Permalänk
Medlem

En fråga ang. CPU usage..

Jo jag var inne i aktivitetshanteraren och såg att CPUn får jobba även om jag inte gör nått.
Så jag tänkte fråga om nån vet vad "wmpnetwk.exe" gör för nytta? Den står ofta på 50% av CPU krafterna samt System Idle Process som hela tiden står på 98-99....

E detta något galet, någon som har samma problem?

Jag har datorn i signaturen...

/Anders

Permalänk
Medlem

Efter nån sekunds efterforsking kom jag fram till att den processen tillhör windows media player. Mer exakt "Windows Media Player Network Sharing Service"

Har det alltid varit såhär eller hände det från en dag till en annan?
Isf är det trolgiast att det snarare hände från en uppdatering till en annan, kan vara nån uppdatering som gått in snett, du kan prova att döda processen och se ifall det hjälper, elelr om windows media player är igång, avsluta programmet.

Om du absolut inte vill leva med det kan du alltid prova systemåterställning till ett datum då den inte gjorde så.

System Idle process SKA stå på dom värderna, det är hur många procent den inte "arbetar" så den behöver du inte oroa dig för

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem

Se här för info:

http://forums.cnet.com/5208-6142_102-0.html?forumID=5&threadI...

"I've had the same problem. Try one of three things

NOTE: Obviously you won't be able to share media with you xbox 360 etc if you do any of this or try TVersity (which I believe is much better).

1. In Windows Media Player turn off media sharing

in the library tab right click on it > click "media sharing" unclick the media sharing tab and click ok

2. Turn off the "WMPnetwk.exe" service
Under the "RUN" command in the start meni type "services.msc"
Scroll down to "Windows media player network sharing"
Double click and under startup type set to disabled

3. Uninstall Windows Media Player 11...I mean if after 11 versions it still doesn't work right then its probably not gonna is it!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Uninstall Windows Media Player 11...I mean if after 11 versions it still doesn't work right then its probably not gonna is it!"

word!

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster