Permalänk
Medlem

U.S Robotics Wireless Router 5461

Tjenare,
Nu har jag köpt en USR5461 och efter pluggat in den i datorn på ett korrekt sätt ska man komma till en wizard där man ska konfiguera den (skriva in användarnamn & lösen), men istället kommer jag direkt till login rutan och eftersom jag inte har något lösenord funkar inte detta :/

Jag har provat att starta om datorn, trycka på reset knappen på routern, dra ut och in routerns strömsladd.

Någon som vet vad jag ska göra?

*JAG KOMMER INTE IN PÅ INTERNET*

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Standard lösenordet står med säkert i manualen du fick med.

Permalänk
Medlem

nej, det står att man ska komma till en wizard första gången man startar den.. och det gör inte jag

Permalänk

Finns ingen reset knapp?

Permalänk
Medlem

Re: U.S Robotics Wireless Router 5461

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elfiez
Tjenare,
Nu har jag köpt en USR5461 och efter pluggat in den i datorn på ett korrekt sätt ska man komma till en wizard där man ska konfiguera den (skriva in användarnamn & lösen), men istället kommer jag direkt till login rutan och eftersom jag inte har något lösenord funkar inte detta :/

Jag har provat att starta om datorn, trycka på reset knappen på routern, dra ut och in routerns strömsladd.

Någon som vet vad jag ska göra?

*JAG KOMMER INTE IN PÅ INTERNET*

Det borde räcka att trycka in reset knappen mer än 5 sekunder. Håller du in den kortare gör du bara en reboot.

Visa signatur

DELL XPS M1710 | Intel Duo 2.16Ghz. | GO 7900GTX 512MB | 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM