Vinn nätagg från Seasonic

problem med wordpad! Behöver hjälp FORT!

Permalänk

problem med wordpad! Behöver hjälp FORT!

Tjena! hade Xp på min mammas dator innan. sen bytte ja till vista ultimate sp1 och sparade arbete hon hade gjort i word. Men nu när ja ska öppna hennes dokument med word så går det inte, kommer bara upp en massa konstig text som är flera sidor lång. Är det något program jag har glömt installera? eller ja gör fel på något sett?

Permalänk
Medlem

Wordpad eller Word? Testa öppna i Wordpad, Word, Openoffice osv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teelx
Wordpad eller Word? Testa öppna i Wordpad, Word, Openoffice osv.

Det är wordpad. är inte word och wordpad samma?

Permalänk
Medlem

Nej det är olika program, är filerna .docx (tror det är så words nya format kallas) så kanske dom inte fungerar i Wordpad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teelx
Nej det är olika program, är filerna .docx (tror det är så words nya format kallas) så kanske dom inte fungerar i Wordpad.

Okej. Men kan man ladda ner word någon stans? för det finns inget word på datorn nu.

Permalänk
Medlem

Ladda ner OpenOffice.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgan
Ladda ner OpenOffice.

Från?

Permalänk
Medlem

använd google....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyler D
använd google....

Jo ja vet det finns ju google. men dem brukar liksom inte vissa nerladdnings sidor.

Permalänk
Medlem

jo, det första jag fick upp var openoffice.org där man kan ladda ner openoffice.

varför är alla så sökhandikappade?

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av power56
jo, det första jag fick upp var openoffice.org där man kan ladda ner openoffice.

varför är alla så sökhandikappade?

Vaddå sökhandikappade?

Man vill inte ha virus och skit.
man laddar från en sida som man känner till.

Permalänk

OpenOffice är ett gratis alternativ till Microsoft Word, för den som vill ha ett office-paket/program och inte vill använda och/eller köpa en licens för Microsoft Word och ändå vara laglydig. Där finns inget behov att gå till en obskyr piratsajt för att ladda ned det, googla OpenOffice och du hittar till deras officiella hemsida.

Permalänk
Medlem

Låter snarare sagt som att dem dokumenten var skrivna i en Font som Vista saknar. Eller att du har failat piratkopiering.

Permalänk
Medlem

Jag har varit med om likande själv när jag flyttat .docx filer till någon dator med office 2003, det ser mycket skumt ut. Openoffice kan bara öppna .docx i senaste versionen 3,0 om jag inte kommer ihåg fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Låter snarare sagt som att dem dokumenten var skrivna i en Font som Vista saknar. Eller att du har failat piratkopiering.

AA. för har både laddat ner oppenoffice och microsoft office men det funkar inte ändå. Kanske ska ha microsoft office till xp istället som det va innan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
AA. för har både laddat ner oppenoffice och microsoft office men det funkar inte ändå. Kanske ska ha microsoft office till xp istället som det va innan?

spelar ingen roll om du kör vista eller xp, det som gör att filerna öppnas korrekt är programmet du använder dig utav.

innan använde du dig av? (microsoft office 2003?, microsoft office 2007?, Wordpad, Anteckningar?)

Vilken filändelse har dina dokument? .doc, .docx, .txt, .rtf
vet du filändelsen så går det enkelt att hitta ett kompatibelt program.

om du använt andra typsnitt än standard brukar detta stå när man öppnar doumentet.

word 2007 kan öppna både rtf txt docx och doc. så har du något av dom formaten skulle jag köra på word 2007, om du har råd med licens

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
spelar ingen roll om du kör vista eller xp, det som gör att filerna öppnas korrekt är programmet du använder dig utav.

innan använde du dig av? (microsoft office 2003?, microsoft office 2007?, Wordpad, Anteckningar?)

Vilken filändelse har dina dokument? .doc, .docx, .txt, .rtf
vet du filändelsen så går det enkelt att hitta ett kompatibelt program.

om du använt andra typsnitt än standard brukar detta stå när man öppnar doumentet.

word 2007 kan öppna både rtf txt docx och doc. så har du något av dom formaten skulle jag köra på word 2007, om du har råd med licens

Det är en TIF-fil ja ska öppna. råd med licens? det va bara att ladda ner sen funkade microsoft office.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är en TIF-fil ja ska öppna. råd med licens? det va bara att ladda ner sen funkade microsoft office.

en TIF fil? TIF är ju ett bild-format

Ja råd med license, Microsoft Office kostar pengar, och det är inte tillåtet att prata om piratkopiering här, stor överraskning va?

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

Det finns ett filformat som använder TIFF-ändelsen. Kanske har ändelsen kortats ned om du förde över filerna till en gammal FAT16-usb-minne...

http://sv.wikipedia.org/wiki/TIFF

Vad händer om du ändrar ändelsen till TIFF och öppnar filen? Vad händer om du försöker öppna filen i Paint?

Om inte det fungerar kanske du kan öppna filen i Anteckningar, ändra storleken på fönstret så att man bara ser filens 20 första tecken eller så, ofta kan man då se vad det är för typ av fil, de flesta filformat specificerar en serie av unika tecken i början, hjust för att programmet man använder för att öppna filen ska kunna veta hur det ska kunna läsa resten av filen.

Permalänk
Citat:

Vaddå sökhandikappade?

Man vill inte ha virus och skit.
man laddar från en sida som man känner till.

Haha, du märker väll själv om det är en seriös utgivare?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
en TIF fil? TIF är ju ett bild-format

Ja råd med license, Microsoft Office kostar pengar, och det är inte tillåtet att prata om piratkopiering här, stor överraskning va?

Okej! men har tagit bort oppen office och mocrosoft office nu.
funkade ändå inte att öppna de. Kanske får göra om filerna till något annat format då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej! men har tagit bort oppen office och mocrosoft office nu.
funkade ändå inte att öppna de. Kanske får göra om filerna till något annat format då?

När du ska konvertera en fil till ett annat format rekomenderar jag denna hemsidan.