DS lite...ska man skaffa?

Permalänk
Medlem

Undrar detsamma. Slipper man tull och momsen så beställer jag en Nintendo DS Lite och en laddare snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Du, han Cable som gör de där videorna är faktiskt riktigt rolig. Helt galet bra humor.
Men en DS Lite verkar ju onekligen väldigt intressant nu när min vanliga DS blev stulen (med supercard och SD-kort på 1Gb, Aaaargh!). Men nu får jag en ursäkt att köpa en DS Lite och flasha den för att köra Supercard Mini. Men jag fattar inte varför Nintendo gör om konsolen såhär ett och ett halvt år efter att den förra släpptes. Tror ni att de tjänar så mycket på det jämfört med om de släppt konsollen i "Lite format" från början?

Nintendo har ju alltid gjort så. det borde vara förväntat vid det här laget..

det kommer säkert en DSMicro om nått år eller så med.

/ ni som testat "Lite" hur är styrkorset mot den vanliga? jag gillar inte att det mer ser ut som NES-paddans kors igen riktigt. =/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tänker skaffa NDS Lite för att spela Harvest Moon DS när de kommer ut..

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

Funderar på att införskaffa en Lite under tiden jag väntar på Wii/PS3, men finns det något datum för europeiska modellen? Har sett 30/6 på Webhallen men är det något officiellt datum eller är det import som gäller?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Har sett 30/6 på Webhallen men är det något officiellt datum eller är det import som gäller?

30/6?
Jag har bara sett att det ska släppas i Juni..inget om 30e.
Jag som har förbokat å allt. :S
Vill ha NU!

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Jo det är sant, står bara Juni 2006 på Webhallen, vet inte var jag såg 30e någonstans.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Du, han Cable som gör de där videorna är faktiskt riktigt rolig. Helt galet bra humor.
Men en DS Lite verkar ju onekligen väldigt intressant nu när min vanliga DS blev stulen (med supercard och SD-kort på 1Gb, Aaaargh!). Men nu får jag en ursäkt att köpa en DS Lite och flasha den för att köra Supercard Mini. Men jag fattar inte varför Nintendo gör om konsolen såhär ett och ett halvt år efter att den förra släpptes. Tror ni att de tjänar så mycket på det jämfört med om de släppt konsollen i "Lite format" från början?

Det kanske inte fanns riktigt bra LCD-paneler till ett bra pris när vanliga DS släpptes så för att hålla nere priset släppte en sämre variant.

Är grymt sugen på en Lite nu när jag sett vilken skillnad det är och kan man köra backups är ju det ett plus då man kan lägga in alla/några spel man äger på ett minneskort.

Det kommer ju en hel del intressanta spel också och bara de som finns nu motiverar ju ett köp utan problem.

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte varför de vägrar släppa den i svart från början

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

yay. den 22:a juni verkar DS lite komma enligt webhallen.
I svart och vitt.
Kostar lite mer än jag väntat mig dock.
Men vafan, hellre DS är den vanliga. Alla gånger

DS lite, dårå.

Permalänk
Medlem

Jag tror jag är kär! Både i cable och NDS Lite. Jag var inte alls imponerade av vanliga DS när jag testade den för första gången. Så jag har gått och dregglat över bilderna på Lite-versionen sen dom kom ut.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Förstår fortfarande inte varför de vägrar släppa den i svart från början

Ägd

http://www.gamecore.se/nyhet.9534.html

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Svart DSL är ju en rätt ny nyhet. Mycket bra dock.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Hehe, såg nyss denna videon. Undrar om alla DS Lite förpackningar har det. Skulle vara grymt isåfall
http://www.youtube.com/watch?v=MR8-718ecuQ&eurl=http%3A%2F%2F...

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt