Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
>100000 WU:s

Tipsa redaktionen

Permalänk
Medlem

vi får fortsätta jobba på nu bara
blir en fin julklapp

Visa signatur

weeeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Tipsa redaktionen

gjort!

förresten, dregelmyller, jag tyckte ju det vore häftigt att skaffa en extra Q6600:a att folda med, men fatta vad knäckt jag blev när jag såg denna post

Permalänk
Avstängd
Citat:

gjort!

förresten, dregelmyller, jag tyckte ju det vore häftigt att skaffa en extra Q6600:a att folda med, men fatta vad knäckt jag blev när jag såg denna post

Va fan så sitter man här med 4 stenålders burkar.....

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

gjort!

Hehe ja men det där var ju normalt med 20 Q6600

Permalänk
Medlem
Citat:

gjort!

Haha, galet.. alltíd nån som ska va värst. Inte lite heller

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Tipsa redaktionen

Skriver kanske en nyhet om det till helgen, då får den lite längre exponering.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Är det vanligt att det tar typ 2 dagar att göra klart en WU ?

Visa signatur

[ Station - | Corsair Obsidion 650D | MSI Z87-G45 | 2xGTX 970 | SSD 250GB 4,5 TB HDD | 16 GB DDR3 1600 MHz | i7 4770k | Corsair H80 | 2x22" Benq LED ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GimlY
Är det vanligt att det tar typ 2 dagar att göra klart en WU ?

det beror ju på vilken processor du har samt hur mycket av processorn den får använda såklart.

Min E6600 kan ta 2 dagar på vissa WU och längre/kortare på andra.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Suck, de har ju gått rakt i händerna på Sony:s pressrelease som fick det att låta som om allt bra kom från PS3.

"PS3-nätverk"???

Permalänk

Kommer det komma stöd för Nvidia's GPUs?
http://developer.nvidia.com/object/cuda.html

Visa signatur

Intel Core i5, GeForce GTX 570, 8 GB DDR3, Intel SSD 510 120GB, Linux Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Skriver kanske en nyhet om det till helgen, då får den lite längre exponering.

Det ska bli intressant!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyborg666
Kommer det komma stöd för Nvidia's GPUs?
http://developer.nvidia.com/object/cuda.html

Det vberkar inte så......

Dom som utvecklar det vill inte använda två olika kärnor utan köra allt via DirectX. Men det är någon bugg i nividias drivrutiner så det fungerar inte.

tror det var så iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Det vberkar inte så......

Dom som utvecklar det vill inte använda två olika kärnor utan köra allt via DirectX. Men det är någon bugg i nividias drivrutiner så det fungerar inte.

tror det var så iaf

ja, nåt sånt fast helt hopplöst verkar det inte

Permalänk

Nu ligger man på 296:e plats
Äntligen under 300:de plats..och still going down

Och vi i laget ligger på 112:e plats men vi bör hinna ner under 100 innan årets slut

Permalänk

Jag hoppar väl in också då. Använder 50% av min 2GHz C7-processor (annars blir den för varm för min långsamma, tysta fläkt)

Visa signatur

CCNA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freelancer42
Jag hoppar väl in också då. Använder 50% av min 2GHz C7-processor (annars blir den för varm för min långsamma, tysta fläkt)

woho!

å en annan sak.. för första gången på ett bra tag har vi en positiv trend på vår poängkurva, mest tack vare de 3-4 senaste dagarnas foldande och som en följd av detta beräknas vi ligga topp 100 den 19/12-07

woho!

Permalänk
Medlem

Jag hoppar på med min X2a

EDIT: foldar dock bara på max 70% av cpu, slår dock av den här burken när jag sover

Permalänk

Härligt alla som foldar
Nu visar vi folk att vi på sweclockers kan folda som bara den

Allefall vi som är aktiva

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Härligt alla som foldar
Nu visar vi folk att vi på sweclockers kan folda som bara den

Allefall vi som är aktiva

japp! vi får hoppas på nån artikel nu till helgen som gör att folk som inte foldat på länge vaknar till liv igen!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
japp! vi får hoppas på nån artikel nu till helgen som gör att folk som inte foldat på länge vaknar till liv igen!

Förhoppningsvis så skrivs det en krönika om ämnet så att det blir en artikel istället för en nyhet. Artiklar tenderar ju att ligga kvar lite längre än nyheterna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge

Ja hoppas kan vi ju allefall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danka
Suck, de har ju gått rakt i händerna på Sony:s pressrelease som fick det att låta som om allt bra kom från PS3.

"PS3-nätverk"???

Nja nu är det ju så att folding@home känner igen vilken typ av station (pc, konsoll eller vad det nu kan vara) och sammanställer deras totala beräkningskapacitet, och just alla ps3 som foldar kommer upp till den nivån, så visst ps3 får cred, men bara den cred den ska ha!

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Avstängd

plats 111....

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vi skulle kunna behöva en logga till foldinglaget att använda i nyheterna. Enda kravet är att bilden ska skala ned till 495 x 150 px. Är nån sysslolös nu över helgen så är det bara att köra på och klistra in resultatet i tråden.

(Kan köra en omröstning sen om vilket bidrag som är bäst)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Folding@SweClockers.com

Date of last work unit 2007-11-10 13:37:54

Hehe!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Går det inte att minimera själva konsolen till "klockan"? Kör på två textklienter och tröttnar på att ha dom i nere i fältet. Hoppas att någon fattar vad jag menar.

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiritual
Går det inte att minimera själva konsolen till "klockan"? Kör på två textklienter och tröttnar på att ha dom i nere i fältet. Hoppas att någon fattar vad jag menar.

Du kan ha den som en tjänst, då syns den bara i aktivitetshanteraren.