Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mesmile
Ja den tränar biceps bra, men långt ifrån lika bra som pull-ups eller marklyft. Vill egentligen bara trycka på att nybörjare (och alla andra) bör fokusera på basövningar och endast komplettera med isolationsövningar. Tycker alltid jag ser ett gäng nybörjare (som visserligen kan tränat i rätt många år) som baserar sin träning kring bicepscurl, bänkpress och sit ups. Det är inte nyttigt för kroppen!

Visst ska man basera träningen på basövningar. Men ibland räcker inte det och då måste man köra bicepscurl för att trötta ut biceps maximalt.

Och hur menar du att marklyft tränar biceps?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Är inte den allmänna uppfattningen att träningsvärk snarare beror på att fibrerna förstärks än skadas?
http://www.diva-portal.org/umu/reports/abstract.xsql?dbid=105
Ganska gammal avhandling, så den kanske inte vann något gehör.

Det finns olika teorier på vad träningsverken beror på. Men vad det än är så finns det inga bevis på att stretching skulle minska verken.

Men om det känns skönt att stretcha så är det bara att köra på.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

En vit skjorta med eller utan långa armar. Det hade jag kört på iaf

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mesmile

Du kan inte bygga muskler och tappa fett samtidigt.

Varför inte?

Kroppen måste väl fortsätta bygga om den har lite fett depåer att ta av?

Säkerligen inga stora framsteg om man jämför med att bulka mat men man måste väl ändå bygga en del om man tränar tungt samtidigt som man drar ner på intaget av mat?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Varför inte?

Kroppen måste väl fortsätta bygga om den har lite fett depåer att ta av?

Säkerligen inga stora framsteg om man jämför med att bulka mat men man måste väl ändå bygga en del om man tränar tungt samtidigt som man drar ner på intaget av mat?

Tyvärr så fungerar kroppen inte så enkelt. Att mygga muskelmassa är inte kroppens största prioritet. Det är därför det är väldigt svårt att bygga massa på en kcal underskott (om man inte är absolut nybörjare) då kroppen fokuserar på att använda den lagrade energin. Kroppen vill inte som vi vill.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Ja men jag tänkte att om man nu sitter på en fett depå som är ganska stor så borde väl kroppen välja att plocka bort det istället för muskler om man samtidigt tränar tungt?

Permalänk
Avstängd

Ja. Det är precis det du gör när du deffar. Ligger på underskott och styrketränar för att behålla muskelmassan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Visst ska man basera träningen på basövningar. Men ibland räcker inte det och då måste man köra bicepscurl för att trötta ut biceps maximalt.

Och hur menar du att marklyft tränar biceps?

Marklyft tränar alla muskler

(Men nej, självklart inte mest biceps. Men jag lovar att du som nybörjare kommer få större biceps helt utan curls.)

Man kan tappa fett och bygga muskler samtidigt, men det är såpass osannolikt och svårt att det är bättre att säga att det inte går.

Permalänk
Medlem

Kör på en vit skjorta, det är aldrig fel så länge passformen är bra.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att någon träning kommer synas på bara en månad, dock finns det andra saker du kan göra. Fixa bra hållning, frisyren, sola solarium, klädstil m.m.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Jag körde en VLCD-diet, på naturdiet pulver. 5-6 påsar om dagen i tre veckor. 9 kg gick jag ner.
Dokumterade perioden lite här:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=158437&st=...

Är det vikt som ska bort så är det en mirakelmetod. Men träna samtidigt är kanske inte så sunt....

Om sanningen ska fram, så gick jag upp allt igen under ett år. Detta helt på grund av bristande diciplin och jävligt sjukt förhållande till mat (tänk 8 st punchrullar i bilen på väg hem från jobbet 00.25, så kanske ni förstår).
Därför körde jag 3 veckor på pulver i maj i år och gick ner 8.5 kg på tre veckor. Denna vikten har jag nu hållit sen dess. Pendlar något kilo upp eller ner. Jag tycker det är en bra diet.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem

Frugan min har i min mening det enda vettiga svar här inne; "spelar ingen roll hur vältränad han blir, går han dit i linne blir det fet-dissen från tjejen".

Så, där har du det.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Anabola och effe så har du ditt mål lite bättre på 30 dagar!

Tvivlar jag starkt på. Anabola är inget mirakelmedel som Bamses dunderhonung. Det krävs kunskaper inom kost och träning för att få bra resultat, och en månad är nog lite väl kort tid för att nå hans mål. Bara att läsa på Flashback om du vill veta mer.

Visa signatur