Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Robot

Grafikkortskylare

Jag använde mig av Lubriks koncept, men jag la till en 92 mm Zalman-fläkt istället. Jag har ett sunkigt grafikkort för tillfället så jag vet inte hur mycket temperaturen har minskat på grafikkortet, men processorn gick ner cirka 2 grader i alla fall. Fläkten låter rätt mycket när jag kör den på högsta hastighet, men den låter inte alls mycket om man sänker hastigheten till cirka 60%. Funderar lite på att fästa fläkten med vibrationsdämpare eftersom fläkten skapar resonans ibland.

Besök albumet: Grafikkortskylare av Basic_version

Permalänk
Medlem

smart ide.. då kommer jag snart då med en uppgradering med en 120mm fläkt:P....(eller inte inte, orkar inte göra sånt)

Permalänk

jävligt smart, men inbyggd fläkt i grafik kortet ftw

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicholas15
jävligt smart, men inbyggd fläkt i grafik kortet ftw

eller både och?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
eller både och?

Behövs det? :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicholas15
Behövs det? :S

kanske inte... men det blir knappast sämre

Permalänk

Vitsen är ju såklart att få ner grafiktemperaturen så mycket som möjligt, även om grafikkortet är passivt eller har fläkt.

Permalänk
Avstängd

hm.... undrar om det går med en 120 fläkt....

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

riktigt smart lösning...tack för tipset!

Permalänk

det va en smart lösning..

Permalänk
Medlem

detdär ska jag göra, har en fin 120mm fläkt som ligger som inte får platts någon stans i chassit, men detdär är ju najs som fan! tack för tipset!

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Avstängd

haha ofta härma en annan skaffa et liv

Permalänk
Medlem

Fett najs.
10.
Ska ta min tid och göra en sån också.