Permalänk

Spel startar inte

Hejsan, som rubriken lyder så vägrar mina spel starta. De ja testar är Wow, Endwar och Spore. Det enda som händer är att jag får upp " (Game Name) har stött på ett problem och måste avslutas" innan spelet ens startats. Samma sak händer i CCC när jag kollar Avivo alternativen då kommer "MMACEPrev.exe har stött bla bla". System speccs är:
Intel E6600
Radeon X1950XTX (ligger på ca 70 grader idle)
2gb Ram
520 w Corsair
Jag instalerade senaste drivrutinerna för grafikkortet för 2 dagar sen men problemet kvarstod. Uppskattar om någon kunde ge något tips till hur man kan gå till väga.

Permalänk
Hedersmedlem

Har det alltid varit så här eller? Damm i burken? Hottat burken något? Vilket OS?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Nej, det har inte alltid varit såhär. Började för 3 dagar sen, inte gjort något speciellt med burken innan det. Damm i burken kan vara möjligt. Jag kör med Windows XP Sp2.

Permalänk
Hedersmedlem

Ta bort så mycket damm du hittar, kör sedan en systemåterställning till ett datum som allt funkade.

Visa signatur

Permalänk

Okej, hur kör man en sådan?(Ursäkta noob svaret)

Permalänk
Hedersmedlem

Start, alla program, tillbehör, systemverktyg och där inne finns systemåterställning.

Visa signatur

Permalänk

Nej det gick inget bra. Systemåterställningen funkade inte för vilket datum jag än tog. Jag är inloggad som administrator och har sett till så att man ska kunna systemåterställa ändå säger den att inga ändringar har skett -.- problemen bara lastas på.