Vilket program för MKV - filer ?

Permalänk
Medlem

Vilket program för MKV - filer ?

Hejsan!

Hoppas nu det här hamnar i rätt tråd.

En kompis skickade ett klipp till mig i High Definition kvalite, filen verkar vara "MKV" , har försökt med VLC player,Media player och Mplayer , inget verkar funka.
Så hoppas ni experter där ute vet vilken spelare eller codec jag behöver ? vill verkligen se klippet

Tack för att ni tog er tid att läsa ^^

Permalänk
Medlem

Power DVD 7 har stöd för BR och HD-DVD så den borde funka tycker jag

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Tackar ska testa den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Tackar ska testa den

Hej!
Kör du windows vista? Då kan du ladda ner "Vista codec pack" och döpa om filen till .avi, så gör jag och det fungerar perfekt med PowerDVD 7. Annars kan du nog tanka ner CCCP Codec pack också. Båda har fungerat för mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Haali Media Splitter (med stöd för bl a Matroskacontainer) + codec för videospåret (vanligtvis Xvid eller X.264, använd med fördel ffdshow) är en bra lösning. Spela sen upp filen i valfri mediaspelare.
Jag avråder som vanligt från codecpacks.

Permalänk
Medlem

Konstigt att inte ditt VLC klarar av den, då VLC har stöd för matroskacontainers...

Men annars fungerar MediaPlayer Clasic tillsammans med CoreAVC codec mycket bra.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Haali Media Splitter (med stöd för bl a Matroskacontainer) + codec för videospåret (vanligtvis Xvid eller X.264, använd med fördel ffdshow) är en bra lösning. Spela sen upp filen i valfri mediaspelare.
Jag avråder som vanligt från codecpacks.

Håller med, förutom att CoreAVC är den bästa codecen för x.264 material.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Håller med, förutom att CoreAVC är den bästa codecen för x.264 material.

Det råder delade meningar om det, dessutom är ffdshow alltid freeware.

Permalänk
Medlem

Ffdshow (vilket i övrigt är ett jäkligt fint paket) är tyvärr inget alternativ om man vill ha seriösa HD-codecs. CoreAVC är det som gäller, och det finns inte mycket som är lika optimerat idag. CoreAVC är inte bäst, men optimeringsmässigt är det riktigt bra (drar mindre CPU etc).

PowerDVD erbjuder däremot hårdvarustöd för HD, om man nu har grafikkortet för detta. Vad jag vet har PowerDVD även 64 bitars stöd.

Permalänk
Medlem

testa att köra G-Spot för se vilka codecs som matroska filen använder

Permalänk
Medlem

Det här är lite överraskande, men jag tänkte fråga om det är någon som vet hur man bränner .mkv-filer ?