Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med HD4850 Toxic och Benq G2200W

Permalänk
Medlem

Problem med HD4850 Toxic och Benq G2200W

Jag har precis skaffat ett nytt grafikkort, ett Sapphire Radeon HD4850 Toxic. Min bildskärm är en Benq G2200W.

Problemet är att när jag startar Windows blir skärmen helt flimrig, massa ränder och rutor som stör bilden. Det märkliga är att om jag startar om datorn och under uppstarten stänger av den manuellt genom att hålla inne resetknappen, och sedan startar om den på nytt, då kan jag få skärmen att fungera som den ska.

Det verkar alltså vara någon inställning som är fel, men har ni några tips på vad det kan vara? Är det uppdateringsfrekvensen som ställer till det, eller är det något annat?

Jag använder Windows XP.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K @ 4 Ghz ~ Asus Z170 Pro Gaming Aura ~ Asus Geforce GTX 1060 6GB ~ 16 GB Corsair Vengeance 2666Mhz
~ Fractal Design Define R5 ~ Windows 10 ~ Dell U2719DC

Permalänk
Medlem

Verkar alltså bara vara vid omstarter som bilden blir konstig, vid vanlig uppstart går det hur bra som helst.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K @ 4 Ghz ~ Asus Z170 Pro Gaming Aura ~ Asus Geforce GTX 1060 6GB ~ 16 GB Corsair Vengeance 2666Mhz
~ Fractal Design Define R5 ~ Windows 10 ~ Dell U2719DC

Permalänk

Tjena

Har samma problem på mitt HD 4850 Toxic.

Har nyss bytt moderkort, CPU och minne från
P4 3GHz 530 + Asus P5LD2 Deluxe + 2 GB kingston PC3200 till
Asus Rampage 2 Gene + Intel Core i7 920 + 3x2 Corsair PC10600/1333MHz

och problemet står kvar.

Har LG L204WT bildskärm.

Ska testa med annan bildskärm från Dell som min flickvän har i källarn.

Börjar undra att det har nånting med själva grafikkortet att göra. Finns 2år garanti (enl. Sapphire's webbsida), men jag köpte min på komplett.se och måsta kolla kvitto.

Hittar du lösning, uppskattar jag om du mejlar/svarar.

Lycka till

Visa signatur

your feelings are hurting my thoughts