WoW: Paladin - Hunter eller Warlock?

Permalänk
Medlem

WoW: Paladin - Hunter eller Warlock?

Tja!

Har just installerat och ska börja spela WoW.

Vill veta vad ni tycker, ni som spelat med: Paladin - Hunter eller Warlock. Välldigt tacksam om du kan svara på mina frågor.

Har någon av dom svårt i PvP?
Är den svår spelad? På villket sätt isf?
Lätt att levla?
Är den rolig att spela?
Enformig?
Är nån av klasserna ett "offer" på PvP servrar?
Hur är Paladin nu med nya Patchen?

Nåt mer man bör tänka på i valet av dom 3 klasserna?

Mycket tacksam för svar.

thx!

[SIZE="-2"]Rubriken har redigerats av xphaze. Sätt alltid en rubrik som utförligt beskriver vad tråden du skapat handlar om.[/SIZE]

Permalänk
Medlem

Spelar Warlock, har en lvl 60.
Tycker dom är jävligt kul, inte så värst svår spelade.
Om man speccar rätt är dom grym i pvp, är också bra i pve.

Alla klasser blir nog enformiga på ett och ett annat sätt.
Warlock är nog en av de klasser som det finns minst av på nästan alla server.

Permalänk

Jag började spela som paladin, tröttnade runt lvl 50 och slutade spela helt.
Började spela igen som Warlock och tycker den är otroligt mycket roligare än paladin.

Pala blir tråkig mot slutet pga att man blir reducerad till en "bubbleboy", enda man gör är att agera passiv buff med sin aura och kanske slänga iväg en heal eller två :/

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BattleAngel
Pala blir tråkig mot slutet pga att man blir reducerad till en "bubbleboy", enda man gör är att agera passiv buff med sin aura och kanske slänga iväg en heal eller två :/

Tror nog det finns folk som inte håller med dig om det, speciellt nu iom med 1.9 då Judgement plötsligt blev både bäst i PvE och PvP för paladins... Men jag är ingen paladin så jag låter bubblepojkarna svara på det :>

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Har en Hunter lvl 58, dom är riktigt roliga ett tag men jag tycker dom blir väldigt enformiga i instancer... tycker inte man gör nåt speciellt. men i PvP är dom skit roliga om du kommer på taktiken

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zmutch
Har en Hunter lvl 58, dom är riktigt roliga ett tag men jag tycker dom blir väldigt enformiga i instancer... tycker inte man gör nåt speciellt. men i PvP är dom skit roliga om du kommer på taktiken

Vilka klasser är inte enformiga i instancer? De har alla sin uppgift och hunters uppgift är att göra skada vilket de är väldigt bra på.

Jag har kört på med min Hunter sen i maj och jag tycker fortfarande det är en väldigt rolig klass att spela som.

Permalänk
Medlem

Re: Paladin - Hunter eller Warlock

Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Tja!

Har just installerat och ska börja spela WoW.

Vill veta vad ni tycker, ni som spelat med: Paladin - Hunter eller Warlock. Välldigt tacksam om du kan svara på mina frågor.

Har någon av dom svårt i PvP?
Är den svår spelad? På villket sätt isf?
Lätt att levla?
Är den rolig att spela?
Enformig?
Är nån av klasserna ett "offer" på PvP servrar?
Hur är Paladin nu med nya Patchen?

Nåt mer man bör tänka på i valet av dom 3 klasserna?

Mycket tacksam för svar.

thx!

Lirat hunter sen det släpptes på riktigt.

Hunters tål ingenting i PvP, så tricket är att inte låta folk komma nära. I AV är det inga problem, där kan man bara farma honor från max range, men i wsg och AB är det lite värre. Om man säger såhär: Du är en free kill om någon kommer dig nära, annars kan du ha ihjäl vad som helst... tja, jag är inte så jättebra på PvP så jag fixar fortfarande inte shammies så bra och präster är ett rent helvete, och det kan warlocks vara också, men annars är det inga problem bara man kan hålla lite range Mages går ju ner på två skott, warriors får man se till att hålla sig långt ifrån hela tiden, druider är det bara att nöta ner sakta... tja...

Svårspelad? Ja, det är den verkligen. Om du kör PvE så är det i End game inte mycket mer att göra än att trycka på tre-fyra olika knappar med jämna intervall, men i PvP får du använda alla tricks du kan, och det är det som gör hunters så roliga, variationen. Så många olika spells så att man blir galen till slut

Lätt att levla? Ja, hunters är tydligen den snabbaste klassen att levla med.

Rolig? Hmmm... själva klassen är skitkul enligt mig, det som är tråkigt är att det finns så många av oss, så det är svårt att hitta grupper till instanser om man inte är med i ett bra gille.

Enformig? Alla klasser är enformiga att grinda med, att bara nöta mobs och göra quests är nog precis likadant för alla, har man gjort det en gång så har man gjort det hundra gånger. Men som alltid kan saker och ting gå fel och det är när man räddar sig ur en situation som det blir roligt, eller när man gör instanser. Men jag tror inte att någon klass egentligen är enformigare än den andre.

Offer? Rogues är offer, och shammies... tills de är lvl 60... tror inte hunters kan räknas till de klasser som bär en stor skylt med "kill on sight" faktiskt.

Angående Warlocks: Det är i min mening en rätt trevlig klass, jag är inte så förtjust i det där med demoner och den lite "skitiga" sidan av magi som de håller på med, men vill du göra massiv skada på ett enda mål så är det klassen för dig

Permalänk
Medlem

Hunters är riktigt roliga, den klass jag alltid återvänder till. Du levlar snabbt och behöver sällan ta hjälp av någon för att klara quests. Man är mer självständig som Hunter än andra klasser.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Man är mer självständig som Hunter än andra klasser.

Hur menar du då?

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Jag valde tillslut en Hunter som jag nog ska spela med.

En fråga har jag, När jag går till attack på en fiende med mitt gevär så kan jag skjuta ett skott, sen när fienden börjar springa mot mig så kan jag inte skjuta nå mer?.. först när fighten mot den fienden är över så kan jag använda mitt gevär på en ny fiende och skjuta ett skott.

Alltså hur gör man för att skjuta flera skott på en fiende, för jag antar att jag gör nåt fel?

Permalänk
Citat:

Jag valde tillslut en Hunter som jag nog ska spela med.

En fråga har jag, När jag går till attack på en fiende med mitt gevär så kan jag skjuta ett skott, sen när fienden börjar springa mot mig så kan jag inte skjuta nå mer?.. först när fighten mot den fienden är över så kan jag använda mitt gevär på en ny fiende och skjuta ett skott.

Alltså hur gör man för att skjuta flera skott på en fiende, för jag antar att jag gör nåt fel?

När du får ett pet (lvl 10) så kan han slåss mot fienden medans du står bakom och skjuter. innan dess är det svårt att hålla dom på avstånd.

Permalänk
Medlem

Okej tack!

Om jag vill ha ett annat bössa, finns det att köpa eller?

Och var köper jag skott ifall mina tar slut?

Permalänk
Medlem

Älskar Paladin och gillar Hunter, Warlock har jag bara lirat till lvl 10 men dom verkar helt klart roliga att köra med men det har bara inte blevit av att jag har kört mer med dom. Ja det finns andra bössor att köpa men kolla AH, affärerna i wow brukar ofta ta mycket i överpris för saker som inte ens är värt att använda.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Vilka klasser är inte enformiga i instancer? De har alla sin uppgift och hunters uppgift är att göra skada vilket de är väldigt bra på.

Jag har kört på med min Hunter sen i maj och jag tycker fortfarande det är en väldigt rolig klass att spela som.

sant men tycker inte det märks om en hunter jobbar på att göra skada eller bara glider med...

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

sant men tycker inte det märks om en hunter jobbar på att göra skada eller bara glider med...

Du får ju ta och skaffa dig en "damage meter" Själv ligger jag alltid bland topplaceringarna (oftast först) i de instancer jag kör (5-15 pers instancer, inte tid för MC och liknande) så jag vet att hunters kan vara väldigt bra damage dealers. Men visst ser man vissa som glider med, knappt använder någon mana och hamnar långt ned på damage listan men det gäller folk från alla klasser, inte bara hunters.

Permalänk
Medlem

jo jag vet det.. har dmg meter så jag sr det med och är medveten om att när man gör dmg så händer det grejjer men tycker inte hunters är den roligaste klassen i PvE.. men i PvP med BM specc.. ajj för alla cloth users

Visa signatur

Permalänk

annars e mage riktigt bra om man vet hur man ska spela
om du vid 60 skaffar bra +dmg items och t.ex. går arcane linje så kan du få arcane power och precense of mind och iom zul gurub så kan du ibland gör mer skada än nån annan klass om vi talar burst dps speciellt med talisman of ephemeral power

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Älskar Paladin och gillar Hunter, Warlock har jag bara lirat till lvl 10 men dom verkar helt klart roliga att köra med men det har bara inte blevit av att jag har kört mer med dom. Ja det finns andra bössor att köpa men kolla AH, affärerna i wow brukar ofta ta mycket i överpris för saker som inte ens är värt att använda.

Vad är AH för nåt?

Permalänk
Medlem

Auction House som finns i "Huvudstäderna"...

Visa signatur

I'm the operator with my pocket calculator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
men kolla AH, affärerna i wow brukar ofta ta mycket i överpris för saker som inte ens är värt att använda.

Det är rätt roligt i AH ibland när man ser typ 3-4 olika priser på exakt samma vapen
Så visst finns det folk som ger överpris på AH men oftast är det värt det.

Permalänk
Medlem

Re: Paladin - Hunter eller Warlock

Citat:

Har en 48 Paladin och 60 Warlock, och en 54 Hunter som jag just nu spelar med mot 60.

Paladins är roliga i början men blir lite tråkigare mot slutet, efter lvl 45-50 eller så, och end game.

Warlock är nog den roligaste klassen jag har spelat, och jag har provat de flesta. Lite som en magi-hunter. Väldigt flexibla med sina skills och olika pets, och gör massor av skada. Man har mycket att hålla reda på och ska man utnyttja klassens fulla potential så är man är alltid sysselsatt med någonting, oavsett om man kör intensiv instance eller bara står och grindar solo.

Hunters påminner i spelsättet om Warlock, men är mer åt det fysiska hållet och mindre komplicerade. Hunters gör heller inte riktigt lika mycket skada innan de fått bra gear. Generellt då. Grinda solo som Hunter är easy mode, det är inte särskilt många knappar man behöver hålla reda på. Dock också en kul klass att köra.

1. Warlock
2. Hunter
3. Paladin

Permalänk
Medlem

Jag valde också mellan hunter och warlock. Det blev hunter pga alla shards man har som warlock.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Som alla andra sagt och som de flesta andra säger - vill du göra fin damage välj hunter

Det är jävligt kul må jag säga.

EDIT : Såg att du redan valt hunter lycka till och fråga i den här tråden om det är något du funderar på.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Spelar som Hunter och tycker den är grymt kul... jag är nog en av dom som inte har kommit på taktiken Men jag klarar mig

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle vilja bryta trenden och säga att Paladin faktiskt är roligt vid level 60. I och med patchen i onsdags har interaktiviteten ökat något helt otroligt - man sitter inte längre och väntar på att Seal of Command skall procca.

Fast nu kan jag ju inte spela WoW och prata i telefon samtidigt

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Fan då, nu när jag läser det här får det mig att ångra att jag gjorde en mage Och nu orkar jag inte börja om, vissa kanske tycker det är lite Men jag är iaf lvl 44 nu.. så jag orkar inte.

Permalänk

Ursäkta att jag lånar tråden lite!
Har nyss börjat spela på en Hunter och tycker det är väldigt roligt. Har dock lite frågor som jag behöver lite hjälp med.

1. Grinding build. Har gjort en själv för jag hittade ingen som passade i mitt tycke. Ska grinda lvl 1-60, ytterst lite pvp.
http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/hunters/talents.h...

2. Jag hade tänkt mig att skaffa en Björn å köra med den tills King Bangladesh! Men han är juh ett pvp pet. Går det fortfarande bra å tanka med honom?

3. Det finns Growl , Dash stamina å allt var det heter. Vad ska man ha för att petet ska tanka bra ?

Det här var alla mina frågor:P återkommer troligtvis med mer..

Permalänk
Medlem

http://www.wowhead.com/talent/?mV0G0ggotxqohx
där har du en bra build att grinda med och du får en pet som kan tanka ordentligt

tycker du ska ta Broken Tooth vid lvl 37 iställer för bangladesh.. BT är den snabbaste katten i spelet.. mkt roliga att döda cloth users med

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.wowhead.com/talent/?mV0G0ggotxqohx
där har du en bra build att grinda med och du får en pet som kan tanka ordentligt

tycker du ska ta Broken Tooth vid lvl 37 iställer för bangladesh.. BT är den snabbaste katten i spelet.. mkt roliga att döda cloth users med

Det spelar ju ingen roll vilken katt han väljer om det är katt han vill ha.

Och Monkej, en väääldigt off topic-fråga nu... Men jag ser att du "ibland" använder smileys som :X >.< osv, och det är du visserligen inte ensam om att använda. Men min fråga lyder: Vad ska de egentligen föreställa? Från början trodde jag :X menade att pussas, men nu kan man ju börja undra. Känns som fjortisstuk av smileys. 8+<o>

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Det spelar ju ingen roll vilken katt han väljer om det är katt han vill ha.

Och Monkej, en väääldigt off topic-fråga nu... Men jag ser att du "ibland" använder smileys som :X >.< osv, och det är du visserligen inte ensam om att använda. Men min fråga lyder: Vad ska de egentligen föreställa? Från början trodde jag :X menade att pussas, men nu kan man ju börja undra. Känns som fjortisstuk av smileys. 8+<o>

Broken Tooth har 1.0 i attack speed, det har väl inte direkt många andra pets förutom batsen från ZG? Eller var attack speeden som nerfades i 1.9? Trodde det var runspeeden på pets.

Och det andra, jag vettefan. Jag bryr mig inte direkt om vad andra tycker och vad för smilies som är "fjortisstuk", folk i guilden har kört ":V" och ":X" mycket, så har jag också blivit smittad ^^ Trist om det är störande ^^

Visa signatur