Raptor krashar?!

Permalänk
Medlem

Raptor krashar?!

Allt började i morse när jag skulle flytta en större mängd filer mellan hårddisk D: till hårddisk E: hängde datorn sig och starade om.

sedan satte jag mig för att spela lite cod2 och när jag just fått igång det startar datorn om.. men när den kommer till att boota från hårddisken så säger den att windows är felkonfigurerat och kan inte startas.
så jag testade att koppla ur den och koppla in den i en annan dator. till min stora förvåning så var hårddisken helt tom :S
så jag satta i den i min dator igen och installerade windows xp.
tyckte allt var frid och fröjd till jag skulle spela igen. du hände samma sak att daotrn hängde sig och vägrade starta igen.

någon som har någon anning om vad som är fel?

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Disken kanske håller på att ge upp?
Testat byta kabel till den disken?
Testat byta plats på den d.v.s sätta den på en annan sata plats?
(har själv det problemet med mitt MSI moderkort, ingen disk funkar korrekt på sata 1 platsen)

Permalänk
Medlem

har testat byta sata sladden och satt den på den andra sata kontrollern.
tips på program som testar disken?
kanske lite stresstest och sånt eller?

btw helt otroligt att sånt här ska hända mig.. Min hårddisk i min htpc krashade för 2 veckor sedan

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojje_c1
har testat byta sata sladden och satt den på den andra sata kontrollern.
tips på program som testar disken?
kanske lite stresstest och sånt eller?

btw helt otroligt att sånt här ska hända mig.. Min hårddisk i min htpc krashade för 2 veckor sedan

Det suger om hårddisken har kraschat men en tröst är att Western Digital har 5 års garanti på Enterprise-serien.

Testa att leecha ner detta programmet och gör en BOOT-CD, kör det för att säkerställa konditionen på din HDD. Kan vara bra om du ska göra en RMA dessutom. (:

EDIT: Glömde länken. ^^ http://support.wdc.com/download/?cxml=n&pid=1&swid=30

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

EDIT2: Verkar som det fungerar nu.
Bytade sladd och kontrollerkort.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB