ASrock dual sata och problem med grafik output

Permalänk
Medlem

ASrock dual sata och problem med grafik output

Godmorgon alla pigga. Jag har ett mindre problem som jag tänkte be om lite hjälp av er med

SYS
PSU: Antec SmartPower 450W (medföljande till antec sonata)
MOB: Asrock Dual SATA S939
CPU: Opteron 146
RAM: Kingston HyperX DDR3500
GFX: Gainward Geforce4 MX 440
HD1: Western Digital Raptor 36GB
HD2: Maxtor 120 GB (S-ATA)

För tillfället så är allting ikopplat, och kan starta datorn, men den visar ingenting på skärmen, den ger inga signaler från PC-Speakern, och dessutom vägrar den starta om jag sätter i de 4 "extra" ATX kontakterna. Skärmen är inkopplad via DVI kontakten på grafikkortet och grafikkortet sitter på AGP-platsen.
Jag har testat att flytta RAM modulen till olika platser, kopplat bort allt som inte behövs och även testat den vanliga VGA kontakten med en annan skärm.

Det jag undrar är om den behöver någon extrapill för att checka AGP porten eller om den är smart och känner efter. Tilläggas kan också att grafikkortet fungerade felfritt igår i en annan uppsättning hårdvara.
Andra ideer är välkomna.

Tack på förhand.

PS Kör på default BIOS (tyvärr vet jag inte vilket det är men det vet säkert någon annan).

Permalänk
Medlem

En del har problem med det agget tror jag, testa att ta den 12v 4 pol som inte sitter på samma lina som den stora 20 pins kontakten.
Sen är ditt Gkort några år va ? Du kan ha fel volt på det. Tror du behöver kolla det.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Är det ett Antec Sonata II Chassi med Antec's ATX 2.0 så är det bara 1 person på ett annat forum som säger sig fått igång sitt.

Så är det ett sånt chassi du har så får du nog byta mobo eller nätagg.

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem

Bogey: grafikkortet är tämligen nytt (köptes i höstas för att jag behövde ett med DVI)

Alamartimo: Det låter mycket troligt, jag ska ta o testa ett annat nätagg som jag har.

Tack så mycket båda två
EDIT
Kan glatt medella att det fungerar med det andra nätagget och jag sitter i bios på den nu

Permalänk

Lowe: Härligt

Hade också tänkt köpa ett Sonata II chassi med Antec's SmartPower Nätagg men såg att inte någon fick igång sitt med det. Köpte mig andra grejer.

Trist det där med Sonatan...

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem

Perfekt julklapp vafan

Tagan gör förmodligen de bästa ljud/prestanda nätaggen ju.
Mycket bra val

Permalänk

E ju bara Antecs nätagg som inte verkjar fungera med det moderkortet. Även om db skriver att alla ATX 2.0 agg ej fungerar.
Tagans 580W Easy Connect ATX 2.0 kör jag, och de funkar kanon.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX