Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Hedersmedlem

Hur var det man fick bort fps-begränsningen i demot?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Gah, hon som hoppar in när spelar ingame(När man lira GDI). Kan någon säga vad hon heter? Har sett henne någonstans men kommer inte ihåg var!

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
Den här möjligheten att kunna se på matcher via en separat klient skall bli intressant, men hur löser de det med fuskandet? Att man via klienten kan titta på motståndaren medans man själv spelar.

Klosterkatten, ja vissa måste ju tyvärr jobba... men releasen tajmade i alla fall in min ledig-helg (3 dar ledig fre-lör-sön). Hoppas nu bara att discshop får iväg mitt spel i tid.

Blir väl gissningsvis som med HLTV, delay.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Glömsk

Jag var ett ganska stort fan av C&C för väldigt många år sedan (C&C, Red Alert). Senaste jag spelade var Tiberian Sun. Generals har jag aldrig spelat.

Hur är spelet jämfört med original-C&C?

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Jag var ett ganska stort fan av C&C för väldigt många år sedan (C&C, Red Alert). Senaste jag spelade var Tiberian Sun. Generals har jag aldrig spelat.

Hur är spelet jämfört med original-C&C?

Jag är tillika dig ett stort fan av C&C (inte så mycket Red Alert, kul men ändå inte) och älskade demot. Det tillför precis lagom mycket. Man känner igen sig, men ändå massor med saker att upptäcka. Riktigt kul att kriga inne i en stad som verkligen visar tecken på att det varit en strid där efteråt. Jag skulle absolut rekomendera dig att tanka ner demot och prova.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xpkt
Gah, hon som hoppar in när spelar ingame(När man lira GDI). Kan någon säga vad hon heter? Har sett henne någonstans men kommer inte ihåg var!

Är det Jennifer Morrison du söker? Är med i House M.D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fowler
Är det Jennifer Morrison du söker? Är med i House M.D.

ah, där va det. Helt sjukt kollar på serien varje vecka och ändå kunde jag inte placera henne

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk

hitade en film inat (troligt vis youtube) där någon hade spelat in när han spelade som scrin, och kan säga direkt att jag aldrig kommer spela som scrin

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
hitade en film inat (troligt vis youtube) där någon hade spelat in när han spelade som scrin, och kan säga direkt att jag aldrig kommer spela som scrin

Varför inte då?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

för mkt ailien, gilar inte hur tripoden rör sig osv osv, mamoth tanken är nog överlägsen

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Någon som vet vad som händer med trupperna när de går upp i rank (promotas), visar det bara att de har dödat nåra stycken eller finns det nån praktisk funktion som att de gör mer skada eller dylikt ?

Permalänk
Medlem

De gör mer skada för varje rank, om de är "stjärna" så regenererar de liv (kanske även på andra graden också inte säker).

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Beställde spelet från CD-Wow.com för 289kr.. Det är så som spel ska kosta! Dock får man ju vänta lite längre på spelet, men det är bättre än 449kr och jag lär nog ändå vara bortrest.. Bra pris!

Permalänk
Medlem

thompson de genererar liv på alla nivåer bara att lvl 1-2 gåre skitsegt!

Får mitt spel imrgon

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
thompson
Får mitt spel imrgon

Vart beställde du ifrån ?

Jag tror jag får mitt till release iaf, på torsdag:)

Permalänk
Medlem

Gamershop, de ksotade 400kr dock.
Men de skickade det igår fick mail och kollinummer och på postens hemsida står det att det finns för uthämtning imorgon

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk

Blir kanske värt att köpa när folk som tycker att det borde forstätta från tidigare spel gjort moddar till det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får nog det imorgon, brukar alltid få ett spel från webhallen dagen innan releasen
Hursomhelst så skickade de spelet idag

Permalänk
Medlem

Nån som kan förklara vad i helsike buzzers gör när man kombinerat dem med en enhet?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Buzzer är det en Scri enhet eller?
Har inte hämtat spelet än så jag har inte koll på dem, men ett het tips är alltid att kolla manuallen

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Nån som kan förklara vad i helsike buzzers gör när man kombinerat dem med en enhet?

Verkar bara vara för transport, dom varken anfaller eller regenererar hp när dom är kombinerade iallafall.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Inaktiv

Usch, testade att lria en skrimish match som scrin igår, gillade dom verkligen inte. Nod ftw!

Permalänk
Avstängd

Nice, ett demo där man kan köra scrin!! ...........
Eller vilken snäll butik som lät dig köpa det 2 dagar innan det släpps.

Permalänk
Entusiast

såja, nu har jag hämtat ut spelet kane edition.

ska glo på bonus dvd'n sen ska man nog gibba online som fan när polarna hunnit hämta ut sitt fan va man längtat nu efter ett bra nytt RTS lir.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Scrin är ju helt brutala att lira om man lirar mot GDI eller NOD, Scrin VS Scrin är bara segt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m@rtoja
Scrin är ju helt brutala att lira om man lirar mot GDI eller NOD, Scrin VS Scrin är bara segt.

Handlar om taktik, GDI & NOD Kan klå Scrin om de bara försöker.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Buzzer är det en Scri enhet eller?
Har inte hämtat spelet än så jag har inte koll på dem, men ett het tips är alltid att kolla manuallen

Hörru du!
manualen läser man aldrig som en äkta tekniker
Sen har jag inte med mig den på jobbet heller

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

C&C3 i 1680*1050 är nice

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Handlar om taktik, GDI & NOD Kan klå Scrin om de bara försöker.

Givetvis, menade mest att jag upplevde Scrin som en mer överlägsen klass mot "humans". Deras motherships kan ju totalförstöra en fiendebas på nolltid med lite air support. Men det är som du säger, beror mycket på hur motståndaren spelar.

Tycker att AI'n har generellt blivit mycket bättre i C&C3 jämfört med de förra releaserna. Kul att fienden bygger ut stort och på många håll på kartan, så man slipper klicka iväg ett superweapon på "känsla" och ta ut 50% av fienden.

Däremot saknar jag lite möjligheten att stiga i rankerna i strid som i C&C Generals, men det är ju givetvis roligare och lite mer rättvist att få access till alla "specialare" genom byggnader och inte genom killcount.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel25
C&C3 i 1680*1050 är nice

C&C3 i 1920x1200 är nice ;P
Äntligen har jag fått spelet

Firkraag vad är speciellt med kane edetion, jag köpte den inte för den är så ful

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser