Permalänk
Permalänk
Citat:

Nice prize. Enda man vill ha är ju walkman-programvaran. Är det enda sättet att flasha om hela firmware:en?
Får troligtvis min imorgon=)
Blir tokig om ja inte får den snart!!

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk

Enligt mig

+
Ljud
Temat/ meny härligt
utseendet på mobilen
kameran har fin bild, beror väl självklart vad du är för en foto***

-
Kan kännas plastig
Tappar man den en gång så riskerar man nog att något kommer att gå sönder.

---------------
Det där med att luckan e glapp. Har du inte känt på andra likadana med skjutlucka min D500 kändes exakt likadan. Alltså tycker inte den är glapp.
---------------
Finns många andra mobiler som har mycket men man använder inte allting på en mobil. iaf inte ofta.
---------------
Är helnöjd trots priset. Mobilen har inte allt men den är läcker.
kör även med 1gb minne till den.

Mest nöjd med själva temat i mobilen + utseendet.

Permalänk
Medlem

Inte för att dra upp gamla trådar. Men ville bara tipsa de som tänker köpa en sådan här att köpa den i butik. Samt testa ifall den accepterar ert simkort. Har via jobbet upptäckt att alla simkort inte är kompatibla med den. Den kan inte läsa vissa simkort.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Har preics mottagit min S500i Mysterious Green, köpt av S.M.E. I UK, det är en äkta nalle, följde tom med svensk laddare, något som förvånade mig. Slösade 200:- på att köpa en från webhallen.

Skjutluckan glappar än så länge inte för mig, dock känns ratten aningen plastig, den kan säkerligen komma att lossna. Har tankat övergprs och mms-inställningar och prövat mp3-spelaren lite. Tummen ner till det medföljande headsettet, öronmuffarna är av modell knoggärn och sitter riktigt illa i öronen.

För mig som gått steget från 2 år gammal sketen T630 så är den helt klart skitbra, allt känns bättre XD

Har tagit ett gäng bilder på kartong och prylar som är på väg upp, ska bara slåss med katten om överföringskabeln till kameran.

Ah, äntligen lite bilder:

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Svarta är faktiskt snygg även om dom inte lyckats med knappsatsen direkt.
SE som vanligt, samma speccs med nyare skal.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

Var längesen jag skrev i tråden nu. Under denna tid har jag hunnit med att äga två styck s500i. För er som bor i Borås-området så var det min mobil som var med i tidningen:) (läs artikeln nedan)
http://bt.se/edrum.jsp?article=270843
HAHAHA! Det var mina sms och min flickvän som blev uppringd. Jag lämnade nämligen tillbaka telefonen för att luckan glappade lite, och de lyckades med konstverket att inte kolla så att allt var borttaget i telefonen. Nästa dag köpte en dam mobilen från netonnet och resten kan ni läsa i artikeln:P Lite pinsamt för ja kommer inte ihåg vad för sms jag hade i den. Kan ha vart mycket pinsamma...

Men åter till topic.

På båda exemplaren glappade luckan (mest i utfällt läge). En kompis som köpte en likadan hade inte detta problem, så det var därför jag bytte. Andra gången bad ja att få pengarna tillbaka och kollar nu efter en annan mobil.

S500i hade väldigt bra skärm, och ljudet på mp3-spelaren var helt godkänt (är ingen expertlyssnare). Kameran var ingen höjdare men duger väl till dess ändamål(inte att föreviga semestern). Den kändes lite plastig i början men man vänjde sig. Ibland var det lite halvjobbigt att skjuta upp luckan för man hade ingen "kant" att trycka tummen emot.

Sammalagt är det en bra telefon till ett väldigt bra pris för de som inte behöver expert-kameror eller dylikt. Se till att ni inte får ett glappande exemplar bara.
Blev visst ett rätt långt inlägg.
//Agge

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Avstängd

Den påminner väldigt mycket om Nokias N serie...

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk

Tjena!

Jag har hjälpt morsan att köpa en Sony Ericsson S500i, som hon fick hem i dag.

Nästa steg blev att få den i brukbart skick - sätta i SIM, sätta i batteri, ladda den, och så vidare.

Det visade sig svårare än jag kunnat drömma om.

Anser mig ändå rätt tekniskt bevandrad, och man har ju haft en och annan mobiltelefon, och pillat med desto fler. Men här utgör två saker bekymmer för mig:

1. SIM-kortet och dess montering.

2. Luckan till batteriet och SIM-kortet, på baksidan av telefonen.

Telefonen har någon slags variant på SIM-kortsplacering/-montering som jag inte sett innan. Det är liksom bara ett hål i överkanten där batteriet placeras, där man skjuter upp SIM-kortet. Där är det sedan fjädrande. Först trodde jag att SIM-kortet skulle köras upp tills det klickade till, ungefär som när man sätter i minneskort i kameror och mobiler, men det ville liksom inte låsa sig i inskjutet läge. Under grubblandet över detta kändes det dessutom mysko, för OM SIM-kortet liksom fick sjunka på plats, som jag tyckte att det såg ut som att det skulle sitta, så började jag grunna på hur man får ut det. I alla fall, till slut fick jag för mig att kortet bara skulle skjutas in en liten bit, och att man sedan sköt det på plats med batteriet. Med den modellen skjuts nämligen SIM-kortet upp när batteriet sätts på plats, och jag gissade helt enkelt att det var så det var tänkt. Sagt och gjort, jag satte dit batteriet och stängde telefonens bakluckan (som jag redan här slogs av skulle bli svår att öppna vid behov).

Sedan sattes telefonen på laddning, men när den var färdigladdad och vi skulle starta den, så uppmanades vi att sätta i SIM-kortet. Jaha, då hade jag alltså gissat fel på hur SIM-kortet skulle placeras (skissen i instruktionsboken är dessutom kriminellt undermålig).

Nu behövde jag alltså öppna telefonen igen, vilket visade sig lättare sagt än gjort. Fasen, telefonerna i dag är ju ofta vansinnigt svåra att öppna (även de delar som är till för att kunna öppna och stänga tämligen frekvent, som exempelvis batteriluckan) - luckan sitter hermetiskt tillsluten, som om den suttit där i tusen och åter tusen år!

Jag försöker med den klassiska modellen, att dra den neråt, ungefär som batteriluckor brukar fungera på alla möjliga slags prylar, men den vill liksom inte, och desutom "svänger" telefonen just i nederkant av batteriluckan, vilket inte direkt gör det lättare. Jag är inte kropp att få upp den. Det är klart att jag skulle kunna börja bända upp den, men då känns risken uppenbar att jag gör åverkan på telefonen eller luckan.

Så, nu är jag i desperat behov av hjälp...

1. Någon av er som endera har en S500i, eller bara råkar veta eller ha testat... HUR öppnar man batteriluckan?

2. Och sedan, HUR ska SIM-kortet placeras/monteras?

Ytterst tacksam för all tänkbar hjälp jag kan få. Minsta lilla tips är välkommet!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guldgossen
// HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!11!!!! //

Jodå, ditt första antagande var helt korrekt gällande simkortet, det ska tryckas upp och klicka till så det fastnar, därefter kan man klicka in det så fjädrar det ut.

Luckan till batteriet..
1. tryck neråt, dvs mot svängen på baksidan, se till så du inte skjuter isär telefonens skärm och tangentsatts.
2. lyft nu upp lockets del där det möter mitten av telefonen, plocka bort.
3. batteriet bör falla rakt ur.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Tackar, sphr!!

Följdfråga: När man trycker in SIM-kortet, ska det sjunka ner i "facket", så att det ligger parallellt med telefonens bottenplatta, eller ska man bara skjuta in det tills det klickar till och fastnar?

Följdfråga 2: Luckan... Man ska alltså dra den neråt, men när man fått en glipa i skarven mitt på bakstycket, så viker man alltså upp den där, mitt på? Alltså inte i nederkant, i "svängen"?

Tack!

Permalänk
Medlem

tackar verkligen

trodde jag skulle få lämna tillbaka simkortsfanskapet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kuve
tackar verkligen

trodde jag skulle få lämna tillbaka simkortsfanskapet

Kunde varit värre, vi hade en kund som behövde lämna tillbaka den, simkortet gick inte att trycka in alls... Den klickade aldrig eller så, och kunde inte läsa kortet

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Tack för hjälpen!!

Det löste sig till slut. Men jääävlar så svår luckan var att öppna. Farsan fick hålla i telefonen, och trycka luckan ner mot "svängen". Då lyckades han få upp en liten, liten lucka i skarven mitt på bakstycket, som jag kunde pressa ner ett kreditkort i, och sedan använda för att bända upp öppningen så pass att det sedan gick att öppna luckan. En helt grotesk konstruktion.

Modellen för SIM-kortets placering har jag nu mer förståelse för. Trycker man bara in det tillräckligt långt så låser det sig i intryckt läge, precis som det brukar fungera med minneskort. Det jag skulle kunna tycka är att man kan placera SIM-korten bättre. Under batteriet, där man alltså måste öppna monsterluckan för att komma åt det, sitter det inte bra. Beroende på hur man använder sin telefon kan man ju ha anledning att ta ur och sätta i det med rätt jämna mellanrum. JAg skulle föredra att även SIM-kortet placerades utanpå telefonen, i en läsare av minneskortsmodell.

Permalänk

Ville bara meddela att den mörkgröna versionen av S500i kommer till Sverige snart!

http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200708/01/20070801121122_MOB...

Nu är min stora undran vilken jag ska välja.. Grön S500i eller K530i...

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)

Permalänk

Nya frågor ramlar in...

Morsan hävdade plötsligt att sliden ibland inte går att öppna helt. Att den liksom stannar efter typ två centimeter.

Hon hävdade också att hon tolkat det som att det sker när hon saknar mottagning.

Jag var rätt skeptisk, för att uttrycka det milt. Och inte blev jag mindre skeptisk när jag trots att jag försökte en lång stund, ändå inte lyckades provocera fram fenomenet. Telefonen öppnade sig snällt hela tiden.

Jag skratade lite och sa att hon måste ha hållit för den med andra handen.

MEn, hon insisterade, och nu i dag är jag ute hos dem, och plötslig får jag själv uppleva det.

Sliden går ibland inte att få upp mer än två centimeter. Sedan är det stopp. Och det kan ibland upprepas 3-4 gånger innan man får upp den.

Även för mig har det hittills främst uppstått i samband med att telefonen har dålig mottagning, men jag har väl rätt svårt att köpa att det skulle bero på det.

Sååå...

1. Är det fler av er där ute som upplevt eller upplever samma sak?

2. Är det någon av er som har någon teori om vad det kan bero på? Vad man kan göra åt det?

3. KAN det vara kopplat till ingen/dålig mottagning?

Danke!

/L

Permalänk
Medlem

haha att de skulle vara dålig mottagning låter rejält otroligt me tanke på att man kanske behöver göra annat ändå :S

Jag mailade elgiganten som verkar ha billigaste priset på den guldiga varianten idag och fick svaret att dom ej har någon aning om när den kommer in men att ja ska komma in och förhandsboka och betala handpenning!

Men hur gick det med att förändra språket, flasha t9 och så ni som köpte på ebay?

Permalänk
Medlem

guldgossen, det låter som något kommit in i telefonen (sten eller liknande) och ibland blokerar öppningen

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Asså det pratas om att det finns teman i S500 som ändras beronde på någon faktor, vilken det nu är vet jag inte, vet du så säg till!

Det jag undrar är om den "funktionen" även finns i w580?
Någon som vet?

Permalänk

Ingen mer än jag som har problem med att telefonen totalhänger sig ibland när man ska ta sig till kameraläget? Tycker för övrigt att batteritiden verkar va lite sisådär, att den glappar lite väl mkt i uppfällt läge, och att den knarrar en del när man trycker på dom "smala" silver knapparna samt navigeringsringen. Sen att batteritiden kan ligga på 19% när man lyssnar på musik för att sedan dra upp till 40-50 igen när man stänger av är ju lite knepigt.

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stofe
Asså det pratas om att det finns teman i S500 som ändras beronde på någon faktor, vilken det nu är vet jag inte, vet du så säg till!

Det jag undrar är om den "funktionen" även finns i w580?
Någon som vet?

Alla (utom något speciellt) tema i telefonen ändras beroende på tidpunkten på dygnet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av $en$eLes$
Ingen mer än jag som har problem med att telefonen totalhänger sig ibland när man ska ta sig till kameraläget? Tycker för övrigt att batteritiden verkar va lite sisådär, att den glappar lite väl mkt i uppfällt läge, och att den knarrar en del när man trycker på dom "smala" silver knapparna samt navigeringsringen. Sen att batteritiden kan ligga på 19% när man lyssnar på musik för att sedan dra upp till 40-50 igen när man stänger av är ju lite knepigt.

Min S500 har aldrig hängt sig och jag brukar telefonläget 3-4 gånger i veckan. Batteritiden är lite halvtaskig måste jag hålla med om, pratar inte mycket men en laddning i veckan gör jag ändå. Luckan jag har glider som en oljad bäver över nylonmatta. Inte heller knarrar något men ratten KÄNNS plastig.

Att batteritiden fluxar sådär tror jag har att göra med att telefonen blir varm av mp3-funktionen, när den kallnar så klarar batteriet att pressa ur mer kräm igen.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av sphr Min S500 har aldrig hängt sig och jag brukar telefonläget 3-4 gånger i veckan. Batteritiden är lite halvtaskig måste jag hålla med om, pratar inte mycket men en laddning i veckan gör jag ändå. Luckan jag har glider som en oljad bäver över nylonmatta. Inte heller knarrar något men ratten KÄNNS plastig.

Att batteritiden fluxar sådär tror jag har att göra med att telefonen blir varm av mp3-funktionen, när den kallnar så klarar batteriet att pressa ur mer kräm igen.

[/QUOTE]

Min telefon hänger sig bara i kameraläget, alltså när man ska gå in i just det läget, annars så har den aldrig hängt sig. Lyssnar jag på musik via högtalarna lite under en dag och leker lite med den så kanske batterinivån ligger på ca 50% efter en dag, och då har jag inte pratat något. Det har också blivit ett litet glapp på luckan till batteriet på vänster sida, samt att lacken har släppt lite på baksidan, trots mycket varsamt användande. Funderar på att lämna in den på teliabutiken igen och få den utbytt, att den hänger sig är oacceptabelt imo. MEN, det är en ny telefon och nya telefoner brukar ha sina barnsjukdomar. Men trots alla "brister" (kan ha fått ett dåligt ex. bara) så älskar jag ändå telefonfanskapet

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk

Fan den här telefonen hade man ju glömt bort helt!
Är rätt sugen på att beställa en sån från leverantören nu men problemet är att jag mer eller mindre säker på att jag ska köpa en w960 när den kommer ut... men ingen vet ju när den kommer!

What to do, what to do

Känns lite onödigt att köpa en lur nu och sen en ny nästa månad...