Vad är er åsikt om Mona Sahlin?

Permalänk
Medlem

Så fort jag hör henne prata så får jag en fruktansvärd längtan av att döda något (tur att man jobbar i skogen då ).

Allvarligt så tycker jag att hon är en riktigt "korkad" människa, så där mycket konstiga citat skulle inte ens jag kunna häva ur mig, årminstone inte där media är!

Men S förlust är Aliansens vinst, det tackar vi för

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Förstår inte varför politiken ska vara så personifierad. Jag röstar på en ideologi inte en partiledare. Jag tror Mona kan föra fram argumenten bra bara hon får chansen.

Ner med egoism... fram med kollektivet! (som vi säger på fyllan )

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Geeks
SweClockers

Mona Sahlin är den perfekta partiledaren för... alla motståndare. Är oerhört enkelt att gräva fram allehanda smaskigheter kring henne. Några exempel:

1. Fiffel och båg. Stor skandal bakom sig med missbruk av regeringens kontokort.
2. Haft eget företag som hon tömde på pengar och satte i KK.
3. Slängt ur sig allehanda grodor. Favoriter:

* "Jag hatar allt genuint typiskt svenskt."
* "Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker."
* "Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet."
* "Jag tog ut ett förskott på lönen, och det kan väl de flesta göra."
* "Det är klart, ibland drar maktsuget. Makt är roligt."

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Mona Sahlin är den perfekta partiledaren för... alla motståndare. Är oerhört enkelt att gräva fram allehanda smaskigheter kring henne. Några exempel:

1. Fiffel och båg. Stor skandal bakom sig med missbruk av regeringens kontokort.
2. Haft eget företag som hon tömde på pengar och satte i KK.
3. Slängt ur sig allehanda grodor. Favoriter:

* "Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker."
* "Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet."

Problemet är väl att det gått så långt att många tycker synd om henne och att hon bör stöttas i sin comeback, istället för att hon borde ut ur politiken. Kan lätt bli politiskt självmord att klanka ner på henne då, särskilt om man är gubbe och har mage att, gud förbjude, kritisera en kvinna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze

Nä, har hon verkligen sagt det där? ... Det vägrar jag tro på. Hur kan man? Är det inte meningen att hon ska vara en bildad person?

Är själv inte så insatt i svensk politik, så detta var lite chockerande. Röstade neutralt btw, men det var innan jag läste din post.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Nä, har hon verkligen sagt det där? ... Det vägrar jag tro på. Hur kan man? Är det inte meningen att hon ska vara en bildad person?

Är själv inte så insatt i svensk politik, så detta var lite chockerande. Röstade neutralt btw, men det var innan jag läste din post.

http://sv.wikiquote.org/wiki/Mona_Sahlin

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

OMG...

Fascinerande att Göran tog in mig i regeringen trots att jag inte kan tänka.

HAHAH ja visst var det....

Förresten, ni vet den låten som sossarna sjunger på 1:a maj, internationalen.
Vet ni att de inte sjunger den tredje versen....

Där står det: Vi under skatter dignar ner.

om NI vill göra något åt svensk politik, gå med i MUF!
själv är jag med i Kalmar.

Visa signatur

Muf:are

Permalänk

vi klarar oss bättre utan henne

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk

Nej.... Med henne har vi ju vunnit nästa val:D LEVE Kapitalismen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Vad är er åsikt om Mona Sahlin?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist

Sen finns det ju en hel del "konstigheter" som filmen ovan inte tar med, exempelvis alla citat: http://sv.wikiquote.org/wiki/Mona_Sahlin

Haha, klockrena citat, alliansen skulle ju kunna bygga en hel valkampanj som enbart bestod av reklam för Sahlins citat.

Permalänk
Medlem

Re: Vad är er åsikt om Mona Sahlin?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Sedan flera månader socialdemokraternas nya partiledare.

Själv har jag inte direkt något förtroende för Sahlin. Den här filmen sammanfattar rätt bra: http://www.youtube.com/watch?v=HE6VXnScmC4

Sen finns det ju en hel del "konstigheter" som filmen ovan inte tar med, exempelvis alla citat: http://sv.wikiquote.org/wiki/Mona_Sahlin

Haha. Jag gillar när hon säger Jimmie Åkessons namn. "Men Jimmie Åkesson....." Låter som om hon är hans mormor och ska tillrättavisa honom om vad han tycker:P

rösta neutralt. Skulle inte rösta på henne dock. Men jag tror ju att väldigt många av oss har fifflat med något mer eller mindre här under våran livstid:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Hedersmedlem

En sosse, vad finns det att säga...

Girig, korkad, dock utan "herrgård"

Moderaterna äger sönder

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

Om hon plötsligt ramla i duschen och bröt nacken skulle jag inte vara så sorgsen.

Permalänk

...och som vanligt träffar Mr.Schnucky det berömda huvudet på spiken.

Permalänk
Medlem

Usch nej, hatar henne. Vad har hon ens gjort för att bli vald till partiledare? Har hon någon stor politisk bedrift de senaste tio åren?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk

Nä, hon är nog ingen stor politisk ledare, men å andra sidan så verkar ju hon inte helt inkompetent när det gäller att gå hem oss svenska folket och hålla bra tal. Hur politiken ska se ut är det ju som tur var ganska många fler än henne inom sossarna som har ett ord att säga till om.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Mona Muslim? Ja du... Nog för att det finns värre personer men hon har nog aldrig gjort något positivt i mina ögon. Att hon efter 25år i riksdagen fortfarande inte vet vad hon snackar om är knappast något positivt.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

På vilket sätt skulle man göra något åt politiken genom att gå med i MUF? Det skulle väl vara om ens största problem är de höga skatterna, men det finns ju andra ungdomsförbund som man kan prångla ut såna åsikter i också. Om man är generellt mot politiker passar man väl bäst i något liberalt parti.

Jag gillar förövrigt inte Mona Sahlin, och jag tror aldrig jag har hört någon uttrycka någon form av positiva saker om henne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
En sosse, vad finns det att säga...

Girig, korkad, dock utan "herrgård"

Moderaterna äger sönder

Trevlig syn på andra ideologier hörrudu.

--
Btw, i filmen stod det "ni vet, sånt som andra tvingats avgå för". Vem har tvingats avgå för sånt? Vad jag kommer ihåg så avgick dom självmant, dock av påtryckningar.

Jag hyser inga starka känslor för henne på något sätt, men gillar henne gör jag iallafall inte.

EDIT: Källa på att muslimska förbundet kräver sharialagar tack.. (ur youtube-filmen) Detta kallar inte jag sharialagar iallafall..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightKnight
...och som vanligt träffar Mr.Schnucky det berömda huvudet på spiken.

Bang on target, pal.

Permalänk
Medlem

Vidrigare och falskare politiker får man leta efter.

Permalänk
Medlem

Hon är en dryg jävel en som vissa av mina grannar anser att dom är så jävla bra medan man själv är skit rättare sagt..
"Det är bra att alla betalar skatt, men jag själv försöker mygla, det finns 9 miljoner andra som kan betala"

Sen röker hon säkert 1 limpa cigg i veckan :/

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Om hon plötsligt ramla i duschen och bröt nacken skulle jag inte vara så sorgsen.

Jag skulle bli sorgsen.... bara skojade....men jag skulle inte vilja att hon dog... då kanske vi skulle få en värre motståndare..

Och tänk på att filmen Mona fifflar är tyvärr gjord av Sverige demokraterna...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spacemarine
OMG...

Fascinerande att Göran tog in mig i regeringen trots att jag inte kan tänka.

HAHAH ja visst var det....

Det där var väl i och för sig ett ironiskt svar på GP's uttalande i dokumentären om honom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Vidrigare och falskare politiker får man leta efter.

Jag tycker nog att Lars Ohly är betydligt mer otäck än Mona Sahlin. En kommunist och erkänd mytoman som partiledare för ett av våra största partier, fy fan.

Permalänk
Medlem

Tål inte att se haggan ens.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Hon är totalt inkompetent ... därför gillar jag att hon är partiledare för socialdemokraterna.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk

Hakkensnark, även om någon säger något som GP sa, ska inte en politiker säga det.... Det är ju politiskt självmord att säga att man är dum, annars håller jag med att "den-vidriga-som-ej-får-nämnas" är otroligt mycket värre...

http://www.youtube.com/watch?v=0UGnfIBNdBI

han hade ett så otroligt korkat svar på frågan (detta var innan valet):
Vad går er valpolitik ut på:
han svarade: Det får vi se när vi vunnit valet.
Varpå reporterna undrade vad han menade.
Jo, vi får se med hur mycket vi vinner och baserar vår politik på resultatet...

WTF?! om man röstar på VP får man en politik om de vinner?

hahaha, de har tur får de mer än 4%....

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Källa på att muslimska förbundet kräver sharialagar tack.. (ur youtube-filmen) Detta kallar inte jag sharialagar iallafall..

Muslimska förbundet har aldrig sagt något liknande, det var en eller några få personer som lämnade in förslaget, och har ingenting med muslimska förbundet att göra. I väldigt extrema länder så stödjer runt 10-20% av befolkningen sharialagar, andelen muslimer i sverige som stödjer sharialagar är troligtvis ännu färre. Även om det mycket väl kan handla om 5% som är sinnessjuka över allt annat. Förhoppningsvis kan ett muslimskt förbund inte bli så pass påverkat av en så pass liten minoritet, så därmed är det nog ett antal år innan vi börjar få problem med självmordsbombare för att vi är för sekulära.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Somliga säger att det är dåligt för landet att bli negativ och smutskasta sin motståndare i TV. Jag säger att dessa har röstat för att höja skatterna 95 gånger, och är antagligen från västerbotten. Faktum är att en viss tidning rankade nyligen dessa som de som har mest fel, och antagligen är mest rasistiska i hela västerbotten, och de som är mest emot mig personligen. Så, vem tänker ni lita på, mig, eller de antagligen rasistiska västerbottningarna som är emot mig?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Mona är det ultimata beviset på att "Om man har nått en viss höjd innom politiken så kan man klanta sig hur mycket som helst, det blir bara en spark snett uppåt" och politikerföraktet är totalt!

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu