Permalänk
Medlem

Värdnamn för Dhcp?

Tjenna gubbar!
brorsan håller på att installera Ubuntu nu, Då kom rutan fram att han ska skriva in värdnamn för Dhcp, Och frågan är då vad ska jag skriva in där?

Och en till sak, Finns det någon Mirc kanal enbart för Ubuntu? Hur får jag in den i MirC

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Inaktiv

Re: Värdnamn för Dhcp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdaaM
Och en till sak, Finns det någon Mirc kanal enbart för Ubuntu? Hur får jag in den i MirC

Det heter irc kanal. mIRC är bara en irc-klient för att ansluta mot irc-servrar och kanaler med.

Anslut till freenode via t ex: irc.freenode.net och ange sedan i rutan Favorites (brukar poppa upp efter du anslutit mot en server, eller klicka annars på tredje knappen från vänster i verktygsfältet för att visa den.) #ubuntu och klicka på Join.

Permalänk
Medlem

värdnamnet kan vara precis vad som helst, UBUNTU funkar utämärkt.
Överhuvudtaget så går det oftast utmärkt med att välja det som redan står i fälten. Följ bara instruktionerna som står så kan vilken idiot som helst installera

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

Med ubuntu räcker det att du startar xchat så är server och kanalen anpassad så du hamnar i support kanalen direkt du ansluter med den.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Okej tack för svarern båda 2
Återkommer om jag behöver mer hjälp

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri