Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Vill ha hjälp snabbt!!

Hej..måste beställa ny processor nu då min gamla Amd athlon xp 2600 + gett upp hoppet..det som sitter i nu är en Amd xp 2006 + , 1 gig ram ddr 400 mhz, en Ide 200 gig hdd, en zalman CNPS7000B-Cu LED CPU-Fläkt, grafikkort Agp 8x radeon 9600 pro 256 mb.. , 1 nec dvd brännare, 1 cd brännare , mobbo asrock k7s41 socket A..

hade tänkt å göra en uppgradering till: Amd athlon xp 3200 + socket 939, med ett klockvänligt mobbo som helst har en agp port då jag inte har råd att uppgradera grafikkortet riktigt än..

det hjag vill ha reda på är ett bra kvalitéts moderkort som passar för de delar jag ska ha i..alla delar ovanstående plus 2 minnesstickor ram till.. OBS cpu fläkten måste passa på mobbot!:)

JAg är tacksam för alla snabba svar jag kan få..ska beställa så snart som möjligt:)

Visa signatur

Amd athlon 4000| Gigabyte Ds4 790X | Grafikkort XTX Radeon HD5850 black edition| 4gb Corsair xms Pc 6400| 1.7 tb hdd

Permalänk

Du har bara ett val och det är ett asrock mobo som har både agp och pci-e. Ett bra kort som klockar skapligt.

4 stickor är däremot inte perfekt eftersom du då får ställa in dem på T2 och kanske sänka hastigheten till 166 eller 133. Sälj hellre de nuvarande stickorna och köp 2 X 2gb nya minne.

Permalänk

OKej..har faktiskt funderat på det mobot men kör med det nu och tycker att det inte är så klockrent:(..men om vi säger att jag köper ett pci e graffekort i stället.. vilket moderkort är bäst då?..det får max kosta 1000..

Visa signatur

Amd athlon 4000| Gigabyte Ds4 790X | Grafikkort XTX Radeon HD5850 black edition| 4gb Corsair xms Pc 6400| 1.7 tb hdd

Permalänk

Ett 939 för max 1000 så skulle jag köpa ett Abit KN8-SLI. Tyst, stabilt och bra. Kostar drygt 900:-. Ska du klocka fsb över 250 så se till att du har bios minst 1,4. Första är 1,2 och nyaste är 1,9. Bra inställngar för priset.

Permalänk

okej..kanske sak satsa på det då:)..klarar mitt nätagg på 350 watt av det då?:S

Visa signatur

Amd athlon 4000| Gigabyte Ds4 790X | Grafikkort XTX Radeon HD5850 black edition| 4gb Corsair xms Pc 6400| 1.7 tb hdd

Permalänk

Jag körde tillfälligt min 3200+ och 7800GT på 300 watt så det ska nog inte vara några som helst problem.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pomperi_2
okej..kanske sak satsa på det då:)..klarar mitt nätagg på 350 watt av det då?:S

Ett aggregat av bra kvalitet på 350W klarar biffen.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk

okej..fast ett 350 watts orkar inte driva snabba grafikkort som x800xl och sånt va?:(..ska uppgradera grafiken men vet inte vad mitt agg orkar att driva..

Visa signatur

Amd athlon 4000| Gigabyte Ds4 790X | Grafikkort XTX Radeon HD5850 black edition| 4gb Corsair xms Pc 6400| 1.7 tb hdd