Permalänk
Medlem

Hjälp med P5W Dh Dlx

Som topic lyder, vad mer än processor + processorkylare ska på mobot (förutom alla kort, ram o.s.v.) innan man kan använda det? Man fick så ju himla mycket lulull med moderkortet så man blir lite förvirrad.

Säg gärna till om det är något som kan vara bra att koppla in innan man sätter mobot i chassit.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp med P5W Dh Dlx

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sniffy
Som topic lyder, vad mer än processor + processorkylare ska på mobot (förutom alla kort, ram o.s.v.) innan man kan använda det? Man fick så ju himla mycket lulull med moderkortet så man blir lite förvirrad.

Säg gärna till om det är något som kan vara bra att koppla in innan man sätter mobot i chassit.

Inget mer än så IMO.
Jag börjar alltid med I/O-plåten, så den inte blir bortglömd.
Jag satte i RAM:et först, sen prollen och sist kylaren (Scythe Infinity).

Av lullullet är det bara att hålla koll på var wifi-antennen ska sitta, (markerat med klisterlapp)
f.ö. kollade jag bara distanserna och smällde i kortet i burken.

Sen är det som vanligt alla anslutningar,
(ATX, PCI-E, IDE, USB, SATA, osv. Ljudkortet & graffekexet sist så man har plats för händerna.

"On"..

Mvh

Permalänk
Medlem

Wifi-antennen är den trådlösa "masten" va?

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sniffy
Wifi-antennen är den trådlösa "masten" va?

Japp. Rund vit historia med en utfällbar antenn. Grön (har jag för mig) klisterlapp.

Mvh