Permalänk
Medlem

Ny SwecFoldare!

Hejsan,

Efter varit Swec medlem under ett par år och läst lite här och där om folding har jag bestämt mig för att hjälpa till lite.

Jag har installerat klienten som finns på Folding siten och skrivit in användarnamn samt Swecs foldinglag i min klient.

Har en ganska blyg rigg eftersom det är jobbets laptop och den är lämpad mest för email och lättare program men jag hoppas kunna bidra lite ändå.

Tänkte bara säga hej!

Användarnamn för Folding är unspoken69.

Tjolahopp!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Härligt!

Alla bidrag till Folding är bra

Må foldingen stå dig bi och icke ge dig dåliga paket!

Permalänk
Medlem

Tackar!

Känns rätt patetiskt att sitta med 200 ppd med min laptop på jobb medans man ser folk med sina riggar dra in 4-5000

Nåväl!

En snabbt fråga: Är det ända sättet att få fler "jobb" att starta fler CPU clienter? Eller kan 1 client få mer än 1 jobb?

Finns säkert information om detta någonstans. Är för trött för att leta just nu.

Tackar.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle kunna meddela de andra på jobbet vad det är för något?
Så kan du ju använda ditt användarnamn på deras datorer, så kommer du genast ha mer än 200 PPD, även om det bara vore under arbetstid.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Kör också på jobbet :), likabra att använda datorns kraft när man ändå bara använder den till att köra remote desktop och vnc 90% av tiden. kör både cpu och gpu, har ca 300ppd på båda. Det är en dell D630 med NVS135 GPU

Dock funkar inte min folding länk under användarnamnet här på swec av nån anledning.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Foldar också via jobbet, kör en SMP 24/7 på min arbetsdator och en SMP på bärbara under vardagarna. Hade varit trevligt med ett grafikkort som klarade gpu-klienten till arbetsdatorn bara...

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk

hej är åxo ny till folding började i natt funkar kanon tack vare er som skriver guiderna, en fråga bara är 1500ppd bra för ett ati 2900 pro?
mitt avändarnamn på foldingen är fredrik2

Permalänk

Började folda imorse.

GPU: Geforce 9800GTX
CPU: E8500

Hur tror ni detta presterar, samt hur ser man vilken "PPD" man ligger på samt vad står det för?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martinlars
Började folda imorse.

GPU: Geforce 9800GTX
CPU: E8500

Hur tror ni detta presterar, samt hur ser man vilken "PPD" man ligger på samt vad står det för?

Jag sitter på en E8400 som gör ca 1800PPD och mitt 9800GTX ligger runt 5000. Det kan dock variera beroende på vilka paket man jobbar på. Ibland ligger jag på totalt 7000PPD (enligt FaHmon) och ibland ner på knappt 5000. Men någonstans däremellan borde du ligga, lite högre kanske. Mitt är oklockat (än så länge) så det finns mer potential.
Ladda ner programmet FaHMon så kan du se din PPD och återstående tid etc. www.fahmon.net

Välkommen in i laget!

Edit: PPD står för "Points Per Day"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raQzo
Jag sitter på en E8400 som gör ca 1800PPD och mitt 9800GTX ligger runt 5000. Det kan dock variera beroende på vilka paket man jobbar på. Ibland ligger jag på totalt 7000PPD (enligt FaHmon) och ibland ner på knappt 5000. Men någonstans däremellan borde du ligga, lite högre kanske. Mitt är oklockat (än så länge) så det finns mer potential.
Ladda ner programmet FaHMon så kan du se din PPD och återstående tid etc. www.fahmon.net

Välkommen in i laget!

Edit: PPD står för "Points Per Day"

Tackar tackar

Permalänk

Hmm, det där fahmon får jag inte rätt på. Lagt till mina clienter både för CPU och GPU får dock bara N/A.

Känns skumt då mina paths borde vara rätt.

GPU: C:\Program Files (x86)\Folding@home\Folding@home-gpu\
CPU: C:\Program Files (x86)\Folding@home\Folding@home-x86\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martinlars
Hmm, det där fahmon får jag inte rätt på. Lagt till mina clienter både för CPU och GPU får dock bara N/A.

Känns skumt då mina paths borde vara rätt.

GPU: C:\Program Files (x86)\Folding@home\Folding@home-gpu\
CPU: C:\Program Files (x86)\Folding@home\Folding@home-x86\

Det är fel filväg. Gå in på Log File istället så hittar du en filväg i början, tror det var något med application data.

Hoppas det funkar då

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabayt
Det är fel filväg. Gå in på Log File istället så hittar du en filväg i början, tror det var något med application data.

Hoppas det funkar då

Bugar och bockar, fungerade perfekt nu! Ligger på 6350 PPD atm. Med Geforce 9800GTX+ och E8500@4,3GHz.

Där GPUn gör 6000 av dem.

Kan detta stämma?