Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Socialdemokraterna vill censurera Internet

Permalänk
Melding Plague

Socialdemokraterna vill censurera Internet

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

mhm

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur mycket spelberoendet kostar samhället vart år?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Då skriver jag ett litet M på valblanketten i år då

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Avstängd

Rödingarna är i farten igen, tråkigt.

Permalänk
Medlem

...dags för något annat parti att ta över.....

Visa signatur
Permalänk

eh... finns väl bättre ändamål att placera pengarna på än att få utländska spelsidor censurerade? Folk som vill kunna spela kommer antagligen komma runt censoreringen på ett eller annat sätt endå, eller vad tror ni?

Är väl isf. bättre förslag att ändra licenser eller liknande så de gynnar staten något mer isf.?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Ännu mer bullshit som ska beröva oss från våran frihet eller? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clowiser
Då skriver jag ett litet M på valblanketten i år då

Jag förstår att detta var frågan som fick dig att ändra ideologi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Någon som har koll på hur mycket spelberoendet kostar samhället vart år?

Jag gillar inte ordet "censurera", oavsett hur mycket det kostar samhället per år.

Permalänk
Medlem

Om man nu skulle börja blockera vissa sidor (vilket man inte borde) så är väl inte spelsajter det viktigaste.

Visa signatur

Turn on, tune in, drop out!
DFI NF4 Ultra-D, A64 3700+ San Diego @3.23Ghz, 2x1Gb Nanya@215Mhz 2,5-3-2-7, Xpertvision 7800GT@580/540/1300Mhz
R404 moddad Mach2

Permalänk
Medlem

Till vilken nytta då?
De som spelmissbrukar, missbrukar ju endå, men då går ju pengarna till staten och då är det helt okej. Allt handlar om pengar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thunderbolt
Till vilken nytta då?
De som spelmissbrukar, missbrukar ju endå, men då går ju pengarna till staten och då är det helt okej. Allt handlar om pengar!

håller med staten vill inte att folket ska sluta spela då skulle dom ta bort alla spelsajter v75 osv, nee dom vill bara att staten ska tjäna ännu mer pengar det är där det ligger.

Visa signatur

Amd Athlon64 3200+ Socket 939 | Asus A8N Nforce4 deluxe SLI | Geforce 6800TDH | 1024 Twinmos | Hitachi Deskstar 160gb | Creative SB Audigy SE

Permalänk
Medlem

Ännu ett skäl till att sossarna inte ska vara det styrande partiet. Det här är ju absurt. Internet står för frihet och kommunikation, och nu ska de censurera skiten? I helvete heller.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag är mer intresserad över hur de hade tänkt sig att cencurera internet...

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Eftersom staten vill ha monopol på internet spel och dem annonsera rätt mycket om det, det låter som en smart drag att blockera konkurrensen men det kommer EU aldrig att tillåta

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk

Bara för att "stolpskottet" Bosse inte vet vad han snackar om, behöver inte hela S vara dåligt. Man måste se till helheten och inte bara en fråga (tycker jag). Det är mycket som inte är bra med sossarna, men alternativet är mycket, mycket sämre enligt mig.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Avstängd

Det börjar ta mej fan bli som kina snart där dom censurerar väldigt mycket. Ska staten bestämma vad man får surfa till så kan dom lägga ner internet helt.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Jag är mer intresserad över hur de hade tänkt sig att cencurera internet...

Troligen lär det vara att tvinga ISPs att blockera tillgången till de siterna.

Permalänk
Medlem

Det som kanske sticker lite när man läser detta är att det är f.d. finansministern som vill detta.

Det är väl igentligen skatteintäkterna det handlar om och inte någon censur.
Men nu i valtider kan man inte säga så

Och varför har staten själv så många spel om man nu är orolig för spelmissbruk.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk

haha.. de kommer ändå alldrig att lyckas helt iaf...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Väldigt vinklad rubrikssättning. Även kristdemokraterna och Centern förespråkar samma åtgärder enligt artikeln

edit: Syftar då självklart på rubriken här på sweclockers

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Släpp Bodström terriern i 4 år till och f-n vet om ens sweclockers kan ha ett forum!

Det är märkligt att såpass många i avlånga Sverige röstar på de röda och kommunister. Är vi svenskar ett mentalt trögt folk?

Permalänk
Medlem

Som vanligt så vill inte sossarna att man ska kunna välja medans Moderaterna vill det. Ingen nyhet precis!

Håller med ovanstående också!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Leary
Om man nu skulle börja blockera vissa sidor (vilket man inte borde) så är väl inte spelsajter det viktigaste.

För Sossarna är det viktigt eftersom konkurans från utomland gör att de får mindre skatte pengar från den/de statliga spelsajter. Och som bortförklaring så säger sossarna att bolagen inte fökljer lagen. Det är precis som när Anitra fick det låta som om systemets sprit skulle vara mer hälsosam än smuggelsprit från tyskland.

Allt handlar om pengar. Skattepengar och finanser för att hålla igång den haltande välfärd som bara går i nedgång sedan 90-talet.

Citat:

Är vi svenskar ett mentalt trögt folk?

Nej, bara naiva och gotrogna.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Sossarna e fan sjuka i huvet, blir det inte borglig regering nu emigrerar fan jag fast om SD kommer in i riksdagen väger det upp ;D

Permalänk
Medlem

Det har ju framförts förslag på att tillåta utländska spelbolag att verka i Sverige, och också betala skatter och avgifter. Detta har till och med tagits fram som förslag från många av de större spelbolagen själva. Dock undrar jag hur det skulle påverka utbetalningarna till spelarna. Skulle spelbolagen ta de ökade kostnaderna för att operera inom lagens råmärken ur sina egna vinstmarginaler? Det verkar vara det enda rimliga och fungerande sättet att ha det på med tanke på internets gränslösa karaktär. Jag tycker man får vara pragmatiker och inse att spel alltid kommer att finnas, och jag ser hellre att den svenska staten får en del av kakan än att alla pengarna bara flödar ut ur landet. Dessutom erbjuder ju de flesta bolag bättre villkor och utbetalningar än svenska spel och liknande bolag gör idag. Detta är ju dock en del av politiken, tanken är att ju sämre det betalar att spela desto mindre är risken att man blir spelberoende. Hur korrekt detta är vet jag inte.

Kort och gott är jag för en reglerad legalisering av utländska bolags verkande i Sverige.

Offtopic: Jag tycker det är tråkigt att socialdemokraterna som parti har så sneda uppfattningar i många av mina hjärtefrågor, speciellt vad gäller energipolitiken. Jag skulle önska mig en koalitionsregering bestående av socialdemokraterna med stöd av folkpartiet. Moderaterna är för höger för mig, det är det som gör det svårt för mig att besluta hur jag skall lägga min röst nu i september. En röst på folkpartiet, en röst på utbyggnad av kärnkraften, är också en röst på moderaterna. Vi får se om jag kan svälja det.

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Medlem

Bosse R. har ingen alls uppfattning om verkligheten. Har han bott i skogen dom senaste 10 åren.
Ännu ett fall för EU domstol.

Permalänk
Medlem

Censurera internet. Hmm.. Vad kommer härnäst? Ska man inte få uttrycka sig som man vill? Nej sossarna har varit på toppen alldeles för länge. Vad sägs som ett nytt parti? (M)