Åtkomstproblem med Hotmail / Plus / Live

Permalänk

Åtkomstproblem med Hotmail / Plus / Live

Tjena! Är det någon mer än jag här som har upplevt anslutningsproblem med MSN Hotmail / Live Mail?

Det som är problemet är att när jag skriver in adressen www.hotmail.com skriver in användaruppgifterna och klickar på att logga in så får jag tillbaks bara ett felmeddelande, jag kommer aldrig åt min e-post. Av samma anledning bör jag inte kunna ta emot nya meddelanden via e-post klienten heller.

Jag har flyttat från MSN Hotmail till den nya tjänsten Live Mail. Tidigare hade jag dessutom Hotmail Plus betaltjänsten, så även den följde ju med automatiskt, i fall ni undrar hur jag kan ta emot meddelanden via e-post klienten. Jag vet att det inte fungerar med vanliga Hotmail. Hur som helst så strular skiten om jag får uttrycka mig så.

Har någon av er upplevt samma eller liknande problem under dagen? Vet ni telefonnumret till supporten för Hotmail / Hotmail Plus? Eller går det rent av att ringa Microsoft vanliga support för att klaga lite? Jag skulle få viktig post idag, och det känns ju jävligt frustrerande och irriterande att jag inte kommer åt den nu. Åtminstone om man betalar för skiten så är det rimligt att förvänta sig att det fungerar klockrent, åtminstone bättre en gratis tjänsten. Men det är ju lika illa det här.

Jag har också tänkt på det här med MS Live. Kan detta bero på att man nu går över helt till Live Mail och gräver ner Hotmail för gott, vad tror ni? Finns det något datum publicerat för när man kommer att gå över helt till de nya tjänsterna? Jag antar att hela MSN nätverket kommer att stängas ner då.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Jag har också fått problem med MSN idag. Jag kommer endast ibland åt min hotmail, men MSN Messenger är stendött. Webmessenger kommer jag inte åt heller.

Brossan, som jag delar lina med, kommer inte heller åt sin Hotmail, men han kan logga in på MSN Messenger.

Så något konstigt är det.

EDIT:
En bekant hade också problem med sitt Hotmail konto idag.

Kan tillägga att alla vi har Bredbandsbolaget.
Bekanten hade ringt deras kundservice, men de visste inte om något problem, kan man komma ut på internet skall allt funka, enligt dom.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Enligt en tråd på Flashback berör det mestadels Bredbandsbolaget, vilket man själv har o inte kommer åt Hotmail och MSN

Polarna som kör Comhem eller Telia funkar det för..

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
Jag har också fått problem med MSN idag. Jag kommer endast ibland åt min hotmail, men MSN Messenger är stendött. Webmessenger kommer jag inte åt heller.

Brossan, som jag delar lina med, kommer inte heller åt sin Hotmail, men han kan logga in på MSN Messenger.

Så något konstigt är det.

EDIT:
En bekant hade också problem med sitt Hotmail konto idag.

Kan tillägga att alla vi har Bredbandsbolaget.
Bekanten hade ringt deras kundservice, men de visste inte om något problem, kan man komma ut på internet skall allt funka, enligt dom.

Jaha... där ser man...

Jag glömde att nämna också felmeddelandet jag får när jag ansluter till www.hotmail.com. I Firefox får jag meddelandet att "Servern på by114w.bay114.mail.live.com svarar inte."

Alltså ibland går det ju att komma till sidan där man skriver in uppgifter på www.hotmail.com men när man klickar på att ändra konto man vill logga in med eller när man klickar för att logga in så får man det där svaret att servern inte mår bra. Men ibland går det inte ens att nå startsidan på www.hotmail.com.

Ja, något mystiskt fel är det allt. En sorts glapp kontakt i nätverket liksom.

Men du, gissa vad!? Jag har också anslutning från Telenor/Bredbandsbolaget... så, det kan ju vara något som är galet där. Det verkar vila en förbannelse över oss med BBB. Men jag måste nästan håller mig till deras tes om att i fall Internet fungerar i övrigt så ska det fungera.

Det här är tydligen inte min dag. Men det här är en helt annan historia... idag skulle jag också aktivera röstbrevlådan T2 svar hos Comviq till min mobil, men får bara meddelandet
"välkommen till IQ svar
numret du slog har ingen abonnent
välkommen till t2 svar
ange telefonnumret till abonnenten du söker
please enter the telephone number of the subscriber"

Jag ringde kundservice tre gånger, första och andra gången sa de att jag skulle knappa in 223 i mobiltelefonen, och tredje gången svarade en vars namn jag inte uppfattade (inte för att jag har något emot invandrare, men jag kunde inte ta miste på honom) och han förklarade att man skulle ringa 222 först när man aktiverar tjänsten för första gången och att 223 bara är för att ändra meddelandet. Han hade åtminstone lite koll på saker och ting till skillnad från de andra två. Tyvärr fungerade inte ens detta, jag fick höra samma röst.

Fjärde gången svarade en kärring som ville spela hjälte och med antagligen ingen teknisk utbildning i grunden eftersom jag inte knappade in någon avdelning jag ville komma till. Hon ringde till min telefon för att kontrollera att röstbrevlådan inte fungerade, som om hon inte trode på vad jag sa. Sedan konstaterade hon samma sak, och då började vi bråka lite hon och jag. Hon bad mig dröja kvar för hon skulle ringa teknikerna. Halleluja!! äntligen hade hon fattat rätt beslut och gjort det hon skulle ha gjort redan från början när jag förklarade läget för henne. När jag senare kommer hem så fungerar inte Hotmail fortfarande.

Men det här var ju som sagt en annan historia. Men fan vad man blir förbannad och ilsken. Nu överväger jag starkt att dels byta operatör och dels att byta till Google Mail vad gäller Hotmail. Men egentligen handlar skillnaden mellan operatörerna oftast bara om nyanser, så det spelar egentligen inte större roll. Ibland drabbar det bara vissa, andra inte, men man måste bara bråttas med det.

PS. Jag hoppas verkligen att Hotmail ska fungera till imorgon. Jag har just sänt ett e-mail till supporten och får se vad de svarar eller om de gör det. Jag kan återkomma med svaret här senare. Vi får vara glada att man kan komma i kontakt med supporten åtminstone.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Det är samma problem för mig med fast jag har IpBolaget. Kommer inte åt Windows Live Mail, men Windows Live Messenger funkar bra. Kan ibland vara problem att skicka meddelanden till kompisarna.

Visa signatur

/DragonII

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DragonII
Det är samma problem för mig med fast jag har IpBolaget. Kommer inte åt Windows Live Mail, men Windows Live Messenger funkar bra. Kan ibland vara problem att skicka meddelanden till kompisarna.

Okej, då vet vi att det inte gäller endast Telenors kunder, det kan vara bra att veta. Vad gäller Messenger så har jag just testat att logga in och jag loggade in utan problem. Om och hur det här kan ha påverkat Live Messenger vet jag inte, men det är uppenbart att det är något skumt problem just nu.

Dels så verkar det som att problemet med Live Messenger och dels med Hotmail (Live Mail) svänger lite fram och tillbaka. I ena stunden uppträder det som att Messenger fungerar, och ibland som att den inte gör det (att tolka utifrån det som skrevs innan) och likadant är det med Hotmail (Live Mail).

En sak kan man vara säker på än så länge i alla fall, och det är att problemet inte är hos nätoperatören. Tack för den upplysningen!

Även om det nu är så att MS håller på att byta server eller konfigurerar om den för MS Live så är det ju oacceptabelt att man gör det på det här sättet genom att stänga ner den, det måste ju finnas andra och bättre lösningar. Jag är dels besviken och dels förbannad för att jag inte når min e-post nu trots att jag betalar extra för den.

[EDIT]: Okej, lite uppdateringar nu. Visserligen kunde jag logga in på Messenger Live, men jag kan inte skicka meddelanden till mina kontakter utan att få tillbaka ett "Det gick inte att leverera följande meddelande till alla mottagare:"

En sak till vill jag nu tillägga. Jag har inte ens kunnat logga in på Messenger med mitt andra Hotmail konto utan fick en felkod och efter en felsökning (felsökningsguiden i Messenger) så har jag nu lyckats logga in konstigt nog. Men felsökaren säger fortfarande att det är något fel med portarna, trots att jag har provat att reparera. "Det gick inte att ansluta till tjänsten. Orsaken kan vara felaktiga proxy- eller brandväggsinställningar." Inte ens startsidan som normalt visas när man startar Messenger gick att öppna - "Sidan är inte tillgänglig för tillfället."

Det är tydligt nu att det är något allvarligt fel med MSN Messenger (Live Messenger) och Hotmail (Live Mail). Jag vill avråda er från att försöka logga in under tiden både av säkerhetsskäl och för att inte överbelasta servern i onödan. Förhoppningsvis får vi slippa alla problem fram till morgondagen.

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Kan bara klämma mig in lite och säga att msn inte fungerar för mig heller, och problemet är inte lokalt (har testat allt jag kunna komma på). Har Riksnet.

Permalänk
Medlem

Det är förmodligen dns problem, för jag kom nu åt min Windows Live Mail via en kanadesk proxy server.

Visa signatur

/DragonII

Permalänk
Medlem

Krånglar för mig idag också (Har den där nya Live tjänsten med 2GB inbox). När jag loggar in så fastnar det och det rä bara blankt jag stoppar då och går då bakåt och får då felmeddelande om inkorrekt lösenord(använder Opera 9.02). Om jag dock uppdaterar inloggningssidan en gång till och loggar in så kommer jag direkt till inboxen.

Min ISP är BBB och tjänsten PRO 20/3

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Krånglar för mig med, har BBB. Verkligen förgävligt att de tydligen inte tar ansvar när de märkbart att BBB kunder inte kommer åt Hotmail & msn.

Permalänk

Är det säkert att det bara är BBB. Verkar inte vara det. En kompis till mig har Bitcom och han har också problem.
IpBolaget har problem och Riksnet lika med. Så det är ngt annat här i Sverige.

Själv har jag dock BBB 23/1.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airwaz
Krånglar för mig med, har BBB. Verkligen förgävligt att de tydligen inte tar ansvar när de märkbart att BBB kunder inte kommer åt Hotmail & msn.

Det beror nog inte på att du har BBB, en användare här ovan har sagt sig ha Riksnet och en annan har IpBolaget som operatör, så det borde inte vara bara BBB kunder som drabbas. Jag har själv också BBB och man kan lätt förhasta sig och dra den slutsatsen att det drabbar värst de som har BBB som operatör, men man ska också tänka på att det kan vara så att BBB har flest kunder.

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Det beror nog inte på att du har BBB, en användare här ovan har sagt sig ha Riksnet och en annan har IpBolaget som operatör, så det borde inte vara bara BBB kunder som drabbas. Jag har själv också BBB och man kan lätt förhasta sig och dra den slutsatsen att det drabbar värst de som har BBB som operatör, men man ska också tänka på att det kan vara så att BBB har flest kunder.

ja de sant. Men problemet borde vara löst på en dag? Tar de verkligen så lång tid och fixa detta? :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airwaz
ja de sant. Men problemet borde vara löst på en dag? Tar de verkligen så lång tid och fixa detta? :S

Det kan vara så att ingen har uppmärksammat problemet än från Microsofts sida, även om jag tvivlar på det. Jag har upptäckt problemet ca. klockan 11:00 och det har höllt på ända sen. Det kan ha börjat även tidigare.

Jag har nu provat att synkronisera mina Hotmail mappar i Outlook igen, men nu fick jag ett felmeddelanden: "Uppgiften Hotmail: Mapp:Inkorgen Synkroniserar meddelandehuvuden. rapporterade felet (0x800CCC19): En timeout inträffade vid kommunikation med servern."

Men när jag senast synkroniserade för ca. 5 timmar sedan så tog det lite längre tid men mapparna synkroniserades, men mycket segt dock. Trots det så tror jag inte att det har fungerat som det ska ens då, för jag fick ingen e-post. Och nu verkar det som att det har bara förvärrats. Det ser illa ut just nu. Dessutom fungerar nu inte heller följande server: messenger.msn.com svarar inte.

Är det här bara tillfälligt fel och inom ramen för MSN tjänsterna eller håller Microsoft på att kollapsa? Är det här slutet för Microsoft?...

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Kommer inte heller in. Har testat både amsn, adium x och vanliga msn, (kör Mac med osx)

MS har väll lagt in vista server på sinna messenger servrar.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Prova att använda denna proxy server 154.11.98.150 Port 80, sen ska det gå att komma åt hotmail osv.

Visa signatur

/DragonII

Permalänk

Okej, nu är klockan lagom mycket och jag bör gå sova snart. Men klockan har inte ring än för Microsoft tyvärr.

Jag måste medge dock att jag lyckades (på det numera vanliga konstiga sättet) få min e-post från Hotmail. Jag har bara låtit Outlook stå igång och så fanns mina meddelanden där helt plötsligt (efter en chemalagd uppdatering genom "skicak/ta emot" funktionen). Ett av meddelandena hade bara huvudrubriken dock och var ofullständig. Nu kunde jag inte uppdatera den.....än!

Jag håller med lite föregående skribent om att de har lagt in en Windows Vista server! Fan vilket skit den är det nya OS, det är bara ett enda stort fint tapet, jag vet inte vart den här "utvecklingen" leder nånstans, jag är bekymrad. Jag kommer nog aldrig vänja mig vid framför allt det nya gränssnittet i Vista. Om framtiden ser sån ut så kommer jag söka mig till andra alternativa OS helt och hållet.

EDIT: Det var lite offtopic det sista, men jag var bara tvungen att lägga in några rader om det.

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Har krånglat för mig med, kunde inte komma åt hotmail, inte logga in på MSN och de få gånger jag kunde det så gick det inte att skicka meddelanden. Har ej BBB.

edit; Samma sak idag med, i början vare ingen stor grej men nu är det irriterande.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk

Okej, nu har jag fått svar från Windows Live (Hotmail) support. Annars har jag fortfarande problem med att logga in på Hotmail via webbläsaren, men det har fungerat idag att både ta emot och skicka meddelanden med Outlook. Messenger har jag inte hunnit testa ännu, senast igår kväll kunde jag logga in men när jag skrev till någon fick jag tillbaka felmeddelande om att det inte gick att leverera meddelandet. Jag har inte hunnit testa än de tips som anges i brevet jag fick från supporten. Kanske någon kan testa och säga om det fungerar?

Här är brevet jag fick tillbaka från Windows Live support:

Hej,
Tack för att du skriver tillbaka till Windows Live.

Mitt namn är Christina och vad jag förstår har du problem att logga in på x@hotmail.com och detta y@hotmail.com och jag beklagar verkligen för all frustration som det här kan medföra när något inte fungerar som det ska.

Tyvärr har vi bara email support.

Personalen på vår tekniska support är medvetna om att en del av vara användare har problem med detta. Tyvärr kan vi inte ange någon tidpunkt då problemet kommer att vara löst, men vi arbetar så fort vi kan för att reda ut frågan.

Det har visat sig att om du klickar "Refresh" eller "uppdatera" med jämna mellanrum så brukar det fungera när du får dessa problem.

Vi ber dig att återställa dina Internet -browsers grundinställningar för att se om det kan underlätta.

a. I Verktygs menyn väljer du "Internet Alternativ".

b. Välj en meny som heter "Ta bort cookies"

c. Välj "OK"

d. Välj "Ta bort filer", kryssa i "Ta bort allt offline innehåll" varefter du klickar "Ok"

e. Välj "Säkerhet"

f. Välj "Internet" ikonen, och välj sedan "Standard nivå". Detta val kommer inte vara tillgängligt om du redan har standard nivån som nuvarande inställning.

g. Repetera nu steget för "f" ovan för "Lokalt intranät", "Tillförlitliga platser" samt "Ej tillförlitliga plaster", varefter du väljer "Platser.".

h. Välj nu "Tillförlitliga platser" och klicka på knappen som heter "Platser, eller "Webbsidor" under "Tillförlitliga platser"

i. Ta bort krysset för rutan "Begär server verifiering (https: ) för alla platser i den här zonen" och klicka sedan "Ok".

Skriv nu *.live.com under menyn "Lägg till den här webbplatsen i zonen" och klicka sedan på "Lägg till". Skriv även *.hotmail och *.msn och klicka sedan på "Lägg till". (Notera att det är en stjärna och en punkt.)

k. Välj nu menyn för "Sekretess" och välj "Standard".

l. Välj nu "Avancerat" ur meny valen i toppen av sidan.

m. Klicka nu på "Återställ Standard värden"

2. Gå till sidan genom att använda en säker inloggning.

Skriv https://login.live.com i adress fältet.

Om detta inte fungerar, gå till https://account.live.com i stället.

3. Omregistrera säkerhets filerna:

Klicka på start menyn i Windows, och klicka på "Kör.", varefter du skriver "regsvr32 softpub.dll" och sedan väljer "OK". Klicka sedan "OK" när du mottar bekräftelse på att registreringen var framgångsrik.

Klicka på start menyn i Windows, och klicka på "Kör.", varefter du skriver " regsvr32 initpki.dll" och sedan väljer "OK". Klicka sedan "OK" när du mottar bekräftelse på att registreringen var framgångsrik.

Klicka på start menyn i Windows, och klicka på "Kör.", varefter du skriver " regsvr32 urlmon.dll" och sedan väljer "OK". Klicka sedan "OK" när du mottar bekräftelse på att registreringen var framgångsrik.

Klicka på start menyn i Windows, och klicka på "Kör.", varefter du skriver " regsvr32 wintrust.dll" och sedan väljer "OK". Klicka sedan "OK" när du mottar bekräftelse på att registreringen var framgångsrik.

Starta om datorn och testa att logga in igen. Meddela gärna oss hur det går.

Vi ber dig ladda ner den senaste uppdateringar för Windows på den här länken http://www.microsoft.com/downloads

Eller om du har IE 7 http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=s...

Vi vill tipsa dig om att kontakta din ISP (internet leverantör)

Får du samma problem om du tillfälligt använder en annan webbläsare eller tillfälligt inaktiverar en eventuell proxy mjukvara eller brandvägg?

Vi ser fram emot ditt svar. Tack för ditt tålamod!

Det finns dock inget datum publicerat för när man kommer att gå över till de nya tjänsterna.

Mer information om funktioner och frågor får du om du klickar på "Hjälp" längst upp till höger.

Tack för att du använder Windows Live.Tveka inte att höra av dig om du har flera problem.

Med vänliga hälsningar,

Christina
Windows Live - Support

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

MS vet inte vart felet ligger.

http://www.idg.se/2.1085/1.97469

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Själv använder jag kanadas proxy och funkar fint med IE, MSN och kommer åt även hotmail.

Visa signatur

/DragonII

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DragonII
Själv använder jag kanadas proxy och funkar fint med IE, MSN och kommer åt även hotmail.

Går du in på www.msn.ca då?

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Går du in på www.msn.ca då?

Japp, utan problem.

Visa signatur

/DragonII

Permalänk
Medlem

Går det att skriva in någon proxy i inställningarna på msn för att få det att fungera måntro?

Permalänk
Medlem

Jag har oxå problem med msn live, har ej funkat på ca 3 dagar att logga in med messenger. Har comhem som isp

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk

Msn funkade för mig fint i dag vid klockan 11-13, sen testa jag inte den förrän nu vid 21 tiden och vips så funkar det inte igen. Men vi vet ju att felet ligger hos MSN och inte hos ngn operatör. Men nu får det fan ta och funka, har ju varit så här i 3 dgr nu.

Telia, Tele2 och Com Hem har inga problem med MSN (Com Hem har ju andra problem i stället, blev Com bort i natt hehe), lite skumt att bara vissa ISP har det. Sen har ju flera länder problem.

Sen kan väl ElectroGeeza skriva hur man gör för att det ska funka och inte bara skriva att han använder Kanadas proxysever.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Räcker att skriva in i IE. Verktyg -> Internetalternativ -> Anslutningar -> LAN-inställningar -> Använd en proxyserver ibockat och skriv ip adressen och port jag skrev tidiagre i tråden.

Just nu verkar det funka fint för mig utan proxy. Kanske dom har hittat felet.

Visa signatur

/DragonII

Permalänk

Jag vet inte om någon av er fortfarande upplever problem med Hotmail (Live Mail) eller Messenger, men det gör inte jag. För mig började Hotmail fungera som vanligt (även Messenger) sedan igår. Jag vet dock inte om det beror på att det är MS som har fixat felet på deras server eller om det är de instruktioner jag fick från Live support som har hjälpt. Om det fortfarande är någon som har problem med det så kan det vara värt att prova göra det som stod i brevet jag fick från Live support som jag skrev innan. Jag skriver om instruktionerna här nedan nu i något förenklad form.

Observera att det här gäller om du använder Internet Explorer som webbläsare, om du använder annan webbläsare så får du lista ut själv var du ska gå in på och hur du ska göra. Även om du använder Firefox/Opera så kan det vara värt att prova IE för att ändå se om det fungerar. Instruktioner för Windows registret hittar du längre ner.

Internet Explorer

I varje ruta under fliken Säkerhet ska du klicka på Standard knappen för att återställa standardinställningar. Går det inte att klicka så betyder det att standardinställningar är redan inställda. Om du använder någon brandvägg och antivirus program så kan det krävas att du låser upp IE innan du kan ändra några inställningar. Det gäller bl.a. F-Secure programvara.

Du ska skriva exakt det som står i listan där under för att inställningarna ska på så sätt omfatta hela domäner.

Windows Register

Klicka på startmenyn och klicka på "Kör...", skriv sedan "regsvr32 softpub.dll" och klicka "OK"... vänta en liten stund nu tills fu får ett meddelande.
Klicka "OK" igen när du mottar bekräftelse på att registreringen var framgångsrik.

Upprepa nu samma sak tre gånger, men istället skriver du nu...

"regsvr32 initpki.dll"

"regsvr32 urlmon.dll"

"regsvr32 wintrust.dll"

Du skriver dessa kommandon en efter en och inte i en rad, och definitivt inte med citattecken.

Jag vet inte om det här kan vara lösningen på problemet, men jag vet att när jag gjorde det här så försvann problemet med Hotmail i alla fall. Men det kan vara så att MS redan hunnit hitta problemet och lösa det under tiden jag höll på med det här. Men det kan vara värt att prova det här om du har fortfarande problem med Hotmail.

Och glöm inte att starta om datorn också...

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Funkar numera utmärkt för mig och jag har då inte gjort några ändringar så det är nog Microsoft som skärpt till sig och fixat felet!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version