är minnet, samt utseendet. Hade w800i radio också?

Ifall vi bortser från att w800i har mer minne, övertyga mig om varför jag borde köpa den!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi

Om man har igång mp3 konstant:
* 23 timmar med telefonen på
* 30 timmar med telefonen avstängd

*Standby 400 timmar
*Taltid 9 timmar

Jag laddar min varannan dag nu men då lyssnar jag också på mp3 två timmar, spelar en timme, tar en del kort och leker lite allmänt varje dag. Annars verkar batteritiden vara hyfsad.

Jag skulle tro att flightmode inte fungerar vid en flashning, tyvärr. Men vet inte säkert.

Jo det ska funka....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
Jag funderar på att köpa en av dessa mobiler, k750i eller w800i. Det verkar som att den största skillnaden är minnet, samt utseendet. Hade w800i radio också?

Ifall vi bortser från att w800i har mer minne, övertyga mig om varför jag borde köpa den!

Egentligen är det en o samma telefon med lite skillnader, mer minne, annat skal, annan programvara och bättre hörlurar i W800.
K750 är en kameratelefon
W800 är en musikmobil

Vad du har mest användning för väljer du....

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Avstängd

men alltså, jag vill ha en svart w800, helt enkelt för att den där beige-vita framsidan känns väldigt...90- tal på något vis. Jag behöver flight mode och jag behöver 512mb minne men jag gillar k750i utseende otroligt mycket bättre.

Ska jag köpa k750 eller w800 i detta fall? Det 'ären 50/50 situation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
men alltså, jag vill ha en svart w800, helt enkelt för att den där beige-vita framsidan känns väldigt...90- tal på något vis. Jag behöver flight mode och jag behöver 512mb minne men jag gillar k750i utseende otroligt mycket bättre.

Ska jag köpa k750 eller w800 i detta fall? Det 'ären 50/50 situation

Om du verkligen inte kan leva med W800as utséende så kör på K750i och köp mer minne. Är flight mode viktigt så ta först reda på om det verkligen fungerar efter en flashning från någon som vet säkert.
Varför gillar ni flight mode förresten? Jag kan förstå att det är rimligt när man flyger, men annars?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Jag kan förstå att det är rimligt när man flyger, men annars?

När man är på ett sjukhus?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stedevil
När man är på ett sjukhus?

Jo det med. Men hur viktigt är det då med flightmode såvida man inte reser mycket eller skadar sig för ofta?
edit - men jag kan förstå att det är mer viktigt för andra än det är för mig

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Om du verkligen inte kan leva med W800as utséende så kör på K750i och köp mer minne. Är flight mode viktigt så ta först reda på om det verkligen fungerar efter en flashning från någon som vet säkert.
Varför gillar ni flight mode förresten? Jag kan förstå att det är rimligt när man flyger, men annars?

Omflashning av en K750 till W800 funkar kanonbra. Jag har sagt det och säger det igen!
Bara att köpa en K750 + mer minne, flasha och köpa adapter till hörlurarna och ev köpa bra hörlurar. Dom som kommer med W800 är bra!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmuckeN!
Man får med en USB-kabel samt ett program man föröver mp3 filerna med. Det tar dock en liten stund att föra över en låt ( OM man inte har minneskorläsare ) , skulle väl beräkna tiden till att föra över en låt på runt 3Mb till ca 13 sek, sen får du räkna ut själv hur lång tid det skulle ta att köra in 512Mb i den.

( Ifall något stavfel eller gramatiskt fel som är med så skyller jag det på att jag är lite halv-full. )

Usch, så lång tid? Om man "bara" har 512 mb på mobilen vill man ju snabbt och smidigt kunna byta ut låtarna på den... och över en halvtimme är i värsta laget. Vet du hur lång tid det tar att föra över musiken med minneskortsläsare, hur snabbt är minneskortet som följer med?

Visa signatur

END OF THREAD

Permalänk
Medlem

Jag arbetar på en fabrik som förbjuder mobiltelefoner under produktion. Jag vill flasha min K750i till en W800i för att använda Flight Mode. Hur gör jag?

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det finns nån svensk butik som säljer tunna silikonskal till telefonen. Det finns på tradera men jag vill inte köpa det där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yoce
Jag arbetar på en fabrik som förbjuder mobiltelefoner under produktion. Jag vill flasha min K750i till en W800i för att använda Flight Mode. Hur gör jag?

Finns butiker som kan göra det. Prova google också, där finner du kanske lite relevant information också.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Jag undrar om det finns nån svensk butik som säljer tunna silikonskal till telefonen. Det finns på tradera men jag vill inte köpa det där.

Ingen aning, jag vill ha tag på displayskydd men verkar inte finnas någonstans heller förutom på tradera...lite dåligt i så fall, någon butik borde ta och importera eftersom efterfrågan finns.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Har en K750i som är flashad till W800i och det fungerar utmärkt även flightmode fungerar.

Ända som jag inte gillar med min K750i är att skalet knarrar ändel.

Permalänk
Medlem

På tradera kan man även köpa Blåa, röda, silvriga och vita skal till k750. Rätt häftigt!

Permalänk

Ser folk som säger att K750 är en kameratelefon och W800 en musiktelefon, innebär det att man får en sämre kamera om man flashar om sin k750 till w800? Det tycker ja låter konstigt isf.

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberfrog
Ser folk som säger att K750 är en kameratelefon och W800 en musiktelefon, innebär det att man får en sämre kamera om man flashar om sin k750 till w800? Det tycker ja låter konstigt isf.

När folk säger så, så får dom det att låta som en kompromiss; vilket det inte är.
W800i är en kamera- och musiktelefon medan K750i är en kameratelefon, såvida man inte köper mer minne. Kamerorna är lika bra på både lurarna.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Ja menar det. Kan nån säga vart man kan flasha om K750 i sverige? Har googlat men hitta inget.

Min telefon är låst till Telia, det kanske inte spelar nån roll men när ja ska uppdatera telefonen på SE hemsida så står det att ja har senaste versionen men det har ja inte, kan det ha något att göra med att den e låst? Att ja inte får uppdatera den?

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

GSM Teknik i Göteborg har gjort det iaf.....hör med dom!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Så jädra dyrt

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
BLÅ skal till w800

http://www.gsmteknik.se/product_info.php/products_id/420

Va nice, är det svårt att byta skalet, behövs specialverktyg?
Att det är originalskal, innebär det att SE tillverkar dem?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein