Playstation 3 vs Xbox 360?

Permalänk
Avstängd

Playstation 3 vs Xbox 360?

Tja,

Snart ska GTA IV lanseras och jag har svårt att välja konsol.
Spelet kommer att lanseras till båda konsolerna men hur tror ni att det kommer att vara i framtiden? Xbox 360 har ju bara DVD9 Duallayer men PS3:an har Blueray, kommer inte de snyggaste och bästa spelen kräva högre lagringskapacitet vilket Xbox 360 inte har? Hur ska dom få plats med allt på bara en DVD Duallayer skiva?

Permalänk

Jag skulle köpt en PS3'a. Blu-ray, wlan, möjlighet till Linux, gratis online-spelande. Några rätt nice fördelar.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Dom får plats, det behöver du inte oroadig över:D. Men skulle själv tagit ett ps3. Fast ja gillar dosorna till 360 mycket mycket mer.

Har själv ett 360, det låter förbannat mycket. Har vart inlämnat men dom säger att det är normalt:S. Så ps3, lite dyrare och sämre dosor. Men du får blue-ray.

Permalänk
Medlem

Vad sägs som att läsa alla andra 360 vs Ps3 trådar som tar up ämnet i stället för att starta nytt flame war.

Permalänk
Medlem

Usch, vilken dålig rubrik det var på den här tråden. Som upplagt för gräl...

Hur som helst, titta på vilken konsoll som har flest attraktiva spel och köp den.

Båda konsollerna har sina egna fördelar. PS3 har gratis onlineläge, medan Xbox 360 har lite mer funktioner online. PS3 har Blu-Ray medan Xbox 360 är billigare. Det finns en massa anledningar till att köpa båda konsollerna, och båda två är bra och kommer att göra dig nöjd. Därför, välj efter spelen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag har en 360, men om jag skulle valt konsoll idag hadde jag valt en PS3, mest pga mediamöjligheterna samt Final Fantasy spelen.

Kom på om det är något spel du gillar som släpps exklusivt til en konsoll, välj då den. Eller köp båda

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

de fördelar ps3'an har nämnde redan nicke

dock så har ju 360 ett bättre spelutbud, elite varianten låter inte lika mycket som de gamla versionerna av 360 (har haft både en premium men sålde den och köpte en elite). så nu har jag en 360 elite samt ps3'a och kan säga att jag inte märker av någon av dom när dom är igång.

I mitt egna tycke så är PS3'an mer utav en media maskin är spel maskin medans 360 då är raka motsattsen dvs spel och inte media maskin

Permalänk
Avstängd

Xbox 360 har bara stöd för DVD9 dubblakapaciteten på 4,7 = 9,4 GB men PS3 har Blueray vilket har mycket högre kapacitet, tänk om framtidens GTA kräver 10-15 GB utrymme SOM är inget problem för PS3, hur skulle DVD skivan få plats? Skulle inte Xbox 360 få sämre grafik och kvalitet än PS3?

Permalänk

Köp PS3.

Som det nämnts tidigare så har den blu-ray, wlan och gratis onlinespelande.

Snart kommer superspelen som kommer sopa mattan med allt motstånd också

Permalänk
Avstängd

PS3 kommer att ha bättre grafik (texturer) och större värld & ljud tack vare Blueray vilket Xbox 360 inte kan ha eller hur?
Annars köper jag PS3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zcc
Xbox 360 har bara stöd för DVD9 dubblakapaciteten på 4,7 = 9,4 GB men PS3 har Blueray vilket har mycket högre kapacitet, tänk om framtidens GTA kräver 10-15 GB utrymme SOM är inget problem för PS3, hur skulle DVD skivan få plats? Skulle inte Xbox 360 få sämre grafik och kvalitet än PS3?

när nästa gta kommer lär vi sitta på de kommande next gen konsolerna

Permalänk
Citat:

PS3 kommer att ha bättre grafik (texturer) och större värld & ljud tack vare Blueray vilket Xbox 360 inte kan ha eller hur?
Annars köper jag PS3.

Nej, det stämmer inte. Finns inga spel som drar nytta av det extra utrymmet än.
GTA IV ser exakt likadant ut på båda konsollerna, 360 får DLC och blir därför bästa GTA-konsollen.

Sen att 360 kostar mindre än hälften av PS3 är ju riktigt trevligt, får ju 4-5 spel för mellanskillnaden.

Permalänk

Hmm, fel forum del kanske? Finns också massa trådar om GTA och konsollerna.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Legendarisk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nej, det stämmer inte. Finns inga spel som drar nytta av det extra utrymmet än.

Om man definierar drar nytta av utrymmet som att det faktiskt används så finns det visst spel som utnyttjar det, se på Uncharted t.ex.

"In terms of Blu-Ray, we just couldn’t have made Uncharted without it; with Uncharted we have almost filled it (91 percent)."

http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2007/10/30/getting...

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Citat:

Annars köper jag PS3.

Nej, inte än. Nästa generation behövs kanske mer utrymme än en dvd9 kan ge, men inte idag. De enda spel som inte kunnats trycka in på en skiva är Blue Dragon och Lost Odyssey, och det på grund av den stora mängden förrenderade filmer (något som passar in bättre på sent 90-tal). Dock är ju Blu-Ray fortfarande trevligt, men så är ju den billigaste varianten av PS3 också 1500kr dyrare än standardvarianten (Pro/Premium) av Xbox 360.

Hur som helst, välj efter spelen. Det är det enda idiotsäkra sättet att få vad du vill ha.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Annars köper jag PS3.

jag har läst att ms kommer att lancera blue-ray till 360 (hittar inte länken) men swec nyhets report läste jag det på.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
jag har läst att ms kommer att lancera blue-ray till 360 (hittar inte länken) men swec nyhets report läste jag det på.

Har med läst det, dock gör det att konsollen troligtvis kommer att bli lika dyr som en ps3:a. 360+bluerayspelare menar jag.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Avstängd

mm tror jag med den blir :(, tråkigt nog

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biber
Om man definierar drar nytta av utrymmet som att det faktiskt används så finns det visst spel som utnyttjar det, se på Uncharted t.ex.

"In terms of Blu-Ray, we just couldn’t have made Uncharted without it; with Uncharted we have almost filled it (91 percent)."

http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2007/10/30/getting...

Frågan är ju dock hur mycket som kan lösas med optimering. Okomprimerat 7.1 ljud i 49 olika språk samt videofiler i 1080p okomprimerat känns väl lite sisådär nödvändigt. Nu har ju inte just Uncharted det, men jag har väldigt svårt att se hur gemene man kommer dra märka av det. Visst är det grymt att funktionen finns, men det är inget jag skulle betala 1500 spänn extra för.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
dock så har ju 360 ett bättre spelutbud,

Tycker du ja.

Citat:

elite varianten låter inte lika mycket som de gamla versionerna av 360 (har haft både en premium men sålde den och köpte en elite). så nu har jag en 360 elite samt ps3'a och kan säga att jag inte märker av någon av dom när dom är igång.

Eftersom Elite har samma dvd-spelare som Pro måste dom väl låta lika möe, right? Min Pro är verkligen inte tyst.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Testpilot

Dom nya versionerna av pro med HDMI låter inte alls lika mycket som dom gamla, har själv en ny xbox och den låter inte så mycket när man spelar. Tycker faktiskt det beror mycket på hur spelen använder skivan, en del spel läser mycket hela tiden medans andra slutar läsa när den laddat in en bana och låter DVD-läsaren vila.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Tja,

Snart ska GTA IV lanseras och jag har svårt att välja konsol.
Spelet kommer att lanseras till båda konsolerna men hur tror ni att det kommer att vara i framtiden? Xbox 360 har ju bara DVD9 Duallayer men PS3:an har Blueray, kommer inte de snyggaste och bästa spelen kräva högre lagringskapacitet vilket Xbox 360 inte har? Hur ska dom få plats med allt på bara en DVD Duallayer skiva?

Vad har din kompiskrets för konsoler? bra om man kan låna spel av varandra!
själv så köpte jag ps3:an på grund av vissa spel som kommer till den!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
Tycker du ja.

Eftersom Elite har samma dvd-spelare som Pro måste dom väl låta lika möe, right? Min Pro är verkligen inte tyst.

då har du antagligen än äldre model då jag verkligen inte kan hära någon skillnad i ljudnivå mellan min ps3'a och elite då båda är påslagna
Och sen med spelutbudet så är det i mitt tycke ja, då mycket av det som kommit ut till ps3'an idag är inte mycket jubla över.
Dock så har ps3an många intressanta tiltar på g men det har även 360 så man får vad framtiden har att erbjuda

Permalänk
Medlem

Halva nöjet med XBOX 360 är Xbox Live som är underbart Värt varenda krona och man kan få tag på billigt Live via Ebay.

XBOX 360 är MYCKET billigare samt har betydligt fler bra speltitlar. Får man inte nästan 2st 360s för priset av 1 PS3?

Lättare för utvecklarna att utveckla spel till 360. Har varit ute längre än PS3 och utvecklarna känner därför till hårdvaran i 360 mycket bättre => Bättre spel.

Sen är den nya HDMI-versionen av XBOX 360 Premium ganska tyst

Men om man flashar/modifierar 360n (som jag har gjort) så kan man ändra läshastigheten på DVD-läsaren och då hörs den inte alls. Knäpptyst. Och skillnaden i laddningstiderna är knappt märkbara.

Sen är handkontrollen till 360 den bästa jag har använt genom tiderna.

Tycker PS3s handkontroller är så plastiga, ingen känsla direkt.

Visst smaken är som baken men det är vad jag tycker!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Halva nöjet med XBOX 360 är Xbox Live som är underbart Värt varenda krona och man kan få tag på billigt Live via Ebay.

XBOX 360 är MYCKET billigare samt har betydligt fler bra speltitlar. Får man inte nästan 2st 360s för priset av 1 PS3?

Lättare för utvecklarna att utveckla spel till 360. Har varit ute längre än PS3 och utvecklarna känner därför till hårdvaran i 360 mycket bättre => Bättre spel.

Sen är den nya HDMI-versionen av XBOX 360 Premium ganska tyst

Men om man flashar/modifierar 360n (som jag har gjort) så kan man ändra läshastigheten på DVD-läsaren och då hörs den inte alls. Knäpptyst. Och skillnaden i laddningstiderna är knappt märkbara.

Sen är handkontrollen till 360 den bästa jag har använt genom tiderna.

Tycker PS3s handkontroller är så plastiga, ingen känsla direkt.

Visst smaken är som baken men det är vad jag tycker!

Nu är det mycket svårare att välja, men tror ni att det kommer att vara samma spelkänsla i 360 som PS3? Det är ett stort plus att man kan flasha 360 undrar när man kan flasha PS3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph

Riktigt så är det inte, PS3an har en del grejer som Xboxen inte har. Det är ju inte helt ovanligt med trådlösa nätverk i hemmen idag, och vill man ha det till sin Xbox 360 ser prisbilden litet annorlunda ut. Så här mycket skulle det kosta att köpa respektive konsol på Webhallen idag:

Xbox 360 Premium (2599) + WLAN adapter (749) = 3348kr
PS3 40GB = 4189kr

Skillnaden är alltså ca. 800kr. (Jag tog med en Xbox 360 Premium för att det är den modellen som har HDMI-utgång.) Man kan alltså få en fattigmans-Xbox 360 som kostar mindre, men det känns rätt meningslöst att inte ha WLAN eller HDMI.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

dock så är ps3'an wlan ganska dåligt av egen erfarenhet, kanske beror på att jag har 60gb versionen (vet ej om den är bättre på de nya versionerna) men kör hellre wired för bättre och stabilare överförings hastigheter

Permalänk

Jag har 60GB versionen av PS3 och jag har inte märkt några större problem med wlan. Dom demos jag laddar ner brukar hålla hög fart minst 500kb, ofta runt 700kb (sitter med 8Mb) på datorn när jag laddar ner så kommer jag max upp i 1Mb.

Jag skulle köpt konsollen efter vilka spel man vill ha. Och då tänka längre än GTA IV. Personligen ser jag fram mot MGS4, GT5 ocg FF XIII till PS3 men vet inte vilka stora titlar som kommer till 360 i år och nästa år.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Riktigt så är det inte, PS3an har en del grejer som Xboxen inte har. Det är ju inte helt ovanligt med trådlösa nätverk i hemmen idag, och vill man ha det till sin Xbox 360 ser prisbilden litet annorlunda ut. Så här mycket skulle det kosta att köpa respektive konsol på Webhallen idag:

Xbox 360 Premium (2599) + WLAN adapter (749) = 3348kr
PS3 40GB = 4189kr

Skillnaden är alltså ca. 800kr. (Jag tog med en Xbox 360 Premium för att det är den modellen som har HDMI-utgång.) Man kan alltså få en fattigmans-Xbox 360 som kostar mindre, men det känns rätt meningslöst att inte ha WLAN eller HDMI.

Så kan väl se på saken också

360 + wlan + play and charge kit + extra blueray video spelare o lite annat skit = 360 ÄR DYRARE!! rarrrr

.... spelar väl ingen roll va fan ps3an har för extra funktioner när man snackar pris? man får vad man betalar för helt enkelt.

Console Rundown

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf