Socialdemokraterna vill censurera Internet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Jag förstår att detta var frågan som fick dig att ändra ideologi

Absolut nästan inte. Finns mycket mer värderingar hos mig än den halvroliga formuleringen. Var mer tänkt som ett skämt om du nu inte förstod ironin i detta sammanhang!

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

SWECLOCKERS.COM -
Sveriges största sajt om överklockning och hårdvara!

Eller?

Ge er eller starta ett politiskt forum.

Visa signatur

Pd

Permalänk
Medlem

gillar svenska spels utspel om att "genom att spela genom oss så får vi kontroll på problemen med spelberoende i samhället", vafan är det för bullshit, man blir lika beroende på att spela på deras online spel osv. som att spela på utländska bolags sidor. sen kan de ha begränsningar, men vad hjälper det, då får man bara till nästa spel

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Någon som har koll på hur mycket spelberoendet kostar samhället vart år?

Det är något som varenda person skulle göra. Röd politik e´ skit.......HEHEHE Rimmade

Permalänk
Medlem

Om ni nu LÄSER vad som står i artikeln så står det såhär.

Citat:

Holland, Ungern, Italien och inte minst i USA är på väg att införa lagar som spärrar medborgarnas möjligheter att spela på internationella bolag. Betalkort spärras, banker förbjuds genomföra transaktioner och IP-adresser spärras.

- Det kan vara vägar också för oss att gå med anpassning till svenska förhållanden och den frågan utreds, säger Bosse Ringholm..

Under hösten ska utredandet vara avslutat och han räknar med att en ny lotterilag ska bli färdig under året som kommer.

En borgerlig valseger kommer knappast att glädja varken spelbolag eller de som vill spela hos de internationella bolagen. Kent Olsson må vilja släppa in dem, men frågan splittrar alliansen. Centern och kristdemokraterna vill absolut hålla fast vid dagens modell.

- Vi är inte överens, det får bli en framtida diskussion, men vi vill ha kvar dagens reglering, säger centerns Birgitta Sellén.

Alltså, för de saktfärdiga, även i det stora föregångslandet i väster (som USA representerar för folk som Kent Olsson) så föreslås samma sak. Och hur mycket har Bosse Ringholm och socialdemokraterna gemensamt med George Bush?
Kristdemokraterna och Centern håller också med Bosse. För faktum är att enligt lagen ska det vara som Bosse säger, överskottet ska tillbaka till staten.

Sweclockers bör antingen avstå från politiska utspel eller klart definiera var de står. Rubriken "Ny lag ska stoppa spelbolag" blir på sweclockers "Socialdemokraterna vill censurera Internet". Kom inte och påstå att det inte finns en tanke, en agenda, bakom en sådan omskrivning.

Permalänk
Avstängd

vänstern ligger redan illa till, så hittar de på sånt här skit...
Aja rätt åt dom, de förlorar i år.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pd
SWECLOCKERS.COM -
Sveriges största sajt om överklockning och hårdvara!

Eller?

Ge er eller starta ett politiskt forum.

Jag håller med. Det här hör inte hemma här. I synnerhet inte när det inte ens finns ett underforum för att diskutera dylika frågor längre. I övrigt har Airhead många bra poänger.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabri
Det är märkligt att såpass många i avlånga Sverige röstar på de röda och kommunister. Är vi svenskar ett mentalt trögt folk?

Är igentligen inte så konstigt då alla som bor på bidrag får en jävla massa pengar utan att lyfta ett finger så dom som har bidrag vill väl fortfarande ha kvar det + att dom kommer få mer pengar om sossarna vinner valet, så det är ju klart att dom röstar på bidragspartiet (sossarna), och dom gammla är säkert rädda för en förändring då allt måste vara som det alltid har vart. Blir M eller SD för min del

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Medlem

Har inte Bosse återigen bevisat att en labil tvättbjörn skulle kunna göra hans jobb mycket bättre?
Inte nog med att han inte vill ha kampsport i Sverige, nu ska han dessutom ta våran frihet.

Censurera Internet = Början av Sveriges undergång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
gillar svenska spels utspel om att "genom att spela genom oss så får vi kontroll på problemen med spelberoende i samhället", vafan är det för bullshit, man blir lika beroende på att spela på deras online spel osv. som att spela på utländska bolags sidor. sen kan de ha begränsningar, men vad hjälper det, då får man bara till nästa spel

Och om du blir spelberoende och torskar massa pengar och måste få hjälp att komma ut ur det (med hjälp av svenska skattepengar)?

Röker du och får lungcancer betalas din vård delvis av skatt på ciggen.

Tycker det är lika rimligt att en del av intäkterna på spel hjälper människor för vilka spelet inte blivit en kul grej utan inverkar på livskvalitet och ekonomi.

OK.
Där var mitt sista inlägg i ämnet. Tycker fortfarande inte att sweclockers är rätt forum för detta. Det här är en hårdvaru- och klockningssajt.

Visa signatur

Pd

Permalänk
Medlem
Citat:

En borgerlig valseger kommer knappast att glädja varken spelbolag eller de som vill spela hos de internationella bolagen. Kent Olsson må vilja släppa in dem, men frågan splittrar alliansen. Centern och kristdemokraterna vill absolut hålla fast vid dagens modell.

Har nog ingen betydelse vem man röstar på när det gäller spel över internet.

Såg förresten att det var två folkpartister som uttalade sig om att all nätpoker skulle förbjudas, d.v.s även hos Svenska Spel.

http://www.poker.se/nyhet.php?artid=785

Citat:

Att helt stänga nätet för spel kan bli verklighet ifall två folkpartister får som de vill.

- Det absolut bästa är att man såg till att man inte kunde spela på nätet, men det förstår jag att det är väldigt svårt. Detta säger folkpartisten Lars Alderfors som tillsammans med kollegan Roger Haddad menar att staten måste ta i med hårdhandskarna mot just nätpoker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrOzZ
Är igentligen inte så konstigt då alla som bor på bidrag får en jävla massa pengar utan att lyfta ett finger så dom som har bidrag vill väl fortfarande ha kvar det + att dom kommer få mer pengar om sossarna vinner valet, så det är ju klart att dom röstar på bidragspartiet (sossarna), och dom gammla är säkert rädda för en förändring då allt måste vara som det alltid har vart. Blir M eller SD för min del

exakt, blir SD för min del, men M e rätt bra me hoppas på en borglig regering!

Permalänk
Medlem

Jaha då får det bli M för mej, det hade det blivit i alla fall men nu finns inte ens tanken att rösta på S!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Väldigt vinklad rubrikssättning. Även kristdemokraterna och Centern förespråkar samma åtgärder enligt artikeln

edit: Syftar då självklart på rubriken här på sweclockers

C och KD säger att de vill ha samma regler som nu. Nu finns mig veterligen inga censurregler. S (Bosse) vill däremot införa en ny lag nästa år med censur, per nyheten.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Det är inte bara Internet man vill kladda på...

Idag genomförs en liten manifestation i diverse medier för att hålla klåfingriga politiker borta från tryckfrihetsförordningen. Liten koppling till ärendet. Men en skrämmande utveckling.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=669767

(Se även Aftonbladets logotyp på www.aftonbladet.se)

Visa signatur

---------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iGNiTiON
[B
Censurera Internet = Början av Sveriges undergång [/B]

Den började för länge sedan.;)

Permalänk
Medlem

känns som att sweclockers e i behov att ett politiskt forum haha

Permalänk
Medlem

Nu tog dom allt ett steg åt helt fel håll!

Fy fan för sossarna!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Jag är mer intresserad över hur de hade tänkt sig att cencurera internet...

Dom kan nog få ett o annat tips från Kina..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pd
Ok. Kan inte hålla mig. Måste skriva ett svar till fastän jag lovade att inte göra det.

Snälla. Läs din historia och tänk på vad du säger och på var du lägger din röst.

Mvh

deras historia kanske inte e den bästa men de e helt helt annat parti nu än för 10 år sedan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
C och KD säger att de vill ha samma regler som nu. Nu finns mig veterligen inga censurregler. S (Bosse) vill däremot införa en ny lag nästa år med censur, per nyheten.

Tja dagens regler säger ju att spel som inte bedrivs utav svenskaspel är olaglig.

Och det verkar ju enligt artikeln som att det kvittar vilka man röstar på så kommer det bli någon form utav blockering. Dett är inte heller någon enskildföretelse, usa intalien och Holland är ju på god väg de med.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Någon som har koll på hur mycket spelberoendet kostar samhället vart år?

Har du någon koll på hur mycket alkoholen kostar samhället varje år? Och det påverkar inte bara personerna som får i sig det.

Har du någon koll på hur mycket lagliga droger som nikotin o koffein kostar samhället varje år med pensionärer o liknande som får bidrag från staten för tandvård tex.

Att bestämma vad Svenska folket får och inte får göra är inte rätt sätt. Heldre då att sluta hjälpa människor med spelproblem.

Permalänk

Rösta ni på M, men kom inte och gnäll sen när dom drar in mer på välfärden och trygghetssystemen.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Rött har iofs alltid betydt stop på ett eller annat sätt.

Jag vet vad jag ska rösta på iår.

Satsa mer på invandra..tyvär.
Dem lär inte bli färre,så varför inte satsa på att försöka få i dem i systemet.
Spårkkravet är en kanon sak..more to come.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

fattar inte hur man kan va beroende av sånna spel överhuvudtaget. spelen har skitgrafik,e skittrista, skitdyra och jävligt hjärndöda:P

Permalänk
Medlem

Tror inte det kommer hända speciellt mycket med internet..

och jag skulle inte påverkas av en enstaka grejj, utan man måste ju se helheten.. hur vill man ha det ??

dom enda som skulle tjäna på en "blå" regering är höginkomsttagare i storstad som inte har eller ska skaffa barn och som aldrig blir sjuk och aldrig har hål i tänderna, dessutom om du skulle förlora jobbet så är du körd..

det som alltid har sagts om blått.. = rika blir rikare och fattiga och medelinkomst, familjer, sjuka mfl = fattigare =((=((

Självklart finns det saker som sossarna måste jobba med men man kan ju inte tro att bara för att moderaterna ska ta över så kommer det inte att finnas skattefuskare, försäkringsfuskare mfl...

kolla bara på ditt liv och dina närmastes liv:
- har du/dom det bra? Rösta rött

-vill du ha sparka på dom svaga och tjäna 200kr/mån? rösta blått
-vill du betala högre tandläkare, dagis, vård, a-kassa? rösta blått
-vill du gambla med sveriges välfärd? rösta blått

Jag tänker då inte rösta blått pga att "nån skriver att rött ska cencurera internet...

Detta är bara min mening och som norrbottning är man stolt sosse

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Har har bannemig bodis en allierad som dessutom plockar fram "moraliskt" skäl till hans övervakningsregim. Vatten på dennes kvarn rimmar bara illa för landet. Jag börjar bli rederligt trött på dessa sossekräk och deras inkompetens eller... Idioter i ledarskapet. Var tog demokrati i socialdemokrati vägen? Och när blev det policy för svenska ministrar att buga sig och lyda dixieland på andra sidan atlanten så fort "deras" paid contributers gnäller i vita huset? Varför blir hela folket misstänkt skyldiga och ska avlyssnas tills brott begås? Var det inte i sovjet "har man inget att dölja har man inget att frukta" gällde? Ska vi ha det här?

Väljer inte att dra fram allt jag tycker om sossarna, skulle få svårt att hålla mig och det skulle bli ett långt inlägg ingen har lust att läsa i alla fall. Jag låter ordspråket "En bild säger mer än tusen ord" tala för sig.

EDIT:

Citat:

känns som att sweclockers e i behov att ett politiskt forum

Instämmer. Fortsätter swec att skriva nyheter som denna man annars skulle få se på IDG är det bäst att de skaffar ett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pd
Och om du blir spelberoende och torskar massa pengar och måste få hjälp att komma ut ur det (med hjälp av svenska skattepengar)?

Röker du och får lungcancer betalas din vård delvis av skatt på ciggen.

Tycker det är lika rimligt att en del av intäkterna på spel hjälper människor för vilka spelet inte blivit en kul grej utan inverkar på livskvalitet och ekonomi.

OK.
Där var mitt sista inlägg i ämnet. Tycker fortfarande inte att sweclockers är rätt forum för detta. Det här är en hårdvaru- och klockningssajt.

ändå så får så få hjälp och resurserna är så knappa, samtidigt som svenska spel gå bättre än någonsin

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Censurera internet. Hmm.. Vad kommer härnäst? Ska man inte få uttrycka sig som man vill? Nej sossarna har varit på toppen alldeles för länge. Vad sägs som ett nytt parti? (M)

haha vi har ju sett hur det gått för sverige varjegång högern har tagt sin plats i riksdagen som ledare^^

Permalänk
Medlem

*host*dags för regeringsmaktskifte*host*

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?