Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att skaffa C&C3 men lite osäker på hur det skulle gå på min dator. Tror ni det flyter hyffsat på ett x800xl, 3200+ och 1gig ram? Har ingen aning om hur krävande det här spelet är faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Är lite sugen på att skaffa C&C3 men lite osäker på hur det skulle gå på min dator. Tror ni det flyter hyffsat på ett x800xl, 3200+ och 1gig ram? Har ingen aning om hur krävande det här spelet är faktiskt.

Hade du använt Google och kollat systemkrav så hade du vetat att det räcker gott & väl.

Varför kan inte folk försöka innan de frågar? Suck...

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Hedersmedlem

Vad gäller systemkrav är det en rätt bra fråga att ställa. När det kommer till just detta tycker jag det är mkt viktigare med subjektiva svar än "kartongdetaljer". Finns många exempel på spel där inte ens det "rekommenderade" systemet klarar av att driva spelet acceptablt, ett sådant vore t.ex. Vanguard ^^

Tyvär har jag inget svar på din fråga Pelk, men jag hoppas någon annan på swec kan ge dig det!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Är lite sugen på att skaffa C&C3 men lite osäker på hur det skulle gå på min dator. Tror ni det flyter hyffsat på ett x800xl, 3200+ och 1gig ram? Har ingen aning om hur krävande det här spelet är faktiskt.

det kommer å flyta på utan problem. Så fot d ustarta spelet ställer den in sig på rekommenderade inställnmingar! Så oroa dig inte

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk

p3 500mhz 196mb ram fx5200= 800x600 allt på low så flyter det

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Är lite sugen på att skaffa C&C3 men lite osäker på hur det skulle gå på min dator. Tror ni det flyter hyffsat på ett x800xl, 3200+ och 1gig ram? Har ingen aning om hur krävande det här spelet är faktiskt.

Kör exakt så.
Blir ner mot 20 fps när det blir många enheter, 2xAA @ 1280*1024, allt på high utom skuggeländena som är väck. (Bara kört demoskirmishen än så länge dock)
= Virker, som norrmännen säger.

Hursomhelst; 'räcker gott och väl' beror på vilka inställningar du kör med och hur låga fps du står ut med

Kalle@anka: Nu blev jag lite sentimental.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Är lite sugen på att skaffa C&C3 men lite osäker på hur det skulle gå på min dator. Tror ni det flyter hyffsat på ett x800xl, 3200+ och 1gig ram? Har ingen aning om hur krävande det här spelet är faktiskt.

Lirar med precis det med klockat grafik kort till 425/580. Ligger på stabila 20 fps när det är gubbar på skärmen. Har allt som går på max och 1280x1024 i upplösning.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Lirar med precis det med klockat grafik kort till 425/580. Ligger på stabila 20 fps när det är gubbar på skärmen. Har allt som går på max och 1280x1024 i upplösning.

Okej låter ju bra det. Brukar nöja mig med 1024x768 t.om så det ska nog funka. Kör också lite klockat till 432/560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Hade du använt Google och kollat systemkrav så hade du vetat att det räcker gott & väl.

Varför kan inte folk försöka innan de frågar? Suck...

Systemkraven säger ingenting om nått grafikkort har buggar i spelen eller nått liknande som pajar prestandan.
Ett forum är till för att fråga i

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk

Själv kan jag köra allt på högsta i 1680*1050 upplösning och det flyter som en badanka i mitt badkar ungefär.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem

trodde detta spel skulle kräva mycket utav datorn men tydligen inte.
Klarar 1600*1024 med fullt ögongodis och långt ifrån några känningar.

Dock dx9, stöder inte detta även dx10?
någon isf som kan visa bilder på skillnader?

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats spela online? När jag trycker på Register så får jag direkt

"EReg har stött på ett problem och måste avslutas. blabla skicka felrapport/skicka inte"

:/

Edit: Ser att dom räknar ner på hemsidan, kanske ska vänta tills den klockan kommit till 0

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Nice, ett demo där man kan köra scrin!! ...........
Eller vilken snäll butik som lät dig köpa det 2 dagar innan det släpps.

Bokar man från Internet så får man det oftast en dag innan release. Releasen är inte om 2 dagar utan om 1 dag. Jag har spelet själv om någon timme.

Permalänk
Medlem

Själv har man fått spelet sen längesen på dagen :D, lira scrin nyss dom ee coola

Edit: Dom har väl inte startat mastersvererna?:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt

Kalle@anka: Nu blev jag lite sentimental.

hehe, man tar vad man har

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Kul. Nyköpt, nyinstallerat, nypatchat, och det fungerar; INTE... Kuuuuul. Har satt datorn i default, ingen OC, nyinstallerat XP med sp2, kollat så brandväggen inte sabbar, men neeeeej. Kör med P5W DH och 7950GX2, senaste drivrutinerna nvidia. Company of heroes fungerar utmärkt. Några tips??

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem

Motorn är ju bara en upphotad verison av den de använde i Generals så det är klart att den är mkt bra optimerad vid detta laget ;).

Spelet flyter på bra på svaga datorer.
Härligt med riktiga cutscenes, roligt att man ser skådespelare från Battlestar Galactica och Lost i spelet, men mest skrattade jag åt Presidentetn för GDI, han pelade en sådan knäpp roll i filmen "Undercover brother"

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Kort fråga. Funkar spelet bäst i Vista eller XP, kör dualboot nämligen. Har systemet i signen. Tack.....

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
C&C3 i 1920x1200 är nice ;P
Äntligen har jag fått spelet

Firkraag vad är speciellt med kane edetion, jag köpte den inte för den är så ful

tycker boxen va snyggare, men inte fått igång bonus dvdn än haha. har inget dvd program på datorn och windows media player 11 verkar inte vilja funka för det.

tydligen ska det vara behind the scenes, blooper reel, making of, å lite sånt trevligt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

http://www.videolan.org/

Spelar DVD filmer utan problem, samt 100% gratis.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
Kul. Nyköpt, nyinstallerat, nypatchat, och det fungerar; INTE... Kuuuuul. Har satt datorn i default, ingen OC, nyinstallerat XP med sp2, kollat så brandväggen inte sabbar, men neeeeej. Kör med P5W DH och 7950GX2, senaste drivrutinerna nvidia. Company of heroes fungerar utmärkt. Några tips??

Jag kunde inte spela demot först för jag saknade någon DX-fil - men det löstes snabbt genom att jag laddade hem den enskilde DX-filen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
Kul. Nyköpt, nyinstallerat, nypatchat, och det fungerar; INTE... Kuuuuul. Har satt datorn i default, ingen OC, nyinstallerat XP med sp2, kollat så brandväggen inte sabbar, men neeeeej. Kör med P5W DH och 7950GX2, senaste drivrutinerna nvidia. Company of heroes fungerar utmärkt. Några tips??

Får du nåt felmedelande?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
http://www.videolan.org/

Spelar DVD filmer utan problem, samt 100% gratis.

ah har ju vlc visste inte att den spelade upp DVD. tackar.

strategy videorna var ju definitivt uppskattade i dom eftersom jag inte lirat nått red alert sedan C&C1 / red alert 1. blooper reels var lite löjliga och behind the scenes var helt okej.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer
Kort fråga. Funkar spelet bäst i Vista eller XP, kör dualboot nämligen. Har systemet i signen. Tack.....

Xp fortfarande....

Firkraag okej!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Gah jag blir tokig.
Någon som kommit på ett sätt och få spelet på engelska?
Hatar svenska menyer...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Finns det något annat sätt att registera sig för online-spelande än knappen i spelet? Får bara felmedelande när jag trycker på den :/

Har gjort ett konto på Electronicarts.se, fast hittar inte vart man reggar sitt spel :<

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Gah jag blir tokig.
Någon som kommit på ett sätt och få spelet på engelska?
Hatar svenska menyer...

Får man inte bestämma language-pack när man installerar? Det fick jag iaf.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Gah jag blir tokig.
Någon som kommit på ett sätt och få spelet på engelska?
Hatar svenska menyer...

Ska finnas i Command Central eller vad det heter.

Inte fått spelet än, finns på posten, men får pengarna imorrn, då är jag i jönköping. Får bli att hämta upp på lördag.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

har alltid gillat c&c men känner mig ändå något besviken på tiberium wars..
Lirade för ett tag sen igenom supreme commander och och vilken enorm skillnad
på strategispel det är.. C&C3 känns alldeles för simpelt, inga uppgraderingar,
få enheter, väldigt simpelt. Dessutom spelade man igenom ungefär första 10
banorna på c&c3 på lika lång tid som första 2 banorna på SC.

lite cred ska c&c ha för sin story o det, men överlag är ju SC ljusår ifrån när man
pratar strategispel.

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem

Det finns uppgraderingar i C&C3.
Och snälla, behöver inte jämföra SC och C&C 3 igen, helt olika typer av strategispel.