Musikprogram till dator i ishall!

Permalänk
Medlem

Musikprogram till dator i ishall!

Ishallens dator för musik här i staden behövs bytas ut. (tror det är en p2 ~300mhz som knappt startar längre)
Har en ny här hemma som jag tänkt använda, men nu behöver jag veta vad det finns för program som man kan organisera musiken bra med?
Vet att vi har ett program som är gjort just för sådant, men minns inte namnet.
Det är alltså till för att spela musik under matcher dvs mellan nedsläppen.

Sen, vad ska jag köra för os? win2k? win 2k3 optimerat för persondatorer? win xp?

Snälla hjälp mig!

Permalänk
Medlem

det finns ett resurssnålt musikuppspelningsprogram som heter "Foobar2000" eller något liknande

OBS: jag vet inte hur bra det går att organisera musiken med det ..

DU får förklara mer vad du menar med organsisera

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Foobar2000 är helt ok:D sen kan du använda columnsUI så ska du dela in det i olika spelistor hur enkelt som helst!

Permalänk
Medlem

Så himlans resurssnålt måste det inte vara, det vi har där just nu har något program man enkelt kan ändra i musiken vart den ska starta och programera knapparna för olika låtar osv.
Skulle gärna vilja ha det men en nyare version. Kommer bara inte ihåg vad det heter.

Permalänk
Medlem

Kan du inte kolla upp det då? Winamp har ju många bra funktioner, om dom har alla du behöver vet jag dock inte.

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

Jovisst kan jag försöka göra det, men är sjuk i feber och så, då har jag inte vägarna förbi där. Och på lördag ska jag och en vän sköta ljudet för en dag då det är cup. Då skulle jag gärna vilja ha allt klart.. Men kanske åker upp imårrn och kollar allting med den.

Permalänk
Medlem

Foobar2000 är imo den bästa musikspelaren man kan ha.
Såvida man inte kör linux, då är valet Amarok.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hittade programmet, SportsoundsPro tack iallafall!