Hur lokala är tidningarna i Stockholm?

Permalänk
Medlem

Hur lokala är tidningarna i Stockholm?

Har alltid undrat detta och googlande har bara förvirrat mig! Visst finns det?

Hur lokala är tidningarna i Stockholm?

Permalänk
Medlem

Va ? Vad menar du ?
Om det finns lokaltidningar ?

Ja, det finns ju gratistidningen City som fokuserar en hel del på lokala saker, liksom metro och .se.
Sedan finns lite halvtaskiga lokaltidningar för olika delar i Stockholm, tex östermalmsnytt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Inge mer? En polare på teamspeak trodde att aftonbladet och expressen var lokalt. Även om stockholm är tätt har inte alla områden en egen lokaltidning? Typ som östermalsnytt då. För här uppe i piteå kan vi också plocka en gratis metro som vad jag tror inte är modifierad.

Permalänk

Är det storstockholm eller city du har i åtanke?
Det finns flertalet lokaltidningar i förorterna kring Stockholm vad jag vet i alla fall.

Permalänk
Medlem

Stortsett hela Stockholms kommun.

Permalänk

http://www.mitti.se/ delar ju ut på olika håll i stockholm.
Får även hem Spångabladet i brevlådan ibland.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Inge mer? En polare på teamspeak trodde att aftonbladet och expressen var lokalt. Även om stockholm är tätt har inte alla områden en egen lokaltidning? Typ som östermalsnytt då. För här uppe i piteå kan vi också plocka en gratis metro som vad jag tror inte är modifierad.

Har jag förstått dig rätt om du undrar om t.ex. Expressen inte har samma utgåva på Söder och Kungsholmen? Mig veterligen är utgåvan identisk i hela Stockholm.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk

DN och SvD är i min mening Stockholmstidningar. De täcker förvisso hela landet, men de är Stockholmsorienterade. Jag tycker inte att det finns någon anledning att läsa någon annan av de nationellt distribuerade tidningarna. MEd det menar jag inte att man inte skall läsa sin lokaltidning, men jag skulle ha svårt att skiljas från DN.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwinginStan
DN och SvD är i min mening Stockholmstidningar. De täcker förvisso hela landet, men de är Stockholmsorienterade. Jag tycker inte att det finns någon anledning att läsa någon annan av de nationellt distribuerade tidningarna. MEd det menar jag inte att man inte skall läsa sin lokaltidning, men jag skulle ha svårt att skiljas från DN.

Enda anledningen, som jag ser det, för någon som bor utanför Stockholmsområdet att köpa DN är om man är intresserad av debattartiklarna som brukar publiceras i just DN.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Inge mer? En polare på teamspeak trodde att aftonbladet och expressen var lokalt. Även om stockholm är tätt har inte alla områden en egen lokaltidning? Typ som östermalsnytt då. För här uppe i piteå kan vi också plocka en gratis metro som vad jag tror inte är modifierad.

Det är metro Riks. Den finns på de flesta ställen. Utom GBG, STHLM och Malmö där de har lokala nyheter också. Riks är den bantade versionen.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Enda anledningen, som jag ser det, för någon som bor utanför Stockholmsområdet att köpa DN är om man är intresserad av debattartiklarna som brukar publiceras i just DN.

Lite så jag menar. För oss som bor i sthlm är DN lokaltidningen, precis som Gefle Dagblad är lokaltidningen i Gävle. Jag menade att det är meningslöst med Aftonbladet / Expressen om du bor i sthlm.

Utanför hufvudstaden så tycker jag ändå att DN har ett berättigande eftersom att journalistiken ofta är av högre klass än lokaltidningarna, debattartiklarna är nästan uteslutande bättre och de olika bilagorna fokuserar inte enbard på sthlm trots att tyngdpunkten ligger där.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Det är metro Riks. Den finns på de flesta ställen. Utom GBG, STHLM och Malmö där de har lokala nyheter också. Riks är den bantade versionen.

Ahh men då är det säkert nåt sånt med aftonbladet och expressen också även om dom är lite större, borde plocka upp en metro, aftonbladet och expressen när jag drar till stockholm och gemföra lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwinginStan
Lite så jag menar. För oss som bor i sthlm är DN lokaltidningen, precis som Gefle Dagblad är lokaltidningen i Gävle. Jag menade att det är meningslöst med Aftonbladet / Expressen om du bor i sthlm.

Utanför hufvudstaden så tycker jag ändå att DN har ett berättigande eftersom att journalistiken ofta är av högre klass än lokaltidningarna, debattartiklarna är nästan uteslutande bättre och de olika bilagorna fokuserar inte enbard på sthlm trots att tyngdpunkten ligger där.

Tittade för säkerhets skull att du själv va från stockholm. Behövde inte gjort det egentligen^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

I Vasastan har vi "Vi i Vasastan"