Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

You're in for a world on pain om du inte är en frekvent besökare av 4chan, 2ch och sankaku.

Har varit inne på 4Chan med skepsism. Glider alltid in på de barnförbjudna delarna de få gånger jag varit där. Sjuk sida. Sjuka människor. Anime delen brukar vara tråkig.

Guess im in for a world of pain then!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

hmm förstår inte varför så många gillar Elfen Lied har sett alla avsnitt anser att det finns mycket bättre anime och manga

typ FMA (anime FMA brotherhood helt sjukt bra) , sedan har vi GTO ifall man vill ha en roliga avslappnad serie heheh, Sedan finns haji no impo (stavning) för den tränings tokiga hehe man blir sjukt sugen på att gå till gymnet när man ser på animen heheh + den är riktigt bra

mer bra hmm Hunter X Hunter , death note, historys strongest diciple (manga o anime hehhe)
Dessa är mina favoriter som jag alltid återkommer o ser om som anime ifall jag inte hittar något nytt roligt heheh

sedan följer jag även naruto men börjar tröttna nu lite samma gäller för bleach heeh

men ni som har samma smak som mig har ni några goa tips

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk

Hur funkar det här med Olicensierad anime? Är det lagligt att tanka? Om det är lagligt. Vilka är de bästa sidorna?

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Nej nej nej. Fansubs = warez, deal with it.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Cobra - Den kompletta originalserien
Cobra - Den kompletta originalserien (5-disc) - Discshop.se

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Fint. Man borde kanske få tummen ur och inskaffa dvd-utgåvan av den svenska dubben också.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Alltså vad är grejen med OreImo? Jag vill gilla det men tack vare en tsuntsun lillasyster så går det inte. And don't get me started on the plot...

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Alltså vad är grejen med OreImo? Jag vill gilla det men tack vare en tsuntsun lillasyster så går det inte. And don't get me started on the plot...

För det första är det väl slice of life så plotten är väl ganska ointressant, premissen däremot är finner jag ganska roande.

Sen är det väl bara en tidsfråga innan hennes dere sida kommer fram.. man har väl redan skymtat den någon gång annars är ju att hon nästan bara är tsun ganska kul, speciellt när hon själv inte inser det och sitter och klagar på tsuntsun karaktärer i spelen hon spelar hehe

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Anarchy! Everyone wants to be me!

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

P-NILS och Triffid, ni har massuppfittat OreImo. Det är inte en serie för fags som hänger på MIH, det är en serie som driver med fags som hänger på MIH

EDIT: Men in Hats

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drjens:

hmm förstår inte varför så många gillar Elfen Lied har sett alla avsnitt anser att det finns mycket bättre anime och manga

typ FMA (anime FMA brotherhood helt sjukt bra) , sedan har vi GTO ifall man vill ha en roliga avslappnad serie heheh, Sedan finns haji no impo (stavning) för den tränings tokiga hehe man blir sjukt sugen på att gå till gymnet när man ser på animen heheh + den är riktigt bra

mer bra hmm Hunter X Hunter , death note, historys strongest diciple (manga o anime hehhe)
Dessa är mina favoriter som jag alltid återkommer o ser om som anime ifall jag inte hittar något nytt roligt heheh

sedan följer jag även naruto men börjar tröttna nu lite samma gäller för bleach heeh

men ni som har samma smak som mig har ni några goa tips

Jag kollade nyss klart på D.Gray-Man, vilken var sjukt bra. Mkt i stil med FMA. Slutet har dock en del lösa trådar och jag har ingen aning om det kommer fler avsnitt. Någon som vet?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag kollade nyss klart på D.Gray-Man, vilken var sjukt bra. Mkt i stil med FMA. Slutet har dock en del lösa trådar och jag har ingen aning om det kommer fler avsnitt. Någon som vet?

kommer antagligen inte mer då dom summerade vad som fanns ute av mangan under ending credits typ.. mangan är dock fortfarande publishing så om du vill veta hur det går kan du ju läsa den

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

Är det någon annan här som sett Rebuild of Evangelion, bättre än orginalet och i glorious 1080p

Permalänk
Medlem

Bara sett You are (not) alone ännu, väntar på tillfälle att se You can (not) advance.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Bara sett You are (not) alone ännu, väntar på tillfälle att se You can (not) advance.

Heh, den är grym! Längtar som fan tills 3.0 kommer ut, med tanke på att 2.0 släpptes förra året så lär väl den komma ut någon gång i 2011.

Permalänk
Medlem

Denna anime säsong var verkligen ingen hit... Ingen som kan rekommendera något brutalt med mycket blod, vapen explosioner och kanske en touch av perversion?

Permalänk
Medlem

Känner någon till animen "Mobile Suite Gundam Seed"? Hur hänger den ihop med "Mobile Suite Gundam"? Borde jag börja med original-animen ifrån -79?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Nåja, denna säsong har iaf gett oss en av det bättre jpop låtarna på länge.

Här är för övrigt en graf för hur alla Gundam serier hänger ihop.

http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=rel&aid=715

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Här är för övrigt en graf för hur alla Gundam serier hänger ihop.

http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=rel&aid=715

Det tackar jag för! Är ju lagom invecklat, men det kanske gör det hela bättre. Att börja med animen ifrån -79 ser iaf ut som en bra idé. Jag är väldans nyfiken nu faktiskt En anime som blivit så stor måste ju vara bra. De har ju 8/10 i snitt på MAL.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Hedersmedlem

Tokyo assembly panel clears bill to regulate sexual content in comics Japan Today: Japan News and Discussion

Citat:

comics and animations containing depictions of rape and other penal offenses and those ‘‘unduly lauding or exaggerating’’ incestuous affairs

whoopdefuckingdoo, kommersiell anime och manga kommer se lite annorlunda ut framöver tror jag bestämt.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Det ska vara skrivet så att det inte ska påverka redan släppt material, men man undrar hur det ska fungera när det är själva säljledet som ska kontrolleras :S Hur tänkte någon där? Och är det inte redan åldersgräns på köp av visst material även i hela japan? Har inget backa upp mig på, bara har för mig.
Aja, om hundra år så kommer allt omkring.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Tokyo assembly panel clears bill to regulate sexual content in comics Japan Today: Japan News and Discussionwhoopdefuckingdoo, kommersiell anime och manga kommer se lite annorlunda ut framöver tror jag bestämt.

I think not, bara det att mycket mer anime kommer säljas utanför tokyo. Nu har jag inte läst det här i helhet men kommer det påverka tv sändningar också?

EDIT: om japanen själv får tala.

*

This is a Tokyo ordinance bill, so while it is not a national legislation, it will still have a profound impact because all publishers and anime companies are centered in Tokyo.
*

This is not a ban, but it penalizes any publisher and producer of material that Tokyo considers to be harmful to minors. Unlike in the US, retails have less responsibility, i.e. if a book they sell is marketed as a general audience by the publisher, but Tokyo deems it to be harmful, then it is the publisher’s responsibility to recall all the books.
*

Tokyo already has the power to designate anything that is too sexually stimulating for minors OR too sadistic for minors OR too likely to cause criminal acts among minors OR cause suicide among minors as “harmful material”, and force such material to be treated as adult only material.
*

This bill does not target simple nudity and panties showing up on the screen, but will make it more difficult to conduct social commentary on difficult issues of sex and relationships since fictional material must adhere to real life criminal codes AND not celebrate relationships between close relatives who can’t marry in real life, or their material may be considered harmful to minors.
*

This bill does not target “hentai” (which is a term we don’t even use in Japan). All material already marketed as adults only is exempt, since those titles are considered to be inaccessible to minors.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart jag möjligen kan få tag på The new adventures of Speed Racer?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Panty & Stocking var ju trots allt ganska kulig, med äkta Gainaxslut och allt.

Nästa vecka börjar Madoka Magica, usch vad man våndas.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aake:

Nästa vecka börjar Madoka Magica, usch vad man våndas.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Ett tag sedan postade i tråden.. kollade runt lite vad som är på g nu

Permalänk
Medlem

GITS: SAC 3!!!!!! Jag tänker inte forska nånting, utan bara hoppas på att det blir snuskigt jävla bra.

Permalänk
Medlem

Ikväll så ska jag njuta av Infinite Stratos - IS, Oniichan no Koto Nanka Zenzen Suki Janain Dakara ne, Beelzebub, Dragon Crisis!, Wolverine och andra OVAn av Roberta's Blood Trail.. num num num

Glömde visst Freezing och Kore wa Zombie desu ka

Permalänk
Skrivet av m0rk:

och andra OVAn av Roberta's Blood Trail.. num num num

Jag vill ha 3e ovan... Så sjukt bra!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Beelzebub, Infinite Stratos - IS, Freezing och Kore wa Zombie desu ka var ganska bra... Rio var helt värdelös och Oniichan no Koto är halv värdelös version av Kiss X Sis