Bygga ett eget program.. Hur gör man?

Permalänk
Medlem

Bygga ett eget program.. Hur gör man?

Hej!

Jag tänkte bygga ett eget program där man kan spela upp film-filer, bilruta för bildruta..Videorna ska även kunna göras synkade, om så önskas..

- Hur går man tillväga?
- Vilket program använder man?

Skulle vara tacksam om det fanns andra tips också..

Tack på förhand!

// Joakim

Visa signatur

Google is my friend!
Domännamnet widgets.se SÄLJES (widgets.se) Stor utvecklingspotential! Frösakull Haverdals GK

Permalänk
Medlem

Det kallas att programmera, och om du inte visste det så är nog detta projekt lite väl stort för dig
Jag rekommenderar dig att läsa FAQ för att förstå lite mer.
I övrigt så vågar jag lova att det redan finns flera program för detta ändamål, och det är bra mycket enklare att bara använda sig av ett av dem.

Permalänk
Medlem

Klart jag visste!

Har mest pysslat med (X)HTML, men skulle vilja bygga ett eget program nu....

- Öppen för tips!

Visa signatur

Google is my friend!
Domännamnet widgets.se SÄLJES (widgets.se) Stor utvecklingspotential! Frösakull Haverdals GK

Permalänk
Medlem

Dessvärre är XHTML ingenting emot riktig programmering

Som sagt kolla i FAQn eller sök på börja and programmera eller liknande.

MVH
// Kevin

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

http://www.pellesoft.se Är en bra sida för programmering..

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMoj
http://www.pellesoft.se Är en bra sida för programmering..

Pelle är ju känd scammer har jag för mig, Varit med i flertalet bluffar.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Glömsk

Re: Bygga ett eget program.. Hur gör man?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av j.green
Hej!

Jag tänkte bygga ett eget program där man kan spela upp film-filer, bilruta för bildruta..Videorna ska även kunna göras synkade, om så önskas..

- Hur går man tillväga?

Tack på förhand!

// Joakim

Du bör göra några saker för att detta ska gå igenom.

* Du måste lära dig programmera.
* Du måste lära dig hur en film fungerar.

När du gjort ovan så är det bara att göra följande:

* Skriv en demuxer för att plocka bort video från audio och annan data. Det finns bibliotek för detta om du inte vill göra det själv.
* Skriv en decoder för att göra om video till hanterbart bildformat. Finns även bibliotek för detta om du inte vill göra det själv.

Resten bör gå av bara farten.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Pelle är ju känd scammer har jag för mig, Varit med i flertalet bluffar.

Vågar man besöka Pellesoft.se?

Visa signatur

Google is my friend!

Permalänk
Medlem
Citat:

Vågar man besöka Pellesoft.se?

Jo då ska gå bra men själva mannen bakom det har varit inblandad i ett par bluffar om jag inte minns fel. Är själv medlem på pellesoft det kommer gå super är ett stort community

Edit: Tror jag hade fel, Men någon person som är med i pellesoft var med och öppnade en bluff internetbutik. Någon som kommer ihåg något om detta?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte rekkomendera att börja med ett så komplicerat projekt, börja göra nån enkel konsoll miniräknare, sen kanske nåt hangman eller luffarchack.

skulle du börja direkt med det så skulle du antagligen bli förvirrad o ge upp direkt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rainy
Jag skulle inte rekkomendera att börja med ett så komplicerat projekt, börja göra nån enkel konsoll miniräknare, sen kanske nåt hangman eller luffarchack.

skulle du börja direkt med det så skulle du antagligen bli förvirrad o ge upp direkt!

jag håller absolut med

Permalänk

Re: Bygga ett eget program.. Hur gör man?

Citat:

Hej!

- Hur går man tillväga?

Tack på förhand!

// Joakim

Lite för optimistisk inställning här, men det är helt klart något du kan sikta på att göra i framtiden.

Nu är det bara att börja med ett språk och köra

Visa signatur

"90% av att vara smart är att veta sina begränsningar. De återstående 10 procenten är att veta att man måste gå utanför dessa begränsningar."
Hjälp till att öka kunskapen.
FirefoxMyths

Permalänk
Medlem

Äh, Klart han kan börja med detta. Dock ska han ju inte tro att det är något han kommer klara av att göra snabbt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funderar själv på att göra något liknande någon gång.
Jag har börjat med att lära mig programmera i C# med hjälp av en bok.
Sedan ska jag lära mig hur directshow funkar.
Tänkte ta hjäp av detta:
http://directshownet.sourceforge.net

Men har väl inga större förhoppningar om att kunna producera något användbart förrän långt fram i tiden när jag lärt mig mera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Men har väl inga större förhoppningar om att kunna producera något användbart förrän långt fram i tiden när jag lärt mig mera.

Det är tyvärr den insikten man kommer fram till rätt ofta i "början".

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Bygga ett eget program.. Hur gör man?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Resten bör gå av bara farten.