Problem med tröga tangenter. Trots avinstallerade hjälpmedel"

Permalänk
Medlem

Problem med tröga tangenter. Trots avinstallerade hjälpmedel"

Okej, ibland testar man lite för dåligt på egen hand. Löste problemet själv.

Hur?

*Öppna regedit via kör
*Tryck sök och skriv "sticky" utan citationstecken.
*Ändra alla nycklar som heter "Flags" och ligger i Accessability-blanånting till exempelvis "!Flags" och ändra värdet till "!510" eller liknande. (Går säkert att ta bort också men då blir det svårare att återställa)
*Tryck F3 för att söka nästa och ändra alla som ska ändras.
*Starta om datorn

Gör det på egen risk. Det funkade bra för mig men man vet aldrig.
Vet inte exakt vad som måste ändras så jag ändrade allt.

Mvh

------------------------------------
Tja!

När jag spelar händer det ofta att jag trycker på en tangent flera gånger i rad (5 tror jag) så att en fråga kommer upp om jag vill aktivera "tröga tangenter".
Detta måste vara djävulens påfund och jag svär varje gång det händer eftersom spelet ofta hänger sig.

Jag vet att man ska kunna trycka på inställningar och sedan inaktivera "tröga tangenter". Problemet är bara att jag har avinstallerat "hjälpmedel" och när jag trycker på knappen "inställningar" händer ingenting!

Finns det någon registernyckel man kan ändra i eller måste jag installera "hjälpmedel", avaktiver "tröga tangenter" och sedan avinstallera det igen?
Verkar omständigt tycker jag.

Tacksam för svar. Mvh Markus
-----------------------------------------

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?