WoW: Paladin - Hunter eller Warlock?

Permalänk
Inaktiv

Kör hunter och skaffa broken tooth. Min hunter har honom och han äger!

Permalänk
Medlem

Jag startade en Warlock och tycker hitills att den är svin kul faktiskt..

Villket yrke lämpar sig bäst med en warlock?.. Kan man heala sig med nån magi som warlocken har?..

Och hur många mindre yrken dvs: Cooking, fishing, & first aid kan man ha?

tack !

Permalänk
Medlem

First aid är aldrig fel, tror typ att 90% av alla som spelar har det.

Sen är herbalism bra för att göra potions, inte bara helth potions utan även str potions och annat smaskens
(Dock vid högre lvl)

Det är dom två jag har iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
First aid är aldrig fel, tror typ att 90% av alla som spelar har det.

Sen är herbalism bra för att göra potions, inte bara helth potions utan även str potions och annat smaskens
(Dock vid högre lvl)

Det är dom två jag har iallafall.

First Aid är en så kallad secondary profession och sådana ka du ha hur måga som helst av (det finns dock bara tre stycken vad jag vet; First aid, cooking samt fishing). First Aid är som sagt mycket bra de andra två använder iaf inte jag men de kan vara kul att ha.

Du kan bara ha två "riktiga" professions och helt klart är Alchemy och Herbalism bra. Värt att observera är att man inte kan göra potions med herbalism utan med denna professions plockar du bara växterna som du sedan gör till drycker med hjälp av alchemy.

Angående din andra fråga så kan warlock egentligen inte hela sig själva men man kan å andra sidan ta liv från sin motståndare vilket kanske kan räknas som healing. Det finns även magier för att få/ge liv av/till sin demon.

Permalänk
Medlem

Broken Tooth är snabbaste peten i spelet ihop med batsen i ZG.. det var run speeden som nerfades

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adria
First Aid är en så kallad secondary profession och sådana ka du ha hur måga som helst av (det finns dock bara tre stycken vad jag vet; First aid, cooking samt fishing). First Aid är som sagt mycket bra de andra två använder iaf inte jag men de kan vara kul att ha.

Du kan bara ha två "riktiga" professions och helt klart är Alchemy och Herbalism bra. Värt att observera är att man inte kan göra potions med herbalism utan med denna professions plockar du bara växterna som du sedan gör till drycker med hjälp av alchemy.

Angående din andra fråga så kan warlock egentligen inte hela sig själva men man kan å andra sidan ta liv från sin motståndare vilket kanske kan räknas som healing. Det finns även magier för att få/ge liv av/till sin demon.

Se där vad som händer om man sitter uppe till klockan 08:15, och jag har inte fortfarnande inte gått och lagt mig.

Mina två huvudprofessions är mining och herbalism.

Mjo, men det är ju så mycket enklare att ge växterna till en kompis på lvl 60 som har alchemy.
Brukar ju oftaste inte bli så svårt att fixa det man vill ha om man bara har växten

Herbalism säljer också väldigt bra , iafl vad jag blivit tipsad om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Jag startade en Warlock och tycker hitills att den är svin kul faktiskt..

Villket yrke lämpar sig bäst med en warlock?.. Kan man heala sig med nån magi som warlocken har?..

Och hur många mindre yrken dvs: Cooking, fishing, & first aid kan man ha?

tack !

Tailoring/enchanting är en bra kombination. Man kan heala sig genom drain life, siphon life, death coil och healthstone. De har dock inga riktiga healing-spells som är ämnade för att heala en själv eller någon medspelare. Men man kan dela ut healthstones till vilka som helst.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Tailoring/enchanting är en bra kombination. Man kan heala sig genom drain life, siphon life, death coil och healthstone. De har dock inga riktiga healing-spells som är ämnade för att heala en själv eller någon medspelare. Men man kan dela ut healthstones till vilka som helst.

Funderar på att ta Tailoring & enchating, hur funkar enchating igentligen?.. Tailoring är väll så att jag hittar tyger å gör bättre Cloth utrustningar mm.. ?

Frågar väll mer om jag kommer på nåt!

Tack för svaren!

Permalänk
Medlem
Citat:

Funderar på att ta Tailoring & enchating, hur funkar enchating igentligen?.. Tailoring är väll så att jag hittar tyger å gör bättre Cloth utrustningar mm.. ?

Frågar väll mer om jag kommer på nåt!

Tack för svaren!

Enchanting har jag bara testat lite smått... Men det går ut på att du "disenchantar" gröna/blå föremål etc, och när du gör det får du reagents/ingredienser till att skapa enchants till dina prylar. De kan ge dig +50 health till chest osv. Anledning till att enchanting passar till tailoring är för att med tailoring kan du använda dina gröna saker som du skapat till att disenchanta. Lite svårt att förklara, men du kommer säkert underfund med det senare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Enchanting har jag bara testat lite smått... Men det går ut på att du "disenchantar" gröna/blå föremål etc, och när du gör det får du reagents/ingredienser till att skapa enchants till dina prylar. De kan ge dig +50 health till chest osv. Anledning till att enchanting passar till tailoring är för att med tailoring kan du använda dina gröna saker som du skapat till att disenchanta. Lite svårt att förklara, men du kommer säkert underfund med det senare.

Okej då ska jag köra på det!

btw, om någon addar mig till sin group, och jag sedan vill lämna gruppen, hur gör jag det?
Ska man skriva något eller?

Permalänk
Medlem

Skriv en förklaring och be om ursäkt, det är alltid hyffsat.

Högerklicka på ditt porträtt och välj "Leave group".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zmutch
Broken Tooth är snabbaste peten i spelet ihop med batsen i ZG.. det var run speeden som nerfades

så alla djur springer typ lika fort nu eller? eller va det AV vargen som nerfades?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
så alla djur springer typ lika fort nu eller? eller va det AV vargen som nerfades?

vet faktiskt inte hur det funkar med det men många hunters har ju klagat på att peten inte hänger med dom

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Kör hunter och skaffa broken tooth. Min hunter har honom och han äger!

Är det extra svårt att tämja broken tooth tillskillnad mot en lvl 10 björn?

Permalänk
Medlem

Om man skulle gå med i en Gulild då? Går det att lämna guilden på nåt sätt ifall man skulle vela gör de?

Permalänk
Medlem

/gquit för att lämna guilden du är med i.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G

Ja samtliga djur springer nu lika fort (eller långsamt kanske man skall säga, de är inte snabba). Finns ingen poäng med att försöka skaffa sig något speciellt och svårfångat djur nu eftersom de är likadana (eller kommer bli åtminstone när de normaliserat allt). Skittrist tycker jag, ingen variation alls längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Ja samtliga djur springer nu lika fort (eller långsamt kanske man skall säga, de är inte snabba). Finns ingen poäng med att försöka skaffa sig något speciellt och svårfångat djur nu eftersom de är likadana (eller kommer bli åtminstone när de normaliserat allt). Skittrist tycker jag, ingen variation alls längre.

Har dom gjort så att attack speeden är densamma på alla djur också? En björn har t ex samma attack speed som en katt? Du, så illa tror jag nog inte det är

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Jag har testat många klasser.. warlock, warrior, priest, hunter, druid, rogue... Jag rekommenderar Hunter till 100%.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Har dom gjort så att attack speeden är densamma på alla djur också? En björn har t ex samma attack speed som en katt? Du, så illa tror jag nog inte det är

Det vore ju underbart isåfl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Det vore ju underbart isåfl

You know what I mean! Och jag kanske menade en katt med typ... 2.00 attack speed :E

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

De här med auktioner.

När jag laggt upp en sak jag vill sälja, hur får jag sedan veta om den blivit såld eller inte?..

Jag la upp en yxa, och jag har inte fått tillbaks den och inte heller några pengar för den tror jag...? oO

Permalänk
Citat:

De här med auktioner.

När jag laggt upp en sak jag vill sälja, hur får jag sedan veta om den blivit såld eller inte?..

Jag la upp en yxa, och jag har inte fått tillbaks den och inte heller några pengar för den tror jag...? oO

Detta inlägg känns läskigt likt det på din tråd där du frågar detta..:P

BTW: har inte en aning. Men ska nog skaffa WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

De här med auktioner.

Om den har blivit sålt så kommer det fram en text , och så har du pengar i posten... har du däremot inte fått den såld så kommer det också fram en text , då har du yxan i posten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej

Förtillfället är de fortfarande skillnad i attack speed tror jag men det kommer ändras så vitt jag förstår, allt skall standardiseras :/ Helt kasst. Ser inte poängen med att ens kunna tämja olika typer av djur när de ändå kommer vara precis likadana allihop...ett stort misstag av blizzard tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Förtillfället är de fortfarande skillnad i attack speed tror jag men det kommer ändras så vitt jag förstår, allt skall standardiseras :/ Helt kasst. Ser inte poängen med att ens kunna tämja olika typer av djur när de ändå kommer vara precis likadana allihop...ett stort misstag av blizzard tycker jag.

Kanske för att dom ser annorlunda ut?

Permalänk
Medlem

Jag har provat hunter & Paladin nu ett tag.
Har jävligt svårt att bestäma mig för en av dom!
Villken ska jag ta? =/

Är hunter gjord så att man hela tiden ska bara bössa eller båge? eller går det bra att köra utan? att tex bara köra svärd istället?

Efter som hunter kan använda massa vapen, kan den då slå lika hårt som en paladin med tex svärd?..

Help me! =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har provat hunter & Paladin nu ett tag.
Har jävligt svårt att bestäma mig för en av dom!
Villken ska jag ta? =/

Är hunter gjord så att man hela tiden ska bara bössa eller båge? eller går det bra att köra utan? att tex bara köra svärd istället?

Efter som hunter kan använda massa vapen, kan den då slå lika hårt som en paladin med tex svärd?..

Help me! =D

Hunter kan ha både yxa och svärd och i level 20 även två av desa. Alltså Dual Wield. Tyvärr slår hunter inte alls så hårt med dem och det rekommenderas starkt att hålla sig på avstånd.

Vill du slåss i närstrid välj warrior eller rogue

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltså, Blizzard vill inte att det ska finnas skillnader mellan en katt i Mulgore och en katt i Bad Lands. Men de tänker ju självklart inte göra ALLA djur (dvs olika sorter som björnar, fåglar, sköldpaddor osv) likadana i både hastighet och armor. Det är där de ska skilja sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Precis, feltherr har rätt. ALLA pet's kommer verkligen inte standardiseras.. - that deserves a LOOOL