Permalänk
Medlem

Router problem

Jag har en router. Netgear RP614. Jag har Mac och min polare har PC.
När han laddar ner grejer sin med DC++ stänger routern av sig efter ca tio minuter om jag har min dator på samtidigt. Det verkar vara nån typ av konflikt. Nån som vet nåt om hur det går att fixa?

Visa signatur

Puska

Permalänk
Medlem

Det låter väldigt myssko.

Kan buffrarna gå fulla och pga någon bugg i mjukvara så töms dom inte och routern startar om? Ladda ner den senaste firmwaren till routern och kolla om den beter sig likadant.

Visa signatur

-Att diskutera säkerhet med en Applefrälst är som att övertyga en religiös person med vetenskap, det går inte - André Rickardsson @2010

Permalänk
Medlem

Jag köpte routern av en kompis och han hade inga problem. han använde två mac. Routern låser sig och sen måste jag starta om den typ var tionde minut. Var tror du man kan hämta firmwaren och vad är det för nåt? jag e inte så hemma på routrar...

Visa signatur

Puska

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Puska
Jag köpte routern av en kompis och han hade inga problem. han använde två mac. Routern låser sig och sen måste jag starta om den typ var tionde minut. Var tror du man kan hämta firmwaren och vad är det för nåt? jag e inte så hemma på routrar...

Om du letar i deras hemsida www.netgear.se så bör du hitta firmware till din router.

Permalänk
Medlem

Det finns lite olika versioner av din router, börja med att lokalisera vilken version du. Kolla på länken: http://kbserver.netgear.com/products/RP614.asp

Fireware är mjukvaran som finns på routern.

Visa signatur

-Att diskutera säkerhet med en Applefrälst är som att övertyga en religiös person med vetenskap, det går inte - André Rickardsson @2010

Permalänk
Medlem

Jag har fått reda på att jag måste öppna en port (port forwarding) i routern så att min kompis också kan ladda ner grejer. Jag har provat men klarar inte av att fixa det. Nån som har erfarenhet och vet hur man gör det. Jag har försökt läsa manual men ack....

Visa signatur

Puska