Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ReDyEy:

NUC försenad igen från 28 mars till 9 april, någon anledning varför? Har ni någon uppdatering från leverantör om varför det dröjer 3, 4 månader innan ni får er leverans? Känns som ni fortfarande godtyckligt förlänger förväntat datum utan att egentligen veta när leveransen kommer?

Produken det gäller: https://www.komplett.se/intel-nuc-dn2820fykh/807842?cks=ASS&a...

Det finns ingen tillgång på dessa som det ser ut just nu. Exakt vad det beror på känner jag tyvärr inte till men det ser inte ut som att någon har dessa i lager. Jag skickar en förfrågan till vår inköpare och ser om han har mer information.

Skrivet av Sibirius:

Hej komplett! Jag talade idag med eran kundservice angående mitt msi gtx 780 lightning som gått sönder efter 1 vecka användande. Han jag pratade med sa att ni bara kollar så att det inte funkar och sedan skickar ni ett nytt. Produkten jag köpte var en demovara, hur blir set då? Får jag ett nytt exakt likadant kort?

Om det finns tillgängligt så ersätts du normalt med ett likadant kort ja.

Skrivet av FappaR:

Tänkte bara höra med hur det funkar när man hämtar något man beställde

Valde att sända varorna i två separata försändelser eftersom den ena inte fanns inne ännu har aldrig gjort det förut och tänkte bara höra hur det funkar när jag hämtar ut det paketet som kommer först: (valde Betalning vid mottagande)

Betalar jag hela summan för båda varorna när jag hämtar ut den första varan och hämtar ut den varan som kommer senare utan att betala? Eller betalar jag typ hälften när jag hämtar ut den första och andra hälften när den andra varan kommer?

Du betalar det som finns i den försändelsen som du hämtar ut. Den delas upp med andra ord.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd

Om det finns tillgängligt så ersätts du normalt med ett likadant kort ja.

Hur menar du då? Ersätts jag med ett helt nytt likadant kort eller en annan demovara som är av gtx 780 lightning?

Permalänk
Avstängd

Vilken tid hämtar posten paket som skall till kund? Vilken tid på vardagar?
Eller kan någon annan svara ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Om det finns tillgängligt så ersätts du normalt med ett likadant kort ja.

Hur menar du då? Ersätts jag med ett helt nytt likadant kort eller en annan demovara som är av gtx 780 lightning?

Med ett helt nytt.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd

Nu kanske inte ni bär ansvar för följande påstående, men är det inte lite märkligt att en vara som är skickad, där kund erhållit en elektronisk förhandsinformation runt lunch, inte är framme dagen efter? Varför ligger varan kvar hos komplett ytterliggare ett dygn. Jag begriper inte det. Tar inte posten med sig alla paket som skall skickas? (Ej helg/röd dag. Jag pratar vardagar, arbetsdagar)

Snabb frakt värdesätter jag oftast före lägre pris.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tozzi:

Med ett helt nytt.

Wow! Isåfall måste jag säga att Kompletts kundservice är extremt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Wow! Isåfall måste jag säga att Kompletts kundservice är extremt bra.

Det är dem skyldiga till, oberoende butik.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av makn:

Nu kanske inte ni bär ansvar för följande påstående, men är det inte lite märkligt att en vara som är skickad, där kund erhållit en elektronisk förhandsinformation runt lunch, inte är framme dagen efter? Varför ligger varan kvar hos komplett ytterliggare ett dygn. Jag begriper inte det. Tar inte posten med sig alla paket som skall skickas? (Ej helg/röd dag. Jag pratar vardagar, arbetsdagar)

Snabb frakt värdesätter jag oftast före lägre pris.

Ett MyPack tar 1-3 arbetsdagar med posten och de uppdaterar inte alltid om det är för körigt så det kan vara någonstans i Postens system också...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Köpte https://www.komplett.se/logitech-wireless-desktop-mk710/57998... hos er men är otroligt missnöjd med produkten efter någons timmas användning. Jag har tagit bort skyddsplasten och slängt plastpåsarna som de låg i, kan jag fortfarande bruka ångerrätten?

Tack för svar

Permalänk
Medlem

Tjena Komplett.

Har ni tagit bort alla pickup points förutom göteborg?
Kunde ej välja något annat inne på hemsidan nu när jag skulle beställa.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Hej igen.

Är det tillåtet att skriva ett omdöme om produkten är inte köpt hos er? Fast jag skrev ett innan. Vill gärna informera andra om produkten.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Sibirius:

Om det finns tillgängligt så ersätts du normalt med ett likadant kort ja.

Hur menar du då? Ersätts jag med ett helt nytt likadant kort eller en annan demovara som är av gtx 780 lightning?

Ett nytt kort ja.

Skrivet av makn:

Nu kanske inte ni bär ansvar för följande påstående, men är det inte lite märkligt att en vara som är skickad, där kund erhållit en elektronisk förhandsinformation runt lunch, inte är framme dagen efter? Varför ligger varan kvar hos komplett ytterliggare ett dygn. Jag begriper inte det. Tar inte posten med sig alla paket som skall skickas? (Ej helg/röd dag. Jag pratar vardagar, arbetsdagar)

Snabb frakt värdesätter jag oftast före lägre pris.

Troligtvis är det så att posten inte uppdaterat status på paketet förrän det kommit till första anhalt i Sverige efter att det hämtats på vårt lager i Norge.

Skrivet av Matheeeew:

Köpte https://www.komplett.se/logitech-wireless-desktop-mk710/57998... hos er men är otroligt missnöjd med produkten efter någons timmas användning. Jag har tagit bort skyddsplasten och slängt plastpåsarna som de låg i, kan jag fortfarande bruka ångerrätten?

Tack för svar

Vi kan säkert hitta en lösning på det. Hör av dig till oss så hjälper vi dig. 031-710 20 00

Skrivet av Devildoll:

Tjena Komplett.

Har ni tagit bort alla pickup points förutom göteborg?
Kunde ej välja något annat inne på hemsidan nu när jag skulle beställa.

Det stämmer. Det är bara Pick-up-Point Göteborg som finns kvar.

Skrivet av Superlight:

Hej igen.

Är det tillåtet att skriva ett omdöme om produkten är inte köpt hos er? Fast jag skrev ett innan. Vill gärna informera andra om produkten.

Du måste ha köpt produkten ja. Men skicka vilken produkt det gäller i ett PM så se jag till att ditt omdöme kommer upp i alla fall.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Måste bara ge en eloge till Kompletts fina kundservice.

Fick inte igenom en beställning jag ville göra under förra helgens rea pga datorn/webläsaren hängde sig hela tiden.
Ringde kundtjänst på måndagen och undrade om dom haft problem med sidan under rean, vilket dom inte kände till något om.
Fick även en offert, på varan jag ville ha, till samma pris det varit under rean och idag kom paketet på posten.

Det är sådana saker som gör en nöjd och att man återkommer som kund.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Ett nytt kort ja. /Mikael

Nu är det så här att eran service säger till mig att jag bara kan få pengarna tillbaka av mitt köp. När jag egentligen ska få ett nytt likadant kort eftersom demovaror har samma garanti som vanliga varor. De säger att mitt gtx 780 lightning har krediterats från Msi och de kan då inte erbjuda mig ett nytt, varför nänms inget av detta när man då köper en demovara? Jag kräver ändå ett nytt likadant kort då det bara nämns att kortet ska ha samma garanti som nyvaror! Hur ska jag gå tillväga? Jag har ringt er 2 gånger och båda jag har pratat med har liksom sagt: Pengarana eller inget du avgör.

Permalänk
Avstängd

Hej Komplett,

Köpte en del datorkomponenter av er den 4/3 har jag för mig, där ibland en ssd disk Kingston V300 120gb.
Tycker hela tiden den har underpresterat och läser att de bytt nand chippet i diskarna.
Kan man få skicka tillbaka xxx(skiten) och köpa en annan ssd disk?

tacksam för svar

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MacAllan:

Måste bara ge en eloge till Kompletts fina kundservice.

Fick inte igenom en beställning jag ville göra under förra helgens rea pga datorn/webläsaren hängde sig hela tiden.
Ringde kundtjänst på måndagen och undrade om dom haft problem med sidan under rean, vilket dom inte kände till något om.
Fick även en offert, på varan jag ville ha, till samma pris det varit under rean och idag kom paketet på posten.

Det är sådana saker som gör en nöjd och att man återkommer som kund.

Kul att du är nöjd med vår service och bra att det löste sig för dig.

Skrivet av Sibirius:

Nu är det så här att eran service säger till mig att jag bara kan få pengarna tillbaka av mitt köp. När jag egentligen ska få ett nytt likadant kort eftersom demovaror har samma garanti som vanliga varor. De säger att mitt gtx 780 lightning har krediterats från Msi och de kan då inte erbjuda mig ett nytt, varför nänms inget av detta när man då köper en demovara? Jag kräver ändå ett nytt likadant kort då det bara nämns att kortet ska ha samma garanti som nyvaror! Hur ska jag gå tillväga? Jag har ringt er 2 gånger och båda jag har pratat med har liksom sagt: Pengarana eller inget du avgör.

Jag har besvarat ditt PM i denna frågan.

Skrivet av makn:

Hej Komplett,

Köpte en del datorkomponenter av er den 4/3 har jag för mig, där ibland en ssd disk Kingston V300 120gb.
Tycker hela tiden den har underpresterat och läser att de bytt nand chippet i diskarna.
Kan man få skicka tillbaka xxx(skiten) och köpa en annan ssd disk?

tacksam för svar

Öppet köp gäller i 45 dagar. Hör gärna av dig till oss så hjälper vi dig. 031-710 20 00 eller support@komplett.se

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Komplett

Jag har beställt en Z2 av er för ~1-2 veckor sedan. Då var lev datumet ~6e April har jag för mig. Nu står det 5e Maj. Gäller det datumet bara för nya ordrar (dvs att ni får en leverans snart, men den är redan utsåld) eller gäller det även gamla ordrar, dvs, jag får vänta över en månad till på leverans?

Mitt Ordernr: 23564491 om det hjälper er hitta exakt.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

Kommer ni ha superweekend denna helg? Om det är fallet så vore det trevligt att se några bra 780-kort (asus/msi/evga) till riktigt bra pris!

Ser fram emot er nästa superweekend!

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av DJ_Datte:

Hej Komplett

Jag har beställt en Z2 av er för ~1-2 veckor sedan. Då var lev datumet ~6e April har jag för mig. Nu står det 5e Maj. Gäller det datumet bara för nya ordrar (dvs att ni får en leverans snart, men den är redan utsåld) eller gäller det även gamla ordrar, dvs, jag får vänta över en månad till på leverans?

Mitt Ordernr: 23564491 om det hjälper er hitta exakt.

Tack på förhand.

Hej, Leveransdatumet på Z2 är preliminärt och har flyttats. Som det ser ut just nu så kommer de 6 maj. Så fort de kommer på lager så skickas de ut i samma ordning som beställningarna kom in till oss. Håll utkik på ordern, så fort vi får mer information om leveransen så uppdateras datumet där.

Skrivet av Zaic:

Hej Komplett!

Kommer ni ha superweekend denna helg? Om det är fallet så vore det trevligt att se några bra 780-kort (asus/msi/evga) till riktigt bra pris!

Ser fram emot er nästa superweekend!

Jag skickar ditt önskemål vidare.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tänkte höra om ni har möjlighet att ta in Akasa Crypto AK-ITX02BK ?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Verkar som att Komplett inte skickar ut returlappar, besvärligt att hålla på att krångla, beställa frakt och skriva ut.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Dahle86:

Tänkte höra om ni har möjlighet att ta in Akasa Crypto AK-ITX02BK ?

Dessvärre har vi ingen möjlighet att ta in dessa.

Skrivet av Faulisto:

Verkar som att Komplett inte skickar ut returlappar, besvärligt att hålla på att krångla, beställa frakt och skriva ut.

Hör av dig till oss så hjälper vi dig gärna med fraktsedel. Support@komplett.se eller 031-710 20 00.

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Funkar det att skicka tillbaka en vara jag ska returnera med Schenker? Det kostar ju multum att skicka med Posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Funkar det att skicka tillbaka en vara jag ska returnera med Schenker? Det kostar ju multum att skicka med Posten.

Ska inte komplett stå för en retursedel?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Hej-.

Jag har ett ärende hos er med nummer 3792021 som ni vägrar besvara på via mail. Jag tänker inte ringa då ni har en supportmail ni säger att ni ska svara på inom 24h men för mig har det nu gått 6 dagar utan ett ljud. Se över detta och återkom till mig snarast. Börjar bli pinsamt.

//Jörgen

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Matheeeew:

Funkar det att skicka tillbaka en vara jag ska returnera med Schenker? Det kostar ju multum att skicka med Posten.

Om det gäller ett garantiärende så står vi givetvis för frakten. Här finns information om hur du går tillväga: https://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=return...
Tveka inte att höra av dig till oss om du har några frågor eller behöver hjälp. Kontaktinformation finns i signaturen.

Skrivet av P-son78:

Hej-.

Jag har ett ärende hos er med nummer 3792021 som ni vägrar besvara på via mail. Jag tänker inte ringa då ni har en supportmail ni säger att ni ska svara på inom 24h men för mig har det nu gått 6 dagar utan ett ljud. Se över detta och återkom till mig snarast. Börjar bli pinsamt.

//Jörgen

Vi beklagar att svaret på ditt ärende dröjt. Tyvärr så halkade ditt ärende ner i kön när du svarade på ursprungsmejlet. Jesper hos oss har besvarat ditt mejl nu.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Jag skickar ditt önskemål vidare.

Vänligen

/Mikael

Gärna Hydro Copper-versionerna och/eller 780-Poseidon

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Om det gäller ett garantiärende så står vi givetvis för frakten. Här finns information om hur du går tillväga: https://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=return...
Tveka inte att höra av dig till oss om du har några frågor eller behöver hjälp. Kontaktinformation finns i signaturen.

/Mikael

Står ni även för returfrakt vid öppetköpretur?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av bjozac:

Står ni även för returfrakt vid öppetköpretur?

Nej vid öppet köp står man själv för frakten.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Har tre frågor:

1) Såg att det nu finns chatt-support på den norska hemsidan av Komplett , kommer detta till den svenska versionen i framtiden?

2) När tror ni att NZXT Kraken X60 kommer in? 31a maj låter som väldigt lång tid(?) ja jag vet att datumet är preliminärt men ändå.

3) Om man nu skulle ta "köp nu betala om 3 månader" är förfallodagen samma dag som man beställer + 3 månader? alltså om jag nu skulle köpa något idag (14de April) så skulle förfallodagen bli 14de Juni?

Och så kan jag ju passa på att säga att jag tycker ni är den bästa butiken när det kommer till datorkomponenter och kringutrustning, har handlat på lite olika ställen men alltid kommit tillbaka till er för att jag har inte hittat något ställe som slår eran service! Keep up the good work!