Permalänk

FTP-server bakom en router?

Hur konfigurerar man en FTP-server så att den fungerar bakom en router? När jag söker på min IPaddress så får jag upp den klassiska 192.168.0.1, misstänker att anledningen är att jag sitter bakom en router? Kan man konfigurera Filezilla server så att den kan jobba bakom en router?

Tacksam för lite proffshjälp,

/T

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ | Abit KN8-SLI | Twinmos PC3200 2 x 1024 Gb | XFX 7800GT 450/1050 MHz | X-FI XtremeMusic | 280 Gb SATA2 | Samtron 19" 98PDF

Permalänk
Medlem

Det du måste göra är att konfigurera routern så att den skickar inkommande ansluntingar på port 21 till 192.168.0.1. Hur du konfigurerar routern står i handboken, antagligen är det via ett webbinterface. www.portforward.com kan du läsa mer på.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Hedersmedlem

Forumet har en sökfunktion, använd den så slipper vi ha femtioelva trådar om samma sak.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=53628...

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
Det du måste göra är att konfigurera routern så att den skickar inkommande ansluntingar på port 21 till 192.168.0.1. Hur du konfigurerar routern står i handboken, antagligen är det via ett webbinterface. www.portforward.com kan du läsa mer på.

Skitbra tror att det funkade, jag gjorde min IP-address statisk och sedan en port forward i min router! Det enda problemet är att jag inte kan testa den. En polare visade mig hur man använder Filezilla server och jag kommer ihåg hur man skapar konton, MEN....jag kommer inte ihåg vilken address den nedladdande parten (mina polare) ska skriva in i webbrowsern...det var ngt med min IP-address...kan du hjälpa mig där med kanske??

/T

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ | Abit KN8-SLI | Twinmos PC3200 2 x 1024 Gb | XFX 7800GT 450/1050 MHz | X-FI XtremeMusic | 280 Gb SATA2 | Samtron 19" 98PDF

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobiaspet
Skitbra tror att det funkade, jag gjorde min IP-address statisk och sedan en port forward i min router! Det enda problemet är att jag inte kan testa den. En polare visade mig hur man använder Filezilla server och jag kommer ihåg hur man skapar konton, MEN....jag kommer inte ihåg vilken address den nedladdande parten (mina polare) ska skriva in i webbrowsern...det var ngt med min IP-address...kan du hjälpa mig där med kanske??

/T

www.whatismyip.com där står ditt externa IP´nr (det som du har mot internet).

Det som kommer hända är att när din polare går in på det IPnr så kommer han att komma fram till din router, som skickar begäran vidare till 192.168.0.1.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"