Varning: Håll er borta från Glocalnet! Opålitliga!

Permalänk
Medlem

Varning: Håll er borta från Glocalnet! Opålitliga!

Hej, har skrivit trådar innan om hur missnöjd jag är om Glocalnet och nu ska ni få höra min erfarenhet utav att ha haft Glocalnet i ungefär 2 år. Skriver snabbt innan internet slutar fungera igen (ARGH!)
Farsan lockades med Glocalnets "låga priser" och det var väldigt dumt. Bara för Telia krånglade en gång så bytte vi. Det började med att vi skulle få hem modem och sånt tidigt på året, men NEJ, det tog flera månader extra och efter massa telefonsamtal så fick man äntligen modemet och allt. Funkade väl helt ok men det var inga toppen hastigheter, gick väl ner i bland och då ringde man supporten och dom sa dom att man fick starta om routern och efter det funkade det (och det är föriövrigt deras router som dom skickade, och nej det var inga fel på inställningarna, man ska inte behöva ställa in dom). Det var alltså 8mbit.

Sedan så var det dags för att förnya, jag avrådde och sa att vi borde byta till Telia för Glocalnet krånglat så mycket men nej, gissa vad? Han uppgraderar till 24mbit och binder sig i ungefär 1 år till! Fyfan! Och denna tid har varit den mest förjävliga med Glocalnet.

Det började med en massa små avbrött då och då som kunde vara några timmar, väldigt irriterande. Sedan så var det nere ungefär 1 vecka internet och Glocalnet supporten klagade som vanligt. Sedan någon vecka senare var Internet nere ännu längre! Det var för att Glocalnet hade störningar i sin station, som dom verkar ha ÅRET RUNT! Supporten är jättedålig och skyller bara ifrån sig om man anar oråd hos dom och säger bara "starta om routern". Men det var droppen. Har "förlorat" flera dagars internettid tack och lov Glocalnet och dom har behandlat en jättedåligt och är oförskämda. Inte fick man något för att ha haft alla dessa problem.

Och nu, när routern har gått sönder efter åska (men wireless på routern funkar) så ringde vi och frågade och då sa dom att dom hade störningar IGEN. Fyfan, så internet kanske funkar 10 min, sen går det ner i 3 timmar och sen funkar det 10 min igen.

Jag är så jävla förbannad på Glocalnet, DET ÄR DET SÄMSTA BREDBANDSFÖRETAGET SOM FINNS, FYFAN VAD JAG HATAR DOM!

HÅLL ER BORTA FRÅN GLOCALNET, SKAFFA ALDRIG DET, SÄG TILL ERA KOMPISAR OM HUR DÅLIGT DET ÄR OCH SÄG TILL ALLA SOM HAR GLOCALNET ATT AVSÄGA ABONNEMANGET OMEDELBART.

Summering:
-Glocalnet är ostabilt som fan! Internet kan krångla flera gånger per dag, eller till och med dagar och veckor!
-Dom har låg hastighet, dom lovar för mycket.
-Supporten är värdelös och det tar ungefär 40-50 minuter att komma fram och det enda dom säger är "starta om routern" eller att det är nån jävla driftstörning.
-Glocalnet har driftstörningar varenda dag.
-Det är inte billigt i längden.
-Man förlorar internettid och pengar.
-Dom har långb bindningstid så när man märkt hur dåligt Glocalnet är så måste man ha kvar det tills kontraktet går ut.
-Alla ska hålla sig borta från Glocalnet, som är ett falskt och oseriöst företag.

Usch. Glocalnet är det sämsta företaget som finns, hoppas dom går i konkurs.

Permalänk
Medlem

kan det bli lägre? åjadå..

http://www.hotpot.se/Glocalnet.htm

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
kan det bli lägre? åjadå..

http://www.hotpot.se/Glocalnet.htm

Nja inte så mycket i alla fall.
Efter jag skrev inlägget och tills nu funkade inte internet.

Borde man byta till Telia eller BBB? TDC kan man ej få här. Telia är väl snabbast och stabilast?

Permalänk
Medlem

jag har då inte haft ett enda problem med Telias uppkoppling sen dom dupade sin inloggnig för nått år sen eller vad det var. tankar iof inte 24/7 heller men..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Telia e bara..... the win

Permalänk
Medlem

Usch, vad trist!!
Dom har ringt mig ett flertalet gånger oxå, men jag har lite humor och pratar vänligt med dom och tillslut föklarar jag att jag har BBB.
"Men vi är MYCKET billigare" - Jasså om du lovar mig det så kan jag byta, "Javisst inga problem!" "Vilken hastighet har du idag?" -100/10 fiber. "Oj vad snabbt men det utnuttjar du väl aldrig" -Nej det kanske inte.
"Vad får du betala för det?" - Inget. "Va?" - Ja, inte en krona. "Oj då" -Du lovade mig att ni var billigare så hur skall du lösa detta nu då?
"Ehh Ehhh. Varför betalar du inget för det?" (Hon mende typ att "Ja Ja mamma betalr förståss.)
-Nä bostadsrättsföreningen har ett avtal med BBB så alla i detta område har gratis internet och telefon abbonemang. (Föreningen står för det 150:-/lägenhet i 3år) Gissa om hon vart förvånad.

Visa signatur

E6600 @ 3.65GHz P5W DH DLX Corsair 6400 2048MB

Permalänk
Medlem

Jag har glocalnet och det är då aldrig några problem. Tankar i 850 kbps som högst och det duger för mig.

Permalänk
Medlem

En annan kan egentligen inte välja någon annan operatör än Telia då jag får bredband genom Skanova och de har satt en 50GiB gräns på alla operatörer utom Telia. Det framgår väldigt dåligt på t.e.x. Glocalnets hemsida.

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edholm
En annan kan egentligen inte välja någon annan operatör än Telia då jag får bredband genom Skanova och de har satt en 50GiB gräns på alla operatörer utom Telia. Det framgår väldigt dåligt på t.e.x. Glocalnets hemsida.

bbb har inte den gränsen över skanova nätet...

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk
Medlem

Re: Varning: Håll er borta från Glocalnet! Opålitliga!

Jag känner mig manad att svara på din tråd, då folk som söker information om Glocalnet behöver se två sidor av samma mynt. Först och främst vill jag säga att det du råkat ut för är tråkigt och dåligt skött av Glocalnet.

Min uppfattning om Glocalnet är att de har väldigt sällan driftstörningar (vilket borde tyda på att det kanske finns lokala skillnader), även om de inträffar. Hastigheten är vad jag förtjänar på det avståndet jag bor på, ett av kraven för att få ut max av vad man betalar för är att det i princip krävs att man bor granne med telestationen med nya fräscha kablar.
Vad jag däremot tycker är dåligt av Glocalnet är att man behöver betala extra om man, efter det att bindningstiden är slut, inte vill binda upp sig på en ny bindningstid.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Vi har glocalnet.Och visst det enda jag kan klaga på är priserna och säkerhets paketet.Men Annars är allt tipp topp.Snittar en tankning på 800-850 och som mest 1020kb/s och detta med 8mb.På tre kilometers avstånd från stationen.Men ska byta till telia vid jul pga det höga priset.Men annars har det funkar rätt bra.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonasz
Usch, vad trist!!
Dom har ringt mig ett flertalet gånger oxå, men jag har lite humor och pratar vänligt med dom och tillslut föklarar jag att jag har BBB.
"Men vi är MYCKET billigare" - Jasså om du lovar mig det så kan jag byta, "Javisst inga problem!" "Vilken hastighet har du idag?" -100/10 fiber. "Oj vad snabbt men det utnuttjar du väl aldrig" -Nej det kanske inte.
"Vad får du betala för det?" - Inget. "Va?" - Ja, inte en krona. "Oj då" -Du lovade mig att ni var billigare så hur skall du lösa detta nu då?
"Ehh Ehhh. Varför betalar du inget för det?" (Hon mende typ att "Ja Ja mamma betalr förståss.)
-Nä bostadsrättsföreningen har ett avtal med BBB så alla i detta område har gratis internet och telefon abbonemang. (Föreningen står för det 150:-/lägenhet i 3år) Gissa om hon vart förvånad.

Jag sitter på samma uppkoppling som dig via BBB gruppanslutning men jag tycker det är fel att påstå att det är gratis bara för att föreningen står för abbonemanget. Du betalar ju hyra för lägenheten men som sagt 150:- är ruskigt billigt för både telefon och bredband. Jag skulle lätt betala även om det kostade 500:- per månad för en uppkoppling på 100 mbit

Permalänk
Medlem

Har bara haft problem med Glocalnet 2 ggr:

1. När jag bytte från Bostream och de olika supporterna satt och ljög och skyllde på varann om vartannat.

2. När jag uppgraderade från 0,5 till 8 Mbit och Glocalnets support fera gånger missade att nämna att mitt modem ej fungerade med den nya hastigheten (de frågade flera ggr vilket märke samt modell).

Driftmässigt har det varit hur bra som helst faktiskt.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Har bytt nu men erfarenheten jag har från Glocalnet är att får du problem så blir det jobbigt att få rätt på det.

Och ett tips är att om ni får problem och har bindsningtid kvar.

Maila så högt upp i ledningen ni kan eller ännu bättre.
Skriv ett brev och skicka till glocalnet på någon sida eller 2 där ni tar upp precis rubbet som ni haft problem med och skriv att du vill avbryta abonnemanget direkt då det aldrig fungerat som dom lovat.

En polare gjorde så och han slapp bindningstiden och abonnemanget blev uppsagt direkt.

Åter till varför jag bytte.

Framför allt när jag spelade online.

Den klarade inte av den trafiken och modemet bootade om utan förvarning 90% av gångerna jag spelade.

I övrigt bootade modemet bara om och så fungerade det igen.

Taskiga teleledningar, fel i stationen eller för svag signal ???

tja. jag fick en lista på en 20 punkter jag skulle gå igenom för att felsöka och hälften av dom kan/fick jag inte göra själv då det handlade om att dra i kablaget i hemmet etc. Utan jag hade varit tvungen att ta telegubbar till hjälp.

Då gav jag upp och sa upp mitt abonnemang direkt och skaffade nytt.

Jag försökte inte ens avbryta bindningstiden så jag sitter med 2 bredband idag.

Men sen är det inte säkert att man får en bättre uppkoppling om man bara byter ADSL operatör för man hamnar i samma skåp och samma lina och har man riktigt otur på samma kort som tidigare i teleskåpet.
Ja då sitter man där igen med samma problem kanske.

Telia är att föredra då de åtgärdar såna fel snabbare än andra operatörer.

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem med Glocalnet, det här med utloggningar m.m när vi nyss hade skaffat Glocalnet. Då mailade jag med en supportkille som fixade DNS-servrarna och så var allt klart. Under ett års period har internet krånglat 2 gånger, och det är ju inte speciellt mycket. Hastigheterna är inte de bästa, men det är för att jag delar linan med så många andra i huset. Man får stå på sig lite och inte tänka att allt ska kunna fungera på en gång. Så är det med allting.

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herakles
Jag sitter på samma uppkoppling som dig via BBB gruppanslutning men jag tycker det är fel att påstå att det är gratis bara för att föreningen står för abbonemanget. Du betalar ju hyra för lägenheten men som sagt 150:- är ruskigt billigt för både telefon och bredband. Jag skulle lätt betala även om det kostade 500:- per månad för en uppkoppling på 100 mbit

Hehe. Visst skulle jag kunna betala dom där 150:- själv.
Men vi har ju inte fått någon hyershöjning heller. Tanken var från början att föreningen skulle skicka ut en räkning på 150:- till dom som hade internet och telefon, men det fick dom inte enligt stadgarna. Och hur skulle dom kunna kolla vilka som utnyttjade tjänsten?.
Innan gick bredbandet på 295:- för 10/10 sedan så höjde dom ju bandbredden själva till 100/10 för samma pengar.
Jaja jag är grymt nöjd i alla fall.

Visa signatur

E6600 @ 3.65GHz P5W DH DLX Corsair 6400 2048MB

Permalänk
Medlem

ja har 8mb från glocalnet

har haft 1 sync försök mot min telestation på 1.5 år

jag harnog glocalnets stabilaste lina

Permalänk

Old news att de är sveriges sämsta ISP tillsammans med Spray

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast
Old news att de är sveriges sämsta ISP tillsammans med Spray

Om GC är bra eller dåligt kan jag inte svara på, en kompis har det iofs och han är inte nöjd. Jag o andra sidan har spray och har väl haft ett isp fel på ett år så jag är klart nöjd med deras tjänst.

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP