Hur ändrar jag mailen i Mac Os X

Permalänk
Medlem

Hur ändrar jag mailen i Mac Os X

Har en sprojlans ny macbook, och när jag startade den igår fick man skriva in lite grejer om sig själv, bland annat email. Och när man skall skriva sin email i safari så kommer den upp automatiskt, jätte praktiskt. Men grejen är att jag skrev fel mail!!! skrev @google.com ist för @gmail.com. Så vart kan jag ändra?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Address Book.app skulle jag tro.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

I mail.app och preferences givetvis, där man för övrigt lägger till och tar bort (verkligen!) ytterligare konton…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
I mail.app och preferences givetvis, där man för övrigt lägger till och tar bort (verkligen!) ytterligare konton…

Om jag skriver in min epost vid installation så tror jag inte Mail.app konfar sig själv och lägger till ett konto för det? Det vore sjukt coolt om den hittade alla mina inställningar dock

Eller var det jag som förstod frågan fel?
Det safari auto-fyller i tar den från Addess Book.app, och det är där du bör ändra din epost, eller?

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Så som jag förstod det vid installationen av OS X så är händelseförloppet som Movement beskrev.
Alltså att den ligger till en kontakt i Adressboken med hjälp av de uppgifter man anger.
I Safaris inställningar finns just en sådan inställning också. I tabben Autoformulär hittar man dessa som har med autokomplettering av ord att göra.

/Niclas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Address Book.app skulle jag tro.

Okej, jag är sjukt grön på mac! Address Book fattar jag, men vad gör det där .app?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

"Mail" skulle kunna vara lite vad som helst, men säger man "Mail.app" så är det klart att man menar programmet.
Den korta versionen är att så gott som alla program i OS X ligger i /Applications/<namn>.app.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
"Mail" skulle kunna vara lite vad som helst, men säger man "Mail.app" så är det klart att man menar programmet.
Den korta versionen är att så gott som alla program i OS X ligger i /Applications/<namn>.app.

gött! då fick vi redd ut det också!

Men hur suddar man framåt? (Del-knappen på pc)

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Fn+Backspace

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Vill bara tillägga att jag än så länge är toknöjd! Är ju glatt överraskad över hur "lätt" allt är. Skall man blocka/ta bort någon från msn, så drar man bara personen till papperskorgen! snacka om drop the balls

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Om jag skriver in min epost vid installation så tror jag inte Mail.app konfar sig själv och lägger till ett konto för det? Det vore sjukt coolt om den hittade alla mina inställningar dock

Eller var det jag som förstod frågan fel?
Det safari auto-fyller i tar den från Addess Book.app, och det är där du bör ändra din epost, eller?

Mail konfar ju sig självi den mån möjligt. Skriver du tex zzcxzc@gmail.com så fixar den alla inställningar bortsett ifrån Password / Login. Inte helt orealistiskt att den skulle ta den under registreringsprocessen när man installerar systemet.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
Vill bara tillägga att jag än så länge är toknöjd! Är ju glatt överraskad över hur "lätt" allt är. Skall man blocka/ta bort någon från msn, så drar man bara personen till papperskorgen! snacka om drop the balls

Kör du Messenger for Mac?

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11