Nintendo DS flashkort?

Permalänk
Medlem

Nintendo DS flashkort?

Hej!

Nu när Nintendo DS Lite har kommit så har jag tänkt köpa en och vill ju då självklart slippa köpa alla dyra spel

Då undrar jag hur och vad som är det billigaste alternativet när det gäller flashkits eller om man ska sätta ihop själv eller hur man ska göra...

Vill ha ett billigt alternativ och som funkar.

Tack på förhand...

Permalänk
Medlem

Såhär hade jag tänkt;
Passcard3, funkar för det mesta. (allt?)
M3 SD-mini, gör att din DS kan läsa SD-kort och lite till.
Kingston 1gb SD-mini för att just lagra saker på, ska vara ett bra sådant tydligen.. Snabbt och billigt.
Totalt ~1700kr.

Nu när jag såg att det fanns ett G6 (istället för M3) som inte stack ut öht från konsollen blev det lite svårare dock. :S
Om någon vet; Kommer det komma ett änu mindre M3? Går det ens att göra en mindre "sådan sak" som tar in ett kort och inte lagrar allt på "sig själv" som G6?

PS. Tänk på §7. DS.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

Självklart så är det så att RedUlf vill spela de fria spel som finns. Exempelvis finns det väl en Doom-klon (källkoden till Doom är fri om jag inte har fel) till DS om man har ett flashkort.

En sånhär borde väl duga:
http://www.rejoy.se/index.php?main_page=product_info&cPath=37...
Innehåller flashkort, passkort och ett 128 Megabyte Secure Digital-kort (SD-kort). Sedan kan man köpa till ett 2GB SD-kort för under 500:- på webhallen om man vill.

2600:- för en DS och flashkort alltså, plus frakt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbon87
Såhär hade jag tänkt;
Passcard3, funkar för det mesta. (allt?)
M3 SD-mini, gör att din DS kan läsa SD-kort och lite till.
Kingston 1gb SD-mini för att just lagra saker på, ska vara ett bra sådant tydligen.. Snabbt och billigt.
Totalt ~1700kr.

Nu när jag såg att det fanns ett G6 (istället för M3) som inte stack ut öht från konsollen blev det lite svårare dock. :S
Om någon vet; Kommer det komma ett änu mindre M3? Går det ens att göra en mindre "sådan sak" som tar in ett kort och inte lagrar allt på "sig själv" som G6?

PS. Tänk på §7. DS.

EZ4 Lite kommer strax, den ska sticka ut 2mm på en DS Lite och använder sig av micro-SD(transflash) men jag vetesjutton om man stör sig så mycket på de som har samma storlek som GBA-kasetter.
-e- Bilder på EZ4 Lite: http://forums.maxconsole.net/showthread.php?p=176531#post1765...

Jag fick hem min DS lite igår men måste vänta till löning med att hämta ut Passcard 3 och M3 Mini annars hade jag kunnat ge en personlig åsikt om utstickandet, jag tror dock inte att det blir störande.
Just Kingston mini-SD är bra till DS och de är dessutom billiga så ett sådant ska jag också handla.

Här finns det reviews på lite olika saker till DS: http://www.gbatemp.net/

New Super Mario är ju hur kul som helst, Trauma Center testade jag en sväng också och det var ju minst sagt ett annorlunda spel.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen

Undrar dock... Om du bara ska köra Original DS spel och något rom någon gång behöver du då en passkey eller är det bara om du har backupat det till en annan "kassett".

Eller behövs passkey för att kunna ladda DS roms?

Sedan undrar jag om man köper en MK3 NeoFlash för att spela roms sen måste jag ha ett originalspel i flashkortet?

Permalänk
Medlem

Är inte detta mot reglerna med tanke på att han skriver att han inte vill köpa en massa dyra spel till konsollen?

RedUlf: Rekomenderar att du ändrar lite i ditt inlägg.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom du inte vill köpa spel utan använda andra metoder tar vi inte den diskussionen här

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X